حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی باتری هوآوی Mate 10 Pro و مدیریت مصرف انرژی آن

عمر باتری بیشتر یعنی مدت زمان بیشتری که می توانید از موبایل خود بدون استرس و نگرانی استفاده کنید. موبایل های هوشمند در سال 2017 عمر باتری خوبی داشته اند و ما در ترنجی بهترین های آن را با هم شناختیم. حالا می خواهیم به صورت اختصاصی نگاهی داشته باشیم به باتری هوآوی Mate 10 Pro ، مدیریت مصرف انرژی آن و البته شارژر سوپر شارژ آن که توجه ویژه ما را به خود جلب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این بچه غول 4000 میلی آمپری را با شارژر قوی 22.5 واتی بررسی کنیم.

هوش مصنوعی در هواوی Mate 10

هوش مصنوعی در هواوی Mate 10

قبلا درباره هوش مصنوعی هوآوی Mate 10 در ترنجی صحبت کردیم. یکی از توانایی های ویژه رابط کاربری هوآوی در مدیریت بهینه مصرف انرژی است. همانطور که در تصویر بالا می بینید برنامه Phone Manager هوآوی همواره سعی می کند گوشی Mate 10 Pro شما همیشه در حالت ایده آل عملکرد، امنیت و مصرف انرژی باشد که موضوع بسیار مهمی است. به لطف نفود هوش مصنوعی در این بخش شاهد عملکرد درخشانی در خروجی عمر باتری هستیم.

هوآوی Mate 10 Pro فبلت 5.9 اینچی هواوی است که با نمایشگر بزرگ، کم حاشیه و فوق عریض OLED خود سرگرمی زیادی را برایتان فراهم خواهد کرد. همواره یکی از ترس های کاربران موبایل های بزرگ این است که چقدر می توانند روی عمر باتری خود حساب کنند. در ترنجی خواندیم و دیدیم که فبلت های سری Mate عموما باتری بالای 4000 میلی آمپری دارند و Mate 10 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری 4100 میلی آمپری این دستگاه عمر باتری خیلی خوبی را به شما خواهد داد. شاید بپرسید این “عمر باتری خیلی خوب” یعنی دقیقا چقدر؟ خب اجازه بدهید نمونه عملکرد باتری Mate 10 Pro را با هم ببینیم:

عمر باتری هوآوی Mate 10 Pro

عمر باتری هوآوی Mate 10 Pro

همانطور که می بینید پس از یک روز و هفت ساعت روی باتری بودن هنوز یک سوم باتری یعنی 32٪ آن باقی مانده است! این در حالی است که در این مدت ما کاملا در حال بررسی Mate 10 Pro بوده ایم، سیم کارت روی دستگاه قرار داشته، عکس گرفتیم، بازی کردیم و نور نمایشگر روی حالت خودکار تنظیم می شده است! نتیجتا می بینیم که واقعا می توان روی باتری هوآوی Mate 10 Pro حساب کرد. به لطف رابط کاربری پر قابلیت این دستگاه شما می توانید ریز مصرف نرم افزاری و سخت افزاری خود را ببینید، برای مثال تصویر زیر را مشاهده کنید:

مصرف انرژی Mate 10 Pro

مصرف انرژی Mate 10 Pro

یا شاید بپرسید چند ساعت پخش ویدیو را می توان با Mate 10 Pro داشت؟ خب باید بگوییم ما یک ساعت فیلم FHD را با نور 50٪ و صدای هندزفری را تماشا کردیم و تنها 8٪ باتری مصرف شد! این یعنی 12.5 ساعت پخش ویدیو که این نیز بسیار خوب است. در این مصرف انرژی بهینه قطعا نمایشگر OLED و چیپست کایرین 970 که معماری 16 نانومتری دارد بی تاثیر نیست.

شارژر سوپر شارژ هوآوی

شارژر سوپر شارژ هوآوی

اما عمر باتری تمام چیزی نیست که ما از یک موبایل انتظار داریم. سرعت شارژ شدن فاکتور بسیار با اهمیت دیگری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. هوآوی فناوری سوپر شارژ خود را توسعه داده و حالا روی Mate 10 Pro نیز از آن بهره برده است. نکته قابل توجه این است که شما هوآوی Mate 10 Pro را با شارژر سریع 22.5 واتی درون جعبه می خرید که امتیاز ویژه ای است.

شما هوآوی Mate 10 Pro را با شارژر سریع 22.5 واتی درون جعبه می خرید

در تست های ترنجی از سرعت شارژ شدن هوآوی Mate 10 Pro می توان گفت به لطف شارژر سوپر شارژ شما قادر خواهید بود باتری حجیم 4100 میلی آمپری Mate 10 پرو را تنها در 30 دقیقه 58٪ شارژ کنید که نکته بسیار مثبتی است.

به صورت کلی می توان گفت هوآوی Mate 10 Pro در زمینه باتری، مصرف انرژی و سرعت شارژ شدن یکی از بهترین پرچمدارهای ارایه شده در سال 2017 است که شما را راضی نگاه خواهد داشت، حتی اگر کاربر پرمصرفی هستید. نظر شما چیست؟ عمر باتری چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

مصرف باتری خیلی مهمه.
بنظرم مصرف باتری این گوشی بهترین نیست.

Peiman

این شارژر خیلی سریع لطمه نمیزنه به باتری؟؟؟

Peiman

خب اینکه خیلی بده . بهتر بود یه گزینه ای چیزی برای اینکار در نظر میگرفتند

siavash-t

به نظرم با باتری ۴۱۰۰ اونقدرا هم عالی عمل نکرده.

Alionel

آپشنی هس که بشه این شارژه سریعو خاموش کرد و فقد در مواقعه لازم روشن کرد؟

علی احمدی

وقتی باهاش کار کنی سرعتش کمتر میشه تا داغ نکنه به لطف هوش مصنوعی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)