حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژ وایرلس Wattup قابلیت شارژ کردن تا فاصله 5 متری را برای چندین دستگاه فراهم می کند

دو سالی هست که شارژ وایرلس یا همان شارژ بیسیم به صورت گسترده تبلیغات می شود و شرکت سامسونگ را می توان از پیشروهای این زمینه دانست البته هر چند که لومیاهای نوکیا چند سال زودتر این فناوری را به صورت تجاری عرضه کردند اما مانور تبلیغاتی مناسبی برای آن ارایه نشد. به هر روی همیشه برای ما سوال بود که چرا باید شارژ شدن کند و با قید رها کردن دستگاه روی یک پد برای مدت طولانی باید جذاب باشد! به خصوص اینکه هزینه خرید آن شارژر نیز قابل توجه بود. در حقیقت خیلی از کاربران که آشنایی کاملی با شارژ وایرلس ندارند فکر می کنند که با خرید آن شارژر می توانند گوشی خود را به صورت واقعی و بدون سیم شارژ کنند اما نمی دانند که قطعا شارژ سریع سیمی از آن بهتر است. حالا اما شارژ وایرلس Wattup قابلیت شارژ کردن تا فاصله 5 متری را برای چندین دستگاه فراهم کرده است که این فوق العاده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این فناوری جالب را که قطعا انقلاب آتی صنعت شارژ کردن دستگاه های هوشمند است را با هم ببینیم.

شارژ وایرلس WattUp قابلیت های بی نظیری دارد که در ویدیو زیر با آن ها بهتر آشنا خواهیم شد:

 همانطور که دیدید با قرار داشتن یکی از این شارژرها در اتاق می توانید تا فاصله 15 فیت یا حدودا 5 متری هر دستگاهی را که توانایی شارژ وایرلس داشته باشد را شارژ کنید. آن چیزی که مشخص است شارژ وایرلس WattUp از فناوری ویژه خود استفاده می کند و با دستگاه هایی که قابلیت شارژ وایرلس سازگار با فناوری های Pi و احتمالا Qi را دارند همخوانی نداشته باشد و برای بهره بردن از این شارژ بیسیم تا فاصله 5 متری شما نیازمند به دستگاهی هستید که سخت افزار مورد نیاز آن را داشته باشد یا قابی برای آن بخرید این که فناوری را پشتیبانی کند. سخت افزار مورد نظر را در تصویر زیر می توانید ببینید:
اما اجازه بدهید از ویدیو تبلیغاتی خارج بشویم و نگاهی داشته باشیم به دمو نحوه عملکرد آن در عمل:
همانطور که دیدید واقعا شارژ وایرلس WattUp می تواند موبایل شما را که از فناوری ذکر شده پشتیبانی کند یا به لطف یک قاب پشتیبانی از آن را به خود اضافه کند، تا فاصله 5 متری شارژ کند. همچنین برنامه ای برای مدیریت شارژ شدن چند دستگاه وجود دارد. در ویدیو دیدیم که شما می توانید مشخص کنید هر دستگاهی چه مدتی شارژ شود! فرستنده شبیه به امواج Wifi می کند و این چیپ آن را دریافت می نماید.
به علت جذابیت بالای موضوع ما سری به سایت energous که ارایه کننده این شارژ است زدیم و 3 دسته بندی کلی شارژرهایی که می تواند عرضه شود را دیدیم.
شارژر وایرلس WattUp می تواند در 3 شکل گسترده، متوسط و کوچک وجود داشت باشد که در تصاویر زیر می بینیم:
شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

شارژ وایرلس Wattup

در نمونه اول یک شارژ بزرگ زیر تلویزیون مشاهده می کنید که تعداد زیادی دستگاه را در اتاق بزرگی شارژ می کند. در نمونه دوم یک شارژ وایرلس WattUp کوچکتر می بینید که زیر مانیتور شما روی میزکار قرار می گیرد و دستگاه ها را در بازه حدود 1 متری شارژ می کند و نمونه آخر که کمی سوال برانگیز است به پورت USB لپتاپ شما متصل می شود تا یک دستگاه را در که تقریبا به نظر می رسد بدون فاصله قابل ذکری شارژ می کند.

جالب است که بدانید تفاوتی نمی کند تولیدکننده شارژر چه شرکتی باشد یا گیرنده توسط چه برندی استفاده شده باشد، همه این دستگاه ها با هم سازگار خواهند بود و اجازه بدهید این تصور شیرین را داشته باشیم که با موبایل، ساعت هوشمند، هندزفری بی سیم و … وارد اتاق می شوید و آن ها به صورت خودکار شروع به شارژ شدن می کنند!

نظر شما درباره این فناوری چیست؟ ما فکر می کنیم بزرگان دنیای فناوری همچون اپل و سامسونگ و حتی دیگر برندها باید خیلی زود محصولات خود را با این فناوری به روز کنند. هنوز مشخصاتی درباره سرعت شارژ شدن دستگاه توسط شارژ وایرلس WattUp اعلام نشده که فاکتور بسیار مهمی است و اگر به شکل قابل قبولی باشد (یا به زودی به آن برسد) قطعا این فناوری انقلابی خواهد بود در نحوه شارژ کردن دستگاه های هوشمند ما که روز به روز بیشتر می شوند.

شرکت energous شارژ وایرلس WattUp را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کامل خواهد کرد و باید منتظر مشخصات کامل آن باشیم. نظر شما چیست؟ جذاب نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

از مضراتشم ، چیزی گفتن ؟
این همه سیگنال . توی ی خونه .! خیلی بده خدایی

Peiman

واقعا فوق العاده میشه . میشه گفت یجور انقلاب هم به حساب میاد . البته شاید .

mTAAHAAm

اگه عوارض جانبی نداشته باشه(که داره) خیلی کاربردی و انقلابیه.

علی شیخ زاده

امواج موبایل و وای فای بسیار برای سلامتی مضر هستن
این که دیگه میخوات جریان برق رو بی سیم انتقال بده ضررش چند برابره فک نمیکنم به این زودیا قابل استفاده عمومی باشه

mTAAHAAm

سالهاست میشه از یک مدار بسته به مدار بسته دیگر از طریق تغییر جریان در مدار اول،نیروی محرکه الکتریکی القا کرد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)