حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی میت 20 یا میت 11 به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | شایعات، هواوی

شایعه حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از موضوعات داغی است که سال ها آن را می شنیدیم اما به تحقق نمی پیوست. اولین شرکتی که این فناوری را در مقیاس تجاری ارایه کرد، ویوو بود و واقعا از این بابت باید به آن ها تبریک گفت. حالا اما شایعاتی درباره دیگر تولیدکننده چینی بزرگ منتشر می شود که می گوید احتمالا هوآوی میت 20 یا میت 11 به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

ویوو ایکس 20 پلاس یودی ( Vivo X20 Plus UD ) اولین موبایل بود که با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش رونمایی شد و پس از آن ویوو اپکس (Vivo APEX) یک طرح مفهومی بی نظیر از ویوو  بود که در آن حدواد 1/3 نمایشگر حسگر اثرانگشت نقش اثرانگشت را ایفا می کرد. حال به نظر می رسد سال 2018 علاوه بر اینکه سال تغییر تحول در بحث دوربین خواهد بود، همچنین در زمینه مسائل امنیتی می تواند تغییرات زیادی را ارایه کند. یکی از این تغییرات تغییر شکل حسگراثرنگشت و یکپارچه شدن آن با نمایشگر است.

گفته می شود هوآوی با همکاری کوالکام به استفاده از حسگر اثرانگشت ultrasonic این شرکت خواهد پرداخت. این حسگر اثرانگشت که با همکاری کوالکام و شرکت چینی O-film Tech و شرکت تایوانی GIS توسعه داده شده است 3 برابر گران تر از حسگرهای اثرانگشت فعلی است اما حساسیت آن ها نیز تقریبا همان 3 برابر (قابلیت لمس از زیر شیشه های 200-300 میکرومتر در مقابل 800 میکرومتر) است و احتمالا حدود شهریور ماه امسال در نسل بعدی پرچمدار خانواده هوآوی میت که Mate 11 یا شاید Mate 20 نام گذاری شود، استفاده خواهد شد.

البته هوآوی تنها شرکت  چینی نیست که به راه حل حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر چشم دوخته و دیگر شرکت های چینی نیز برای جلوگیری از وارد شدن به بحث های حق اختراع تشخیص چهره 3 بعدی سعی می کنند وارد آن نشوند! نظر شما چیست؟ حسگر اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

هواوی پی ۲۰ که دکمه هوم داره . احتمالا برای میت ۱۱ عملی بشه

ahmad

پیمانددیروز یه گزارشی اومد که هواوی با همکاری کوالکام سنسور اثر انگشت رو تو گوشی پی بیست برده زیر صفحه نمایشگر

Peiman

اینکه خیلی عالیه . اتفاقا منم یه همچین چیزی خوندم ولی با توجه به متنی که ترنجی گذاشت نظر دادم .
ولی یه سوال برام پیش اومده که اون دکمه هوم و حاشیه پایین برای چیه پس؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)