حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت پتنت جدیدی از سوی سامسونگ با موضوع ساخت باطری‌های گرافنی

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، سامسونگ، فناوری‌های نوین

سامسونگ اخیرا یک پتنت جدید با نام “Graphene Ball” ثبت کرده که می‌تواند اختراع سودمندی در زمینه کمک به اسمارت‌فون‌ها باشد. این اختراع که توسط موسسه فناوری‌های پیشرفته سامسونگ توسعه داده شده باطری‌هایی با چگالی نیروی حجمی بسیار بالا را معرفی می‌کند که در حدود 45 درصد طول عمر بیشتری نسبت به نسل فعلی باطری‌ها خواهند داشت. این دست‌آورد می‌تواند به راحتی باعث به وجود آمدن انقلابی در میان فناوری حال حاضر گوشی‌های هوشمند باشد. با ترنجی همراه شوید.

گذشته از طول عمر بیشتر، اختراع جدید سامسونگ باطری‌های لیتیوم-یونی را قادر می‌سازد تا 5 برابر سریعتر از مدل‌های حال حاضر شارژ شوند. بنابراین باطری‌های جدید گرافنی می‌توانند در 12 دقیقه به همان میزان شارژ باطری‌های معمولی فعلی در 1 ساعت، یعنی شارژ کامل دست‌‌یابند.

در نهایت گفته شده که این باطری‌های جدید که با نام باطری‌های “گرافن بال” از آن‌ها یاد می‌شود، می‌توانند تا دمای 60 درجه‌ی سلسیوس به راحتی و بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی به کار خود ادامه دهند که این نکته آن‌ها را بدل به اولین نامزدهای باطری‌های مورد استفاده در اتومبیل‌های الکترونیکی آینده می‌سازد.

مثل همیشه این قبیل مطالعات و اختراعات در رابطه با فناوری باطری‌ها نوید پیشرفت‌های خوب درآینده فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند را می‌دهند.

در ادامه ذکر این نکته لازم است که هنوز مطمئن نیستیم که سامسونگ چگونه و به چه شکلی از این فناوری جدید در محصولات آینده خود استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد که می‌توان امیدوار بود که روزی ما از اسمارت‌فون‌هایی با سوپر باطری‌هایی در دل آن ها بهره خواهیم برد اما همانند بسیاری دیگر از این نوع فناوری ها که همچنان راه زیادی برای عرضه عمومی دارند، حالا حالاها در نمی‌توان آن ها را محصولی در جیب کاربران متصور بود.

 

نظر شما در رابطه با این فناوری در زمینه باطری‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

تو این چند سال ایده های زیادی در مورد ارتقاء باتری ها داده شده ولی هنوز تغییر عملی ندیدیم. من فکر میکنم پیشرفت باتری ها بیشتر از اونکه با جهش همراه باشه به شکل تدریجی اتفاق میفته.

Peiman

نمی‌دونم چرا همیشه با نظر شما موافقم
?

REZA

هر سال از این خبرا میاد ولی نتیجه ای نمیبینم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)