حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استیو وزنیاک فیس بوک را ترک کرد اما نام کاربری خود را پاک نکرد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار

این روزها از زمین و آسمان برای فیس بوک می بارد و دلیل را می توان در خوشبینانه ترین حالت، بی دقتی آن ها دانست! اگر نخواهیم قضاوت کنیم باید گفت که شاید هر سرویس بزرگی که به چنین گنجی از اطلاعات دسترسی دارد می تواند هدف خیلی از سو استفاده ها باشد. البته اگر رایگان بودن این سرویس ها را در نظر بگیرید می بینید و به یاد داشته باشید که هیچ چیز بی دلیل رایگان نیست، متوجه می شوید که در حقیقت شما بهایی به جز پول دارید می پردازید! در ادامه مسائل فیس بوک امروز استیو وزنیاک فیس بوک را ترک کرد اما نام کاربری خود را پاک نکرد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دید وزنیاک را بررسی کنیم.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

استیو وزنیاک عنوان می کند که: “کاربران جزئیات زیادی از زندگی خود را روی فیس بوک به اشتراک می گذارند … و فیس بوک پول زیادی از تبلیغات حاصل از در اختیار داشتن از این اطلاعات کسب می کند. تمام این درآمد بر اساس اطلاعات کاربران است اما آن ها هیچ سودی از این موضوع نمی برند.”

به عقیده وزنیاک بهتر است برای استفاده از فیس بوک هزینه ای پرداخت شود به جای اینکه از اطلاعات شخصی مردم برای تبلیغات استفاده گردد. در این بین وی اپل را برای احترام به حریم شخصی کاربران ستایش کرد. او می گوید: “اپل پول را از محصولات خوبی که تولید می کند کسب می کند اما در فیس بوک شما “محصول” هستید!”

تیم کوک در نیز مصاحبه ای که با Recode در شبکه MSNBC  داشت و از او سوال شد که اگر در شرایط مارک زاکربرگ قرار داشته باشد چه می کند؟ وی پاسخ داد: “من در چنین شرایطی نخواهم بود!” او افزود: “که اپل برنامه ها را بررسی می کند تا تأیید کند که هر یک از استانداردهای حریم خصوصی شرکت خود برای کاربران رعایت شده است. ما به اینطور فکر نمی کنیم که هر کسی را با هر شرایطی باید قبول کنید و اگر نکنیم به آزادی بیان اعتفاد نداریم!” کوک همچنین تمرکز سیستم عامل های رسانه های اجتماعی را در کسب اطلاعات شخصی کاربران خود مورد سوال قرار داد.

زاکربرگ در واکنش به صحبت های تیم کوک آن ها را خیلی چرب زبانانه توصیف کرد. به عقیده وی: “اگر شما سرویسی ارایه می کنید که فقط برای مردم پولدار نیست، آنگاه شما نیاز دارید به مواردی که کاربران می توانند ارایه کنند. ما در فیسبوک جز شرکت هایی هستیم که سخت کار می کنیم تا با کمترین هزینه سرویس های رایگان را برای شما ارایه نماییم تا هر کاربری بتواند از آن استفاده کند. من فکر نمی کنم این بدان معنی باشد که ما به مردم اهمیت نمی دهیم!” شاید جالب باشد بدانید که در حال حاضر 93٪ مردم ایالات متحده امریکا از فیس بوک و 50٪ آن ها از اینستاگرام استفاده می کنند.

اما به استیو وزنیاک برگردیم! او می گوید پیش از اینکه از فیس بوک برود اطلاعات شخصی خود تغییر داده یا حذف کرده است. هر چند دل کندن از فیس بوک کار ساده ای نیست اما استیو ورنیاک نه به دلیل 5000 دوستی که در فیس بوک دارد، بلکه به این دلیل که نام کاربری Steve woz خود را دوست دارید و نمی خواهد حتی یک استیو وازنیاک دیگر صاحب آن شود، حساب کاربری خود را پاک نکرده است!

وزنیاک تا پیش از این نیز نگاهی مشابه به سرویس هایی مثل فیس بوک و گوگل داشته است و عموما مردم را از استفاده از آن ها نهی کرده است. به هر حال اگر نظر ما را بخواهید، ما هم با استفاده نامناسب از شبکه های اجتماعی و اطلاعات کاربران مخالفیم اما اگر دارید از سرویسی گران قیمت به رایگان استفاده می کنید، باید انتظار استفاده شدن از برخی اطلاعات خود را داشته باشید یا مدام تبلیغات ببینید!

شما درباره اتفاقات اخیر فیس بوک چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ahmad9300

مدت مدیدی هست که معتقدم که مقوله های مثل امنیت اطلاعات و آزادی و حقوق بشر و …. فقط ابزارشون برای فریب عوام الناس تو سرتاسر دنیاس و اصولا این جنس صحبتها مغالطه س ولی تو گوش بعضیا اگه هزار بار هم تکرار کنی هیچ تاثیری نداره.

Peiman

این چند وقت اخیر زاکربرگ و فیسبوکخیلی تحت فشار بودند . حتی چند وقت پیش خبری در مورد افت ارزش سهام فیسبوک منتشر شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)