حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های جدید دوربین گلکسی اس 9 چیست؟

می دانیم که گلکسی اس 9 بزرگترین پیشرفت خود را نسبت به نسل قبلش در دوربین متمرکز کرده است. خیلی از کاربران می خواهند بدانند دقیقا قابلیت های جدید دوربین گلکسی اس 9 چیست؟ اگر از این دسته کاربران هستید در ادامه با ترنجی همراه باشید.

1- دیافراگم متغیر

خب اولین و مشخص ترین تغییر را می توان در دیافراگم متغیر دید. هر دو مدل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9+ از یک دوربین با دیافراگم متغیر بین f/1.5 یا f/2.4 عرضه می شوند که مدل بزرگتر یعنی گلکسی اس 9+ یک دوربین دوم تله 54 میلی متری با f/2.4 نیز دارد. این دوربین در حالت عادی و نور مناسب عموما با f/2.4 عکاسی می کند و این دریچه دیافراگم که کمی نسبت یه f/1.5 بسته تر است سبب تصاویری شارپ تر می شود به علاوه اینکه از نوردهی اضافی جلوگیری می شود. در شرایط نوری ضعیف (زیر 100lux) دوربین با f/1.5 عکاسی می کند که روشنایی بسیار بهتری خواهد داشت. همه این کارها به صورت خودکار انجام می شود و البته از آن جا که این دستگاه در اکوسیستم اندروید و سامسونگی عرضه می شود (!) شما می توانید کنترل کامل روی سخت افزار را داشته باشید و اگر نیاز دانستید با هر گشودگی دیافراگم دلخواه عکاسی نمایید!

دوربین گلکسی اس 9+

دوربین گلکسی اس 9+

2- ثبت تصویر HDR با ادغام 12 تصویر

عکاسی HDR در گلکسی اس 9 پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا به جای ثبت و ادغام 3 تصویر با 3 نوردهی متفاوت، از 12 تصویر با 12 نوردهی متفاوت استفاده می شود که این واقعا جذاب است. این سبب می شود که نویز در تصویر کمتر باشد، کنتراست افزایش یابد و گستره دینامیکی خیلی خوبی داشته باشید.

3- دوربین گلکسی اس 9

رابط کاربری در دوربین گلکسی اس 9 تغییر کرده و برای جا به جایی بین حالت های مختلف شما می توانید از چپ به راست سوایپ کنید، بله، دقیقا همانند رابط کاربری دوربین iOS و بدین صورت دسترسی به حالت های مختلف راحت تر است.

4- فیلم برداری فوق آهسته

فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه HD نیز به گلکسی اس 9 اضافه شده که جز حالت های پیش فرض است اما فیلم برداری 240 فریم بر ثانیه FHD به صورت پیش فرض روی حالت های در دسترس نیست و با کمی جستجو می توانید از منوی تنظیمات آن را اضافه کنید! فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه در اکسپریا ایکس زد پریمیوم سال گذشته رونمایی شد. این دستگاه می توانست تنها 0.2 ثانیه را تا 32 برابر آهسته تر کند اما لحظه آهسته شدن به صورت دستی باید انتخاب می شد که کار سختی بود. حالا سامسونگ در گلکسی اس 9 قابلیت تشخیص خودکار حرکت را اضافه کرده که به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید لحظه صحیح را آهسته کنید!

سامسونگ اکسپرینس 9

سامسونگ اکسپرینس 9

5- قابلیت AR Emoji

و به AR Emoji می رسیم. قابلیت اموجی که روی صورت شما قرار می گیرد و موجبات سرگرمی را فراهم می کند! حقیقت این است که این حالت با Animoji اپل بسیار متفاوت است و هیچ داده 3 بعدی همانند آیفون X که با حسگر Truedepth کار می کند، ندارد اما به هر حال موضوع سرگرم کننده ای است و برتری آن نسبت به نمونه اپلی، قابل اشتراک بودن در تمام شبکه های اجتماعی است!

6- بیکسبی هوشمند تر

بیکسبی نیز به لطف هوش مصنوعی بهتر حالا می تواند ترجمه همزمان روی تصویر را داشته باشد و یا مکان های اطراف شما را به شما نشان بدهد که قابلیت های کاملا کاربردی و مناسب هستند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این پیشرفت ها کفایت می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

دوربینش حرف نداره

دکتر رسول آریان

حتما که عالیه ولی DXO توی فیلم برداری امتیاز S9 پلاس رو کمتر از گوشی گوگل ثبت کرد!

Pouya

من قبلا هم گفتم ادم عاقل باید ببینه نیازش چیه بعد ببینه کدوم گوشی بهتر نیازشو بر طرف میکنه بعد انتخاب کنه بعد گوشی بخره شما رو نمیدونم ولی من عکس برداری برام خیلی مهم تر از فیلم برداریه شاید چند روز یه بار اتفاق بیوفته فیلمبرداری کنم ولی عکس برداری خیلی بیشتر پس برای من دوربین این گوشی بهتر از پیکسل 2 عه در کل” ولی درسته فیلمبرداری پیکسل 2 بهتره منتها من اولویتم عکس برداریه

دکتر رسول آریان

درسته. به نظر منم اولویت با عکس برداری هست.

Peiman

تعجبی نداره. دوربین پیکسل بی نظیره . تو چندتا از مقایسه ها حتی تو عکسبرداری هم از نظر من پیکسل بهتر عمل کرده بود . هرچند باید منتظر مقایسه های معتبر تر و جامع تر باشم

دکتر رسول آریان

این آزمایشی که DXO گرفته از گوشی گوگل، اسم مدلش رو نوشته Pixel 2.
ولی ما میدونیم گوگل یک گوشی دیگه هم به اسم Pixel 2 XL داره.
همونطور هم که میدونید، مدل Pixel 2 ساخت کمپانی HTC هست و مدل Pixel 2 XL ساخت کمپانی LG.
البته توی بخش مشخصات، دقیقا یکسان هست دوربین ها اما توی نوع صفحه نمایش تفاوت هست.
چون HTC برای Pixel 2 از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرده و LG برای Picel 2 XL از صفحه نمایش P-OLED.
نمیدونم دقیقا از یک سنسور استفاده کردن یا نه. ولی چون توی نوع صفحه نمایش فرق دارن، گفتم شاید دوربینشون هم دقیقا یکی نباشه.

آقا سینا، بی زحمت به صدرای عزیز بگید هر وقت تونست ایمیلش رو چک کنه. تشکر.

amir shar

دوربینش در یک کلام بی نقصه.

Mortazavi

دم سامسونگ گرم با این دوربین

nima1988

“فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه در اکسپریا ایکس زد 1 سال گذشته رونمایی شد”
960 فریم اولین بار تو xzs و xz premium رونمایی شد نه xz1 ?

Yohan

واقعا توی عکاسی باید عکس ها دیدنی باشه . یاد طرحی افتادم که یکی از کارمندای گوگل برای عکاسی با کیفیت مشابهDSLR انجام داده بود .
پروژه شخصی ای که نتیجه فوق العاده ای داشت .
کاش ویدئو 10بیت رو هم اضافه میکرد .
البته فیلم برداری 4kبصورت 60p هم ارزشمنده و جذاب چون من خیلی از دوربین گوشی برای عکس و فیلم استفاده میکنم .

Yohan

عجبیه بخشی از متنی که تایپ کردم نیست . در کل منظورم عکاسیHDR با ثبت عکس ها بیشتر بود

علی شیخ زاده

به نظرم دیافراگم متغیر بهترین قابلیتش هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)