حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین گلکسی اس 9+ با آیفون X و درخشش آیفون X

دوربین گلکسی اس 9+ با امتیاز 99 از DxO بهترین دوربین موبایل موجود در بازار شناخته شده است! آیفون X نیز بهترین دوربین ارایه شده روی یک آیفون را دارد و امتیاز DxO آن 97 است! اجازه بدهید از آزمایشگاه بیرون برویم و نتیجه را در دنیای واقعی ببینیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه دوربین گلکسی اس 9+ با آیفون X ببینیم.

گلکسی اس 9+ ما را به یاد گلکسی اس 5 انداخت! هر چند تصاویر خروجی از پرچمدارهای سامسونگ کمی “زرد” طور هستند اما در گلکسی اس 5 این موضوع به حداکثر خود رسیده بود و اگر به یاد داشته باشید این موضوع بیشتر در گلکسی اس 5 هایی که با حسگر ایزوسل ارایه شده بودند، دیده می شد. گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+ حسگر ایزوسل ساخت سامسونگ را دارند و شاید دلیل را بتوان در این هم دید. به صورت کلی تراز رنگ سفید در خروجی عکاسی دوربین اصلی، سلفی و فیلم برداری آن ها به شکل مشخص مشکل داشت. در مقابل اما آیفون X می تواند رنگ ها و تراز رنگ سفید بهتری را به شما بدهد.

شارپ بودن تصاویر در دوربین گلکسی اس 9+ به دلیل استفاده از f/2.4 در شرایط نوری مناسب عموما بیشتر از دوربین آیفون X بود و البته گسترده دینامیکی فیلم برداری گلکسی اس 9+ در شرایط نوری قوی خیلی بهتر از آیفون X بود! عکاسی گلکسی اس 9+ در شرایط نوری ضعیف اگر تراز رنگ سفید آنقدر به زردی نزند، خیلی بهتر است! در بخش فیلم برداری اما آیفون همچنان صدا را مونو ثبت می کند که اصلا جالب نیست.

همینطور در عکاسی پرتره قطعا برتری با آیفون X بود! این البته یک تست اولیه است و باید منتظر بررسی های بیشتر ماند! به نظر ما درخشش آیفون X در این تست بیشتر بود، نظر شما چیست؟ در پایان بد نیست تست سرعت گلکسی اس 9+ در مقابل آیفون X را نیز از دست ندهید.

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

تو روز ایفون بهتر تاریکی گلکسی بهتر بود

Mortazavi

عشقم بعضی جاها بخاطر هاله نور زرد حتی توشبم آیx بهتر بود

البته هردو شون عالین

Peiman

همون موقع معرفی که نمونه عکس های s9 دیدم فهمیدم دوربینش چیزی نیست که سامسونگ اون همه تبلیغ کرد .

Dariushrd

دقیقا… چیزی که برای من اثبات شدس اینه که سامسونگ هیچوقت اون چیزی نیست که نشون میده…یکی از دلایلی که از محصولاتش استفاده نمیکنم همینه

نیما

به عنوان کسی که هم از موبایل های سامسونگ ، هم از تلوزیونش و هم سینمای خانگی ش استفاده کردم(همه در زمان خودشون پرچمدار بودن) ، کاملا این حرف رو تایید میکنم.
همیشه کمتر از چیزی که خودش ادعا میکنه تحویل میده.

Mortazavi

قطعاً با بروزرسانی های آینده بهتر از این ها میشه

ahmad

تو دوربین برتری مطلقی وجود نداره بنظرم بین پرچمدارها اختلاف دوربینها تعیین کننده نیس چون مثل این کلیپ که دیدیم اختلافشون خیلی کمه و تعیین برنده ممکن نیست

دکتر رسول آریان

از آقا س ی ن ا هم سوالی داشتم.
اثبات شده که سنسور همه گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس ها، ایزوسل سامسونگه؟ چون یک خبر خوندم که سامسونگ از ایزوسل خودش هم استفاده کرده، ولی نهایتا برام مشخص نشد که 50 به 50 استفاده کرده، آیا همه رو ایزوسل استفاده کرده. یعنی از هیچ سنسور IMX سونی استفاده نشده؟ اگر بهم منبعش رو بدید ممنون میشم.

Mortazavi

دقیقاً با شما موافقم

پست مقایسه عکس های نوت۸ و xz1 رو تو همین سایت ببینید

سونی که اکثر دوستان میگن دوربینش آشغاله حتی بهتر از نوت۸بود

الآن آیفون سامسونگ سونی htc الجی و هوآوی واقعاً دوربین های فوق العاده ای دارن که به قول شما برتری مطلق با هیچ کدوم نیست

من به طور کامل و دقیق کل 18 دقیقه رو نگاه کردم. حتی متوقف کردن خیلی از صحنه ها رو و با دقت نگاه کردم.

در محیط های تاریک و کم نور، برتری مطلق با F1.5 سامسونگ بود. در بحث لرزشگیر اپتیکال که در حین فیلم برداری، چه با دوربین پشت و چه با دوربین سلفی، برتری خیلی خیلی بالایی با سامسونگ بود، به طوری که در حین راه رفتن پرش خیلی زیادی داشت آیفون. در بحث فوکوس سریع در حین فیلم برداری، کاملا مشخص بود که چقدر سریع فوکوس روی سوژه دور و نزدیک عوض میشه و برتری نسبی رو به سامسونگ میدم. اما در بحث رنگ بندی که آقا س ی ن ا اشاره کردن به زرد بودن تصاویر سامسونگ، به نظر تا حدودی حرفش درسته، مخصوصا در حالت عکس برداری از آسمان. آبی سامسونگ کمرنگ بود ولی آبی آیفون غلیظ بود. ابر توی آیفون هم سفیدتر بود. زمانی که از اون گل عکس گرفت، عکس آیفون رنگ های قرمز و زردش بیشتر توی چشم میومد، چون اصولا عادت کردیم به اشباع دیدن و برامون جذاب تره، حتی اگر اون گل واقعا انقدر رنگ هاش پررنگ نباشه.

سامسونگ یه HDR خودکار داره، اگر با HDR عکس میگرفت، دقیقا مثل عکس های آیفون، رنگ ها اشباع میشد. یعنی ابر واقعا سفید، آسمان خیلی آبی، گل خیلی قرمز.

نهایتا هر کسی نظری داره، من هم با نتیجه گیری آخر این کلیپ که خودش هم اشاره کرد، موافقم. برتری های سامسونگ رو گفت، برتری های آیفون رو هم گفت.

در کل آیفون ایکس هم قدرتمنده و از امتیازی هم که گرفته مشخصه. با نهایت احترام به نظر همه دوستان، فقط امتیاز جذابیت رنگ رو به آیفون میدم ولی در باقی موارد برتری ها رو به سامسونگ میدم. به نظرم DXO مرجع معتبریه و با اختلاف خیلی جزئی سامسونگ رو برتر دونسته که منم موافقم. به هر حال گلکسی S9 هم 6 ماه از آیفون ایکس جدیدتره.

فقط حسرت خوردم که این گوشی ها دست یک پسر نوجوان پاکستانی بود و ما هنوز توی کف گوشیه هستیم.

Rog_Pc_Gamer

اخر نتیجه گرفت یکمی اس ۹ دوربینش بهتره اگه دقت کرده باشی به حرفاش
و جالبه عکس‌توی شب توی رنگ تابلو کاملا ایفون به زرد میزد ولی سامسونگ دقیق تر بود

Mortazavi

دوست گرامی و متشخص من اگه عینک سامسونگی تون رو بردارید قطعاً امتیاز های بیشتری به x میدید

من توقعم از اس۹ خیلی بیشتر بود ولی خوب احتمالاً با بروزرسانی های آینده تمایل به رنگ زرد کمتر میشه و کیفیت بیشتر

Ali.v

قبلا گفتم الانم میگم.به DXO MARK کم‌کم باید شک کرد !
الان فرق اس۹ پلاس با اس۸ پلاس بجز پردازنده چیه؟
سامسونگ بزرگترین شرکت دنیاست که جول زدن مردم دنیا رو به بهترین شکل ممکن بلد شده.
از زمانیکه با وجود M7 اچ تی سی گالکسی s4 فروش رکورد زد !

دکتر رسول آریان

اگر شما بخوای از عمد چشمت رو روی موفقیت های این سری از گوشی های سامسونگ ببندی که بحثی نیست.

اما اگر آوردن تکنولوژی دیافراگم متغیر رو برای اولین بار در صنعت تلفن های هوشمند میخوای چیز بی ارزشی در نظر بگیری، توجهت رو جلب میکنم به عکس ها و فیلم های همین کلیپی که اینجا گذاشته شده و اگر سواد انگلیسیت هم خوبه، گوش بده ببین چی میگه پسره. البته خیلی نیازی هم نیست متوجه بشی، همین که چشمت ببینه کافیه. عکس و فیلم های آیفون ایکس توی نور کم اصلا قابل مقایسه نبود با F1.5 گلکسی S9

اما در مورد S4 گفتی. اون گوشی اولین تجربه بیگ لیتل در دنیا بود. مشکل گرما داشت در حدی که بعضی ها بهش میگفتن بخاری برقی. اما همون بخاری برقی شد زمینه ساز همین تکنولوژی بیگ لیتلی که بعدا کوالکام و اپل و مدیاتک و هواوی دنباله رو همین سبک معماری شدن. زمانی که کوالکام با 4 هسته بزرگ و فقط کاهش فرکانس سعی داشت توان مصرفی رو کاهش بده، بیگ لیتل سامسونگ سعی میکرد همون کار رو با هسته های کوچیکش انجام بده. هر چند اون زمان بیگ لیتل اشکالاتی هم داشت ولی نشون داد که معماری اون کاربردی هست.

HITECH

اما اگر آوردن تکنولوژی دیافراگم متغیر رو برای اولین بار در صنعت تلفن های هوشمند..
داداش نوکیا این تکنولوژی را سالها پیش استفاده میکرد جدید نیست .

دکتر رسول آریان

درسته حرفت. ولی خب اون N86 رو داری با این مقایسه میکنی. اون بازه تغییر دیافراگمش 2.4 تا 4.8 بود.

ولی خب حق با شماس. نباید بگم اولین. باید بگم بهترین تغییر دیافراگم در تلفن های هوشمند (البته تا الان). چون قطعا در آینده گوشی های بهتری هم به بازار میاد با F متغیر.

Mortazavi

حق با شماست اس۴ نصف ام۷ هم کیفیت نداشت
همینجور که اس۵ پیش زی۲ حرفی نداشت

ولی اس۸ و اس۹ فوق‌العاده اند
دیافراگم متغیر و اسپیکر های استریو و شارژ بیسیم سریع تر و پردازنده قوی تر برتری های بزرگ اس۹ نسبت به اس۸

درست سامسونگ با تبلیغات حرفه ای چندین برابر بزرگنمایی می‌کنه که اصلی ترین دلیل فروش بالاشه ولی اسم این گول زدن مردم نیست اسم این تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای هست و یه مهارت بزرگه

Faraz

اول که متن رو خوندم با خودم گفتم واییی سامسونگ گند زده بعد که فیلم رو دیدم اصلا اینطوری نبود بیشتر عکس ها برتری با سامسونگ بود خصوصا در شب …ایفون که دوتا عکس در شبش کلا چیزی معلوم نبود نسبت به سامسونگ….

ahmad

به جز یه عکس تو سایه به نظر من عکسای گرفته شده در روز برتری مطلق با آیفون بود و در شب برتری مطلق با گلکسی

Pouya

تیتر مقاله جوری بود که فک کردم اس 9 دیگه گند زده ولی نه اونجوریا هم نبود

کهکشان

همچین نوشتین درخشش آیفون ده گفتم الان چه خبره !

ببخشید اولا این تست نهایی نیست و تستای دیگه هم تو یوتیوب موجوده

دوما اون تراز سفیدی که فرمودین باید با دوربین DSLR مقایسه شه که کدوم گوشی رنگ هارو واقعی تر ثبت کرده باشه

سوما من 12 ساله کارم عکاسیه و عکسای اس 9 کاملا بی نقص بودن آیفون فقط کنتراستش بالاتره که خب میشه تو تنظیمات دستی اس 9 هم کنتراستو بالا برد تو همه عکسای اس 9 بافت اجسام بخوبی مشخص و عالی بودن چه در روز چه درشب

در مورد فیلمبرداری هم واقعا اس 9 پلاس بهتر بود ( اول فیلم سیم های برق تیر چراغ کاملا در اس 9 مشخص بود اما در آیفون بخاطر کنتراست بیش از حد و اکسپوژر نا متعارف محو شده بود )

لطفا یا مقایسه نذارین یا کمی حرفه ای تر بررسی کنید سپاسگذارم

Mahdi.L

سلام
این مقایسه رو هم بزارید جالب و دیدنیه:
https://youtu.be/K7xdZJqyE6I

دکتر رسول آریان

مرسی مهدی. جالب بود.

کیفیت ضبط صدای S9 برنده شد، اسلوموشن S9 برنده شد، لرزشگیر اپتیکال S9 برنده شد، فیلم برداری و عکس برداری در شب رو S9 برنده شد. توی روز هم هر دو خوب بودن.

dele_tanha

اقای عطایی داغون کردی طرفو زدی ترکوندیش اما خوب گفتی خوشم اومد

dele_tanha

دیدین گفتم صبر کنید ببینید چه مشکلاتی که از اس9 و اس 9 پلاس بیرون نیاد اون از باتری این از دوربینو… سامسونگ فقط بلده با تبلیغات دروغین ملتو گول بزنه. xz2 که تا الان ی دونه مشکل هم نداشته و اینجاست که معلوم میشه ژاپن در زمینه تکنولوژی و بسیاری از زمینه ها از کره بالاتره. در کل هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه سامسونگ همش تبلیغ دروغین میکنه تا گوشی های بنجلش رو دستش نمونه

vahid1370b

ایفون کاملا طبیعی تر بود،و بهتر کاش این سایت ک نمره میداد میگفت نحوه نمره دهی رو ما ک چشممون نمره 10 پزشکی داره و با منطق بدون ذره ای جبه گیری ایفون 10 عالیه،خودم ایفون 7 با اس 8 پلاس تست کردم ایفون تو روز برابر و تو سایه ها بهتر بود و فقط تو شب کمتر نور جذب میکرد وگرنه بهتر بود در هر صورت عقل سلیم میگه ایفون 10 بهتر بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)