حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک محصول دیگر از سامسونگ با اسنپدراگون ۸۵۵ در حال توسعه است

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

چندی پیش بود که سامسونگ کدهای کرنل مربوط به گوشی‌های گلکسی اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا را منتشر کرد. این کدها می‌توانند برای توسعه دهندگان نرم افزارها بسیار مفید باشد. از سوی دیگر می‌توان با بررسی آن ها از دیگر پروژه‌هایی که این روزها سامسونگ مشغول کار بر روی آن‌ها است نیز آگاهی پیدا کرد. به همین ترتیب مشخص شده که یک محصول دیگر از سامسونگ با اسنپدراگون ۸۵۵ در حال توسعه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

یک محصول دیگر از سامسونگ با اسنپدراگون ۸۵۵

بررسی این کدها از سوی سایت XDA Developers نشان می‌دهد که سامسونگ در نظر دارد در آینده نزدیک حداقل سه گوشی جدید را به همگان معرفی کند. یکی از این محصولات همانطور که انتظار داشتیم گوشی گلکسی نوت 20 است که تاکنون اطلاعات کمی از آن در دسترس قرار گرفته است. دومین محصول سامسونگ در این رده، گوشی گلکسی فولد 2 است که دومین نسل از گوشی‌های تاشوی سامسونگ محسوب می‌شود. اما پروژه دیگری که تاکنون حتی اطلاعاتی از اسم آن نیز منتشر نشده بود Project Zodiac نام دارد. بررسی بیشتر این کدها می‌تواند اطلاعات بیشتری از این محصولات در اختیار ما قرار دهد.

تاکنون در کدهایی که پیش از این از سوی سامسونگ منتشر شده بود یا به نوعی دسترسی به آن‌ها ممکن شده بود نامی از Project Zodiac برده نشده بود. به نظر می‌رسد این یک پروژه کاملاً جدید است که سامسونگ به تازگی کار بر روی آن را آغاز کرده است. در کدهای منتشر شده در طی ماه‌های گذشته نام پروژه‌هایی نظیر Project Canvas و Project Winner 2 دیده می‌شد که اکنون می‌توان گفت مربوط به تولید گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 بوده‌اند.

در کدهای کرنل گوشی‌ گلکسی اس ۲۰ آمده است که دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی فولد ۲ قرار است از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره ببرند. نکته جالب این است که در این کدها خبری از نام تراشه‌های اگزینوس دیده نمی‌شود. در حالی که گفته می‌شود سامسونگ این روزها تولید چیپست اگزینوس ۱۰۰۰ با استفاده از فناوری لیتوگرافی ۵ نانومتری را در برنامه دارد، در این کدهای کرنل نمی‌توان اثری از آن پیدا کرد.

در بخش دیگری از این کدها آمده است که محصولی که قرار است در قالب Project Zodiac تولید شود از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که سامسونگ در نظر دارد این محصول خود را به صورت اختصاصی در بازار‌های کشور چین عرضه کند.

هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت که سامسونگ در نظر ندارد در گوشی‌های گلکسی نوت 20 خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده کند. به نظر می‌رسد باید صبر کنیم تا این اطلاعات به صورت رسمی از سوی سامسونگ اعلام شود. آنچه می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد آن صحبت کرد تایید عدم ساخت و عرضه تراشه‌ای با عنوان اسنپدراگون 865 پلاس است. ممکن بود کوالکام همچون سال گذشته این تراشه را به عنوان نسخه‌ای سریع‌تر از تراشه پرچمدار خود روانه بازار کند. انتظار می‌رود سامسونگ دو گوشی گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 را مرداد یا شهریور ۹۹ عرضه کند.

نظر شما چیست؟ منتظر محصول بعدی سامسونگ با چیپست قدیمی هستید؟!

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب اگه قیمت نسخه اسنپ۸۵۵ تا ۳۰۰ دلار باشه عالیه

نیما عرفانی

تا ۴۰۰ دلارم باشه بد نیستا
اینو از این جهت گفتم چون صفحه نمایشش که قطعاً آمولده ، دوربین و باتریش هم احتمالاً حداقل با با اِی ۷۱ برابری کنه .
ولی یه خبری دیده بودم مبنی بر اینکه سامسونگ میخواد یه نسخه از اِی ۷۱ رو با این چیپست برای بازار چین و هند تدارک ببینه .
یه فرضیه ی دیگه ای هم که به وجود میاد ؛ هنوز جانشین اِی ۸۰ معرفی نشده پس بعید نیست این گوشی که داریم ازش حرف می‌زنیم اِی ۸۱ باشه و درصورت تحقق این فرضیه ، قیمتش فراتر از ۵۰۰ دلار خواهد بود.

Mahdi

آره سامسونگ امکان نداره یه گوشی با این چیپ رو کمتر از ۵۰۰ دلار بده

Armin.Technology

احتمال میدم نسخه لایت اس 20 هست شایدم نباشه،باید صبر کنیم.

V800B

احتمالا اس ۲۰ لایت
یا ای ۸۱
یا ای ۸۰ اس

Armin.Technology

نه داداش رو سری A چیپست پرچمدار نمیندازه،مگر اینکه مثل A41 که گواهی ضد آب داشت بخواد تحول ایجاد کنه و چیپست سری پرچمدار بندازه رو سری A،البته من میگم که احتمال اینکه s20 لایت باشه بیشتره.

نیما عرفانی

A90 چیپست پرچمدار اسنپ ۸۵۵ داشت 🙂

Armin.Technology

بله درسته حواسم نبود😅

Armin.Technology

البته ممکنه A81 هم باشه چون A80 بهترین در سری A هست و قطعا سامسونگ جانشین قدری براش معرفی میکنه.

V800B

دوستان کسی تجربه کار کردن با گوشی اس ۱۰ لایت رو داشته اگر هستن دوستان ی توضیح مختصر بدن قصد خریدش برای کسی دارم ممنون

Amir galaxy

بجا دیدم نوشته بود برای a71 5g هست🤷

Mohammadreza

اگه زیر 500 دلار باشه خیلی عالیه

Milad7

باز ی مدل لایت هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)