حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار جهانی فروش تبلت‌های سامسونگ با کاهش 6.4 درصدی در سال ۲۰۱۷ رو به رو بوده است

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، اخبار، تبلت، سامسونگ

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ پرونده مالی بسیار خوبی را برای خودش رقم زد اما گزارش‌های مختلفی از کاهش صادرات دستگاه‌های سامسونگ خبر می‌دهد. اگر واضح تر بگوییم، اشباع بازار کمی خودش را در سال گذشته نشان داد. این موضوع برای تبلت‌ها نشانه‌های بیشتری پیدا کرده است. در ادامه همراه باشید.

آماری که در ادامه بررسی خواهیم کرد مربوط به گزارش سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ از IDC است. صادرات تبلت‌های سامسونگ در این بازهر از ۸ میلیون در بازهر مشابه سال قبل به ۷ میلیون برای سه ماهه چهارم ۲۰۱۷ رسید. در نتیجه با آمار کاهش ۱۳ درصدی سال به سال رو به رو هستیم. درصد بازار سامسونگ از تبلت‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ برابر با ۱۴.۹ درصد بود در صورتی که اکنون به عدد ۱۴.۱ درصد رسیده است. تبلت‌های آمازون کیندل‌فایر با رشد ۵۰.۳ درصدی سال به سال رو به شده و عملکرد خوب این شرکت باعث شده که در سه ماهه سال ۲۰۱۷ سهم بازار آمازون برابر با ۱۵.۶ درصد باشد. اپل هم در این بازه فرمانروایی کرده و با ۲۶.۶ درصد در رتبه اول قرار دارد.

تفاوت‌های بسیار زیادی از نظر تجاری میان سامسونگ و آمازون وجود دارد. سامسونگ تبلت می‌فروشد تا از فروش هر کدام سودی به دست بیاورد اما آمازون تبلت‌های خودش را کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رساند تا با ارائه سرویس و اپلیکیشن‌های منحصر به فردی به سود دهی برسد. Fire HD 8 و  Fire HD 10 در بلک‌فرایدی از جمله دستگاه‌های بسیار پر فروش بودند.

 

IDC در گزارش خودش اعلام کرد سامسونگ در سری تبلت ارزان قیمت A و E نیز خوب عمل نکرده و خیلی جالب است که اشاره کنیم دستگاه‌هایی همانند گلکسی بوک که عملکرد هیبریدی دو کاره با سیستم عامل ویندوز را دارند در کارنامه سامسونگ خوش درخشیده‌اند.

گزارش سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ سامسونگ انچنان هم بد نیست و درست است که در مقابل سال ۲۰۱۶ کاهش ۶.۴ درصدی را شاهد هستیم اما حتی با این کاهش هم به صورت کلی ۲۴.۹ میلیون تبلت فروخته است. سال گذشته این عدد برابر با ۲۶.۶ میلیون دستگاه بود. کل بازار تبلت‌ها ۷.۹ درصد کاهش تقاضا داشته است و در ابتدای سال ۲۰۱۸ به ۶.۵ درصد رسید و این نشان می‌دهد که به صورت کلی با بازاری نامعلوم رو به رو هستیم. اپل، آمازون و سپس سامسونگ سه مهره اصلی این بازار شناخته می‌شوند.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminrx7

“کل بازار تبلت‌ها ۷.۹ درصد کاهش تقاضا داشته است”
“کاهش ۶.۴ درصدی را شاهد هستیم”==> منظور سامسونگ
من نویسنده این مطلب باشم تیتر رو اینجوری انتخاب نمیکنم!

Peiman

فکر کنم کسی انتظار افزایش هم نداشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....