حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلستارهای چینی رقیب تسلا خواهند شد!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، خودرو

اگر یکی از علاقمندان شرکت ولوو باشید حتما حتی یک بار هم که شده نام پلستار (یا پولستار) به گوشتان خورده است، پلستار تیونر خودروهای