حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 با نمایشگر کم حاشیه و دوربین سلفی عریض رسما معرفی شدند

نوشته

6 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

بالاخره میان رده های سونی برای سال 2018 رسما معرفی شدند. اکسپریا ایکس ای 2  و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا در کنار اکسپریا ال 2 رسما معرفی شده که در این مطلب به صورت متمرکز به دو عضو خانواده اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) می پردازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 که با نمایشگر کم حاشیه و دوربین سلفی عریض عرضه خواهند شد بیشتر صحبت کنیم.

اکسپریا ایکس ال 2 اولترا

اکسپریا ایکس ال 2 اولترا

با اکسپریا ایکس ای 2 اولترا آغاز می کنیم، دستگاهی که دقیقا شبیه به شنیده ها عرضه شد است. البته باید گفت هر 3 دستگاه دقیقا شبیه به چیزی که انتظار داشتیم عرضه شده اند البته به جز دو حدس اشتباه درباره اکسپریا ال 2 که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اکسپریا ایکس ای 2 اولترا اولین موبایل سونی با دوربین دوگانه است که این دوربین دوگانه برای سلفی استفاده شده است. اولین سوال بی پاسخ ما در شایعات پیرامون مکانیسم این دوربین دوگانه بود که باید گفت حالا به صورت مشخص شده است! سونی برای دوربین دوگانه سلفی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا از دوربین دوم زاویه دید عریض استفاده کرده است. در حقیقت اگر بخواهیم به اکسپریا ایکس ای 2 نگاه کنیم باید بگوییم دوربین اصلی سلفی زاویه دید عریض است و دوربین دوم یک دوربین عادی! آ … فکر کنم کمی قاطی شد، اجازه بدهید مشخص تر توضیح بدهم.

دوربین دوگانه سلفی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا یک دوربین زاویه دید عریض 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و بدون لرزشگیر اپتیکال دارد که تا میدان دید 120 درجه را پوشش می دهد. دوربین دوم همان دوربین 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لرزشگیر اپیتکال است که در نسل قبلی دیده بودیم. فعلا درباره رابط کاربری و تمیهدات سونی برای به کار بردن این دو دوربین چیزی منتشر نشده اما اینطور که مشخص است سونی هم راهکار ایسوس را برای دوربین سلفی دوگانه در پیش گرفته که کاملا با دید سامسونگ در گلکسی ای 8 2018 متفاوت است. این شرکت کره ای در دوربین سلفی میان رده های لوکس سال 2018 از دوربین دوم تله بهره برده است که تصاویر سلفی بوکه و پرتره ثبت می کند. هنوز مشخص نیست که کاربران از چه راهکاری استقبال کنند اما فعلا این دو راهبرد وجود دارد! بعدا درباره این موضوع به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد.

اکسپریا ایکس ای 2

اکسپریا ایکس ای 2 در مقابل اکسپریا ایکس ای 1

در مقابل دوربین سلفی اکسپریا ایکس ای 2 فقط آن دوربین 8 مگاپیکسلی عریض را دارد! یعنی سونی نکته برتر دوربین سلفی دوگانه ایکس ای 2 را همان دوربین اصلی که سال گذشته قرار داده می داند و دوربین زاویه دید عریض رو به عنوان پایه دوربین سلفی این دو دستگاه در نظر گرفته است.

دوربین اصلی نیز همان 23 مگاپیکسلی تکی شبیه به چیزی است که در نسل پیشین دیدیم اما این بار با یک دوربین برجسته در وسط قاب پشتی رو به رو هستیم. این موضوع در هر دو دستگاه یکسان است.

نمایشگر با حاشیه کمتر و نسبت تصویر 76٪ اما نسبت تصویر 16:9

اکسپریا 2018

اکسپریا 2018

همانطور که در تصوی بالای می بینید هر سه دستگاه حاشیه نمایشگر کمتری نسبت به نسل های پیشین خود دارند. اگر سونی اینجا از نسبت نمایشگر 18:9 استفاده می کرد واقعا نگاه کاربران متفاوت تر می بود، به نظر ما اینجا یک تصمیم اشتباه گرفته شده است. در حالی که مثلا شیائومی Redmi 5 و Redmi 5 plus با نسبت نمایشگر به بدنه تقریبی 78٪ و 76٪ و نمایشگر عریض 18:9 می توانند دستگاه های ترندی تری نسبت به اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 با نسبت نمایشگر به بدنه تقریبی 75٪ و 76٪ ظاهر شوند. نظر شما چیست؟ نمایشگر مدل اولترا 6 و مدل عادی 5.2 اینچ است که هر دو رزلوشن FHD دارند و نوع پنل طبق عادت،  IPS است.

