حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید اندروید 8.1 اسنشال فون تنظیمات بریدگی نمایشگر (Notch) را اضافه کرده است

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | آپدیت اندروید 8

اولین موبایلی که به صورت تجاری و گسترده تر از نمونه های آزمایشگاهی قبلی با مفهوم بریدگی نمایشگر (Notch) عرضه شد، موبایل شرکت جدید اندی رابین یعنی اسنشال بود. اسنشال فون یا اسنشال PH1 پیش از آیفون X با بریدگی نمایشگر عرضه شد و هر چند نگاه ها به آن عجیب و غریب بود اما به نظر می رسد این دوران گذار را باید به سمت حذف کامل حاشیه ها گذارند. پیش نمایش اول اندروید پی (Android P) یا همان اندروید 9 خبر از امکان مدیریت بریدگی نمایشگر را می دهد ولی در حال حاضر هوآوی پی 20 پرو قابل پنهان کردن بریدگی نمایشگر را با تنظیمات است و ال جی جی 7 تینکیو نیز با همین ویژگی عرضه خواهند شد با اینکه هر دو اندروید 8.1 را دارند. امروز اما می بینیم که آپدیت جدید اندروید 8.1 اسنشال فون تنظیمات بریدگی نمایشگر (Notch) را اضافه کرده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

تنظیمات بریدگی نمایشگر اسنشال فون

تنظیمات بریدگی نمایشگر اسنشال فون

برای رسیدن به صفحه ای که بالا می بینید باید از مسیر Settings > System> Developer options > Essential notch settings اقدام کنید. حالا 3 انتخاب برای شما وجود دارد. این انتخاب ها به صورت کلی با چیزی که هوآوی در پی 20 پرو ارایه کرده است متفاوت بوده و در جهت حذف کامل بریدگی نمایشگر نیست.

برای مثال شما می توانید برای بریگی نمایشگر اسنشال فون مشخص کنید که وقتی موبایل شما در حالت افقی قرار دارد، بریدگی نمایشگر نشان داده نشود و محتوا دچار نقص در آن بخش نباشد. دو گزینه دیگر این است که میشه نمایش داده شود و یا تنظیمات پیش فرض اسنشال برای بریدگی نمایشگر در نظر گرفته شود. بدین ترتیب برای مثال وقتی شما در حال تماشای ویدیو هستید بخشی از آن توسط بریدگی نمایشگر حدف نمی شود و یا وقتی بازی می کنید یا محتوای متنی را مطالعه می کنید این بریدگی نمایشگر مزاحم شما نمی شود!

نمی دانم تصویری را که اندی رابین در توییتر خود منتشر کرد را به یاد دارید یا خیر (تصویر بالا) اما آن موقع هیجان بسیار بالایی به بازار وارد شد و پس از معرفی هر چند برخی هنوز شوک زده بودند اما بازخوردها به آن 50-50 بود! اگر دوست دارید درباره اسنشال یا به قولی اسنشیال و اندی رابین بیشتر بدانید توصیه می کنم مقاله زیر از ترنجی را از دست ندهید:

اسنشیال PH1 ، اسنشیال Home و اندی رابین

نظر شما چیست؟ بریدگی نمایشگر چه زمانی پایش را از زندگی ما می کشد بیرون! حس خوبی به آن دارید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad
Mortazavi

اگه واقعی باشه که بزرگترین انقلاب طراحی و نمایشگر تو 10سال اخیر میشه

Peiman

من اصلا علاقه ای به اسنشال نداشتم و ندارم . البته طبیعی هم هست از اونجایی که نسل اول بود انتظار زیادی نمیشد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)