حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استیو وزنیاک (هم‌بنیان‌گذار اپل) از سری آیفون ۱۳ اپل ناراضی است؛ اما علت آن چیست؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، چهره ها

استیو وزنیاک مدت‌هاست که بازنشسته شده است و دیگر هیچ تأثیری بر سیاست‌های اپل ندارد. اما نظر او در مورد موضوعات مختلف مربوط به این شرکت همچنان موردتوجه طرفداران و دوستداران فناوری قرار می‌گیرد. وزنیاک نیز از این موضوع استفاده کرده و اغلب در مورد رویدادها یا محصولات مرتبط با اپل نظر می‌دهد. گاهی اوقات او در مورد نحوه عملکرد شرکت در یک موقعیت خاص اظهارنظر می‌کند، گهگاهی نیز از محصولات جدید تعریف کرده و گاهی انتقادات زیادی از سوی او وارد می‌شود. در جدیدترین این موارد، استیو وزنیاک بیان کرده است که سری آیفون ۱۳ تفاوت چندانی با نسل پیشین خود نداشته و از هجوم مردم برای خرید آن ابراز تعجب کرده است.

نارضایتی استیو وزنیاک از سری آیفون ۱۳

به‌نظر می‌رسد که وزنیاک مشتاق دستگاه‌های تازه معرفی‌شده از سری آیفون 13 نبوده و به‌سادگی ارزش و ویژگی‌های اقلام جدید را در مقایسه با مدل‌های پیشین درک نمی‌کند. هم‌بنیان‌گذار اپل به‌تازگی بیان کرده است که هیچ تفاوتی بین آیفون 12 و آیفون 13 نمی‌بیند. به نظر او، قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید جدید باید روی مدل‌های قدیمی نیز به‌خوبی کار کنند.

نارضایتی استیو وزنیاک از سری آیفون ۱۳

نارضایتی استیو وزنیاک از سری آیفون ۱۳

با این حال، استیو وزنیاک اولین کسی نیست که در مورد آیفون 13 اظهارنظر منفی دارد؛ چراکه این گوشی‌های هوشمند به‌واقع چیز جدیدی ارائه نمی‌دهند. اپل تنها درحال بالا بردن عدد سری آیفون‌ها بوده و این درحالیست که هیچ پیشرفت جدی ازنظر فناوری‌ها و عملکردهای جدید در آنها بکار نمی‌برد و تنها شاهد چندین بهبود جزئی هستیم. با مقایسه آیفون 12 و آیفون 13، می‌توانید متوجه شوید که آنها مدل‌های تقریباً یکسانی هستند و تفاوت بینشان اندک است.

به گزارش gizchina، اما شیوه بازاریابی اپل به‌خوبی وظیفه خود را انجام داده و بازاریابان این شرکت به بهترین نحو ممکن عملکرد خود را پیاده‌سازی می‌کنند. آنها بر هنر شستشوی مغزی خود مسلط شده‌اند و مشتریان برای خرید یک آیفون 13 کاملاً جدید، به فروشگاه‌ها هجوم می‌آوردند. آنها با پولی که به‌سختی بدست آورده‌اند به فناوری قدیمی رأی داده و موافقند که بدون ارائه چیزی واقعاً ارزشمند، پول خود را هزینه می‌کنند.

دیدگاه شما در مورد این موضوع چیست؟ به‌نظر شما اظهارنظر وزنیاک تا چه اندازه درست است؟ آیا شما نیز با نظر وی مبنی‌بر تکراری بودن ویژگی‌های مورداستفاده در آیفون‌های جدید موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

«« به گزارش gizchina، اما شیوه بازاریابی اپل به‌خوبی وظیفه خود را انجام داده و بازاریابان این شرکت به بهترین نحو ممکن عملکرد خود را پیاده‌سازی می‌کنند. آنها بر هنر شستشوی مغزی خود مسلط شده‌اند و مشتریان برای خرید یک آیفون 13 کاملاً جدید، به فروشگاه‌ها هجوم می‌آوردند. آنها با پولی که به‌سختی بدست آورده‌اند به فناوری قدیمی رأی داده و موافقند که بدون ارائه چیزی واقعاً ارزشمند، پول خود را هزینه می‌کنند.»»
البته این جمله بالایی جمله استیو وزنیاک نیست خود سایت چینی Gizchine این مدلی گفته
واقعا هم آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی به جز یه مقدار شارژدهی بیشتر تفاوت دیگه ای با ایفون ۱۲ و ۱۲ مینی نکردن (اپل بیشتر روی افزایش ظرفیت حافظه مدل پایه که شده ۱۲۸ گیگ داره روی ۱۳ و ۱۳ مینی مانور میده)
توی آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو هم غیر از شارژدهی بالاتر و بهبود کیفیت دوربین و صفحه ۱۲۰ هرتزی فرق قابل حسی با نسل قبل وجود نداره.

نیما عرفانی

هرچقدرم گفته بشه اما باز طبق سنت هستن دوستان و شهروندان داخلی و خارجی که هرسال دارن گوشی آیفونشون رو به روز میکنن… و إلا افرادی که از اندروید به ios سوییچ میکنن بحثشون جداست.

mehpsa

متاسفانه حسادت جلوی قضاوت این فرد رو گرفته. و داره پیش داوری می‌کنه ، همه کارشناسان ذهن باز و نخبه مانند farcry و faez, auroro که هرگز ریالی رو بابت پول برند و مارک نمیدهند و حداکثر ۳.۵ درصد بالاتر از هزینه ساخت محصول میپردازند معتقدند که باوجود حذف سنسور انگشت و نمایشگر لرزان بندری و ۵ سال تاخیر در ارائه اینترنت نسل پنج و عدم ارایه باطری و شارژر متوسط (قوی نخواستیم ) و دوربین پیروسکوپی و زیر نمایشگر و …. آیفون ۱۳ انقلابی ترین محصول ساخته بشر در تمام رشته ها و شاخه ها و علم بوده است ، شما در نظر بگیرید چقدر تلاش شبانه روزی به مدت چندین سال انجام شده تا جای دوربین ها رو عوض کنند؟ چقدر زحمت باید کشید تا نمایشگر ساخت سامسونگ رو تغییر نام دهی و به اسم رتینا بندازی به خلق عقده ای و کمبود توجه دار ، کدام دستمال توالت رو میتونین با دستمال ۱۸ دلاری اپل مقایسه کنید؟
همون طور که میدونید بر خلاف شایعات دشمنان شرقی و غربی هر گوشی آیفون ۱۳ دارای هزینه ساخت ۱۱۰۰ دلار هست که شرکت اپل بازار خود گذشتگی با ضرر ۹۳ درصدی اون رو ۵۰۰ دلار فرو میکنه، کدوم شرکت رو میشناسید که بتونه یه گوشی در حد honor 3 رو. بیاد ۵۰۰ دلار به اسم se به مشتریان فهیم و باهوش و خاصش بندازه ؟ کدوم شرکت می‌تونه چنان به ۱۳ درصد مردم خاص و سخت پسند و باهوش و غیر عقده ای جهان بندازه که سودش ۴ برابر ۸۷ درصد سایر مردمی باشه که از گوشی و موبایل و ارزش واقعی محصول چیزی نمیدونن؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی