حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست کایرین 980 با معماری 7 نانومتری TSMC وارد فاز تولید انبوه می شود

نوشته

6 سال قبل | 9 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

دیروز بود که در ترنجی خواندیم سامسونگ توسعه معماری 7 نانومتری را 6 ماه جلوتر از برنامه ریزی به پایان رسانده و توسعه معماری 5 نانومتری را آغاز کرده است. این موضوع باعث شد که که حتی سفارشات اولیه را نیز از کوالکام بگیرد. مسلما همانطور که شما هم حدس زده اید، این سفارشات اولیه برای چیپست پرچمدار سال 2019 کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 است. پس بدین ترتیب گویا اسنپدرگون 855 را نیز سامسونگ می سازد. با کنار زدن احتمالی TSMC توسط سامسونگ برای تولید اسنپدراگون 855 با معماری 7 نانومتری حالا این شرکت به نظر می رسد مشتری دیگری را در چتنه دارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کایرین 980 که با معماری 7 نانومتری TSMC وارد فاز تولید انبوه شده است، صحبت کنیم.

هوآوی یکی از شرکت هایی است که پردازنده پرچمدار تا میان رده خود را خودش می سازد و این به آن ها در بالاتر بردن حاشیه سود کمک می کند. همچنین علاوه بر سودی مادی، شما می توانید از مرزهای تولیدکننده ثالث بگذرید و مزایایی ویژه ای رای خود دست و پا کنید. مثلا کایرین 970 با پردازنده پردازش های عصبی مجزا (NPU) عرضه شد و هوآوی مدت زیادی است که روی آن مانور می دهد. اینجا باعث شد که هوآوی به عنوان یک پیشرو در بخش بسیار مهمی شناخته شود و این آن اعتباری است که برندهایی شبیه به هوآوی برای تحقق رویایشان شدیدا به آن نیاز دارند.

تراشه کایرین ۹۷۰ هوآوی تحت فرآیند ۱۰ نانومتری توسعه پیدا کرد و بنچمارک های خیلی هیجان انگیزی نداشت ولی توانایی های پردازش هوش مصنوعی با NPU و پشتیبانی از Cat.18 برای اینترنت 4G گیگابیتی از جمله مواردی بود که این چیپست ها خیلی برجسته کرد. همزمان با عرضه کایرین 970 شایعاتی درباره کایرین 980 و استفاده چیپست قوی تر گرافیکی در آن شنیدیم و گفته شد که این چیپست با معماری 7 نانومتری توسعه داده می شود.

حالا طق شایعات رسیده از چین به نظر می رسد که چیپست کایرین 980 هوآوی با معماری 7 نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید خواهد شد و در حال حاضر وارد فاز تولید انبوه شده است. درباره دیگر مشخصات هیچ اطلاعی در دسترس نیست ولی تایید شدن همین موضوع می تواند ما را به عمر باتری و سرعت بیشتر امیدوار کند و هوآوی نیز همانند کوالکام اسنپدراگون 855 و سامسونگ اگزینوس 9820 روی مرز فناوری قدم می زند. همچنین انتظار می رود که هسته مجزا NPU پیشرفته تر شود، بلوتوث نسل 5 به این چیپست اضافه شده، چیپست گرافیکی بهتری به کار گرفته شود و از هسته های Cortex-A75 در کایرین 980 استفاده گردد.

نظر شما چیست؟ درباره هوآوی و صنعت تولید چیپست آن چطور فکر می کنید؟ انتظار می رود کایرین 980 پردازده موبایل های هوآوی میت 20 (Mate 20) و نسل بعدی خانواده هوآوی پی باشد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

عجب رقابتی شده این ساختن چیپ ها ولی یه جایی خوندم فناوری ساخت سامسونگ پیشرفته اره و از تابش فرابنفش استفاده میکنه

Mostoul

خیلی هم خوب.
آقای عطایی به نظر شما حدود قیمت P20 نسخه معمولیش تو ایران حدودا چقدر میشه؟
و اینکه به چه صورت هست پشتیبانی دولوپرها از گوشی‌های هواوی ؟ منظورم کاستوم رام ها و از این دست موارد ؟
به نظر شما سوییچ کردن از سونی به هواوی درسته ؟ من خودم طرفدار اندروید خام گونه هستم. ولی گوشی پرچمدار پیدا نمیشه دیگه با این اوضاع قیمتها. پیکسل ها که گرونن گوشی جدید سونی هم احتمالا حدود ۳۷۰۰ به بالا قیمت داره. دوستانی که هواوی دارن میشه راهنمایی کنن اوضاع آپدیت گوشیهای هواوی به چه شکل هست ؟

3INA

از نظر آپدیت برای پرچمدار توی اندروید اکثر‌ شرکت ها مثل هم هستند

در ضمن هواوی رابط کاربری خودشو داره و اندروید خام خبری نیست

بنظرم الان دیگه هر شرکتی از سونی جلوتره

Hadiii

بنظرم هیچوقت کیفیت گوشی های سونی رو نمیشه با گوشی های دیگه مقایسه کرد.هیچوقت این کار نکن.اگه نمیتونی پرچمدارشو بخری میانرده بخر ولی سونی باشه.سونی خدای کیفیته

ali.k77

اگه به اندروید خام گونه علاقه دارین سونی به نظر من بهترینه خیلی سریع و روان هستش من خودم سونی رو به هواوی ترجیح میدم معمولا سونی محصولاتش کیفیت عالی دارند و کلا تو هر چیزی گوشی تلویزیون ویس رکوردر و… که اسم سونی روش باشه خیال آدم از کیفیت اون راحته به نظرم هواوی نمیتونه کیفیت سونی رو داشته باشه در ضمن از نظر پشتیبانی و آپدیت سونی یکی از بهترین ها است تو اندروید

Mostoul

مشکل اینه که نظر من و درست نمیخونن.
میگم که سونی عاالیه. ولی فک کنم با این اوضاع دلار تو رنج ۴ میلیون شاید قیمتش بشه ۲۰۰ ۳۰۰ اینور اونور. موضوع پولش هست که متاسفانه من در توانم نیست. نوکیا ۷ پلاس هم گزینه خوبی هست ولی قدرتی که من میخوام و نداره.
در کل مجبورم به گوشی های دیگه فکر کنم چون قیمت پرچمدار ها خیلی زیاده ولی هواوی تقریبا بهتره. نهایت روش‌ یه کاستوم رام میزنم کاری که با همین Z5 خودم انجام دادم. آپدیت ها که مشخصه سونی عالی عمل می‌کنه. ولی فکر کنم با این پروژه تربل گوگل اوضاع واسه بقیه بهتر بشه.

Mortazavi

دوست عزیز با این وضعیت دلار احتمالا پی20 هم خیلی گرون و نزدیک به xz2 باشه

به نظر من ارزونتر ین پرچمدار قابل احترام می7 شیائومی هست که با اسنپ845 و 6یا8 گیگ رم و دوربین دوگانه با سنسور سونی و کیفیت عالی (با توجه به دوربین می میکس ۲اس) و نمایشگر کم حاشیه با کیفیت خوب قیمتی حدود 500 دلار داره.

Peiman

چیپست های هواوی معمولاً از لحاظ قدرت پردازش و گرافیک پایین تر از چیپست های دیگس . امیدوارم تو ۹۸۰ انقدر اختلاف نداشته باشه

Mortazavi

کاش نیمه اول معرفی میشد و تو سری پی20 قدرت نمایی میکرد تا تبدیل به بهترین اسمارتفون نیمه اول میشدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)