حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی‌های جدید اندروید 8.1 اوریو

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، گوگل

گوگل پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 8.1 اوریو را منتشر کرده است و اگر در حال حاضر یک Nexus و یا Pixel در اخیتار دارید، می‌توانید این پیش نمایش را دریافت کنید. اما توجه داشته باشید که این یک پیش نمایش است و انتظار می‌رود که در ماه دسامبر نسخه رسمی آن منتشر شود. بنابراین ممکن است با باگ‌های گوناگونی روبرو شوید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با برخی از ویژگی‌های اندروید 8.1 اوریو آشنا شویم.

اول از همه لازم به ذکر است که اندروید 8.1 اوریو شامل بهینه سازی‌های سیستمی است، اما یکسری تغییرات ظاهری نیز در آن وجود دارد.

با ذکر این نکته، فایلهای اندروید 8.1 در حال حاضر برای دریافت در دسترس هستند و هم اکنون می‌توانیم چند ویژگی جدید که کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهند را ببینیم. تغییرات عمده‌ای در این زمینه وجود ندارد، زیرا این بروز رسانی اصلاحات و پیشرفت‌هایی را عمدتا در سطح سیستم انجام می‌دهد. با این حال، یکسری ویژگی‌های جالب جدید در آن وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

 

در ادامه می‌توانید تمام ویژگی‌های جدید اندروید 8.1 اوریو را مشاهده کنید:

  • 1. تم های سیاه و سفید به صورت خودکار

همانند گوشی‌های جدید پیکسل، اندروید 8.1 نیز دارای ویژگی تم‌های سیاه و سفید خودکار می‌باشد که ویژگی بسیار جالبی است: هنگامی که شما از یک والپیپر تیره استفاده می‌کنید، app drawer نیز تیره می‌شود و هنگامی که از والپیپر روشن استفاده می‌کنید، app drawer روشن خواهد شد.

 

  • 2. نوار جستجو در بالای منوی تنظیمات

در اندروید 8.1 اوریو، نوار جستجو در بالای منوی تنظیمات اضافه شده است که دسترسی کاربران را به تنظیمات تلفن، آسان تر می‌کند. خیلی راحت و سریع می‌توانید در نوار جستجو تایپ کنید.

 

  • 3. نمایش سطح باتری دستگاه‌های متصل به بلوتوث

اندروید 8.1 اوریو هم اکنون میزان شارژ باتری دستگاه‌های متصل به بلوتوث را به طور پیش فرض نشان می‌دهد، درست در کنار آیکون بلوتوث. این یک تغییر بسیار کوچک است، اما برای افرادی که از لوازم بلوتوثی مانند Pixel Buds جدید یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار مفید می‌باشد.

 

  • 4. تغییر نور نوار ناوبری به طور خودکار

نوار ناوبری موجود در پایین صفحه تلفن معمولا دارای کنتراستی است تا دکمه‌ها به راحتی قابل تشخیص باشند اما در حال حاضر اندروید 8.1 اوریو آن را به طور خودکار هنگامی که در تنظیمات و برنامه‌های دیگر هستید، کم نور می‌کند. این پیشرفتی خوب است تا شما بتوانید بیشتر بر روی آنچه انجام می‌دهید تا دکمه‌ها، تمرکز داشته باشید.

 

  • 5. فونت Google Sans جدید

فونت جدید را به راحتی می‌توان خواند و تا حد زیادی هم مانند فونت San Francisco اپل می‌باشد.

 

  • 6. طراحی دوباره منوی power / reboot

منوی power / reboot در اندروید 8.1 اوریو، تغییر کرده است.

 

  • 7. آیکون جدید بامزه اوریو برای اعلانات سیستم

یکی دیگر از نغییرات جزئی در اندروید 8.1، آیکون اعلانات سیستم به شکل اوریو در اومده است. تغییراتی جزئی مانند این، به پلتفرم رنگ و روی اسمش یعنی اوریو را می‌دهد.

 

  • 8. easter egg اوریو

Easter egg اندروید 8.1 از لوگوی O مانند پیشین به یک اوریو تبدیل شده است. اما همچنان پس از چندین بار لمس و نگه داشتن انگشت روی آن می‌توانید همان اختاپوس موجود در اندروید 8.0 را نمایش دهید.

 

  • 9. برنامه‌ها هم اکنون تنها می‌توانند در هر ثانیه تنها یک بار اعلانی را اطلاع دهند

اگر تلفنتان را برای مدت کوتاهی خاموش کرده باشید و از آن استفاده نکرده باشید، معمولا پس از روشن کردن آن، با بمباران اعلانات مواجع خواهید شد که معمولا همه آن‌ها با صدا‌هایی همراه هستند. اما حالا در اندروید 8.1 اوریو، هشدار اطلاع رسانی تنها یک بار در ثانیه به صدا در می آید. بنابراین شما تجربه‌ای بی نظیر خواهید داشت.

 

  • 10. دیگر گزینه sRGB در تنطیمات وجود ندارد

جالب است بدانید که گزینه sRGB بطور کامل از تنظیمات نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 8.1، ناپدید شده است. این گزینه ابتدا در منوی صفحه نمایش “Display” قرار داشت و سپس به قابلیت دسترسی “Accessibility” منتقل شد و حالا هم به نظر می‌رسد به طور کامل حذف شده است.

 

نظرتان در مورد ویژگی های جدید اندروید 8.1 اوریو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

چیز خاصی نداره

Sajad

از هیچی بهتره. مهم اینه که بهبودهای درونی داشته باشه.

Peiman

بهبود های ریز و قابل توجهی داشته. به غیر از آخری از بقیه موارد خوشم و اومد و کاربردی هستند

Mortazavi

بنظرم مهم بهبود های سیستمی مثل پایداری یا مصرف باتری هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98