اکسپریا 2018

اکسپریا 2018

در قسمت سخت افزار اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای 2 هر دو با چیپست اسنپدراگون 630 عرضه شده اند که مدل بزرگتر 4 گیگابایت و مدل کوچکتر 3 گیگابایت حافظه رم دارد. همچنین مدل بزرگتر در انتخاب 64 گیگابایت نیز موجود است.

نکته دیگری که برای بخش طراحی باید گفت گرایش سونی به قاب پشتی تمام پلاستیکی است که موضوع جالبی نیست و ضخامت های بالا 9 میلی متر که قطعا خوشایند نیست. نکته خوشحال کننده ای که این کاستی ها را کمرنگ کند سیستم عامل اندروید 8 هست که برای این دو دستگاه در نظر گرفته شده است. حجم باتری مدل اولترا برابر 3580 و مدل عادی 3300 میلی آمپر است.

نظر شما درباره اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ایکس ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

پلاستیک؟ این سونی دست بردار نیست گور خودشو میکنه با این کارا

Melodi1733

زیاد قانع کننده نبود.
سونی شل گرفته،عملکردش درمقابل هواووی و سامسونگ درمیان رده ها قابل مقایسه نیست.
نقاط ضعف سونی داد میزنه.
امیدوارم تو رده بالا این چنین نباشه چون خودش تیر خلاص به پیکرش میزنه.

Ali.v

چندان هم کم حاشیه نیست !
تفاوت خاصی نداره از این لحاظ با مدلای قبلی

Pouya

توقع بیشتری داشتم پلاستیک اخه؟ 😐

Peiman

الاخره میان رده های سونی برای سال 2018 رسما معرفی شدند. اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ال 2 اولترا.
اصلاح کنید لطفا.

با توجه به اینکه گوشه های موبایل تیز کاهش حاشیه چندان احساس نمیشه . ولی انصافا رنگهای جذابی داره . مخصوصا رز گلد صورتی یا هرچی خیلی زیباست . حیف که دخترونس!

Sadeghh

فریم فلزی هستش و پشت از جنس پلی کربنات

JAVAD

کم حاشیه ؟ منظور از اطراف هست دیگه وگرنه از بالا و پایین که ماشالله خیلی حاشیه داره
سونی نمیخواد یه انحنا توی گوشه های گوشی اضافه کنه ؟ ارگونومی بهتری میده بهشون ، اینجوری تیز توی دراز مدت دست رو اذیت میکنه بنظرم
نمیدونم سونی چرا روی طرحی که باهاش نتیجه نگرفته هنوز اینقدر اصرار داره خب عوض کن اون ظاهرو دیگه همه شرکتا رو آوردن به کاهش حاشیه به جز همین سونی همیشه دوس داره متفاوت باشه

Pouya

خلاف جریان دریا حرکت کردن عاقبت خوبی نداره اگه ب خودش نیاد اوضاش بد جوری داغون میشه هر چند الانم اوضاع خیلی خوبی نداره

Mostafa6k

بنظرتون مدیرعامل و طراح سونی چی میزنن؟؟⁦☝️

Melodi1733

مشخصات سخت افزاری قابل قبولی داره.کاش تراشش 670 میبود خصوصا نسخه ultra
کاش تو قسمت طراحی کم حاشیه تر و جذاب تر میبود.
رو دوربینش خصوصا تو لرزشگیر هاش بیشتر کارمیکرد.
جنس بدنه فلزی و یا شیشه ای میشد بهتر بود.
کاش بیشتر روش کار میکرد تا بتونه گوشی های honor و سری V رو هم به چالش میکشید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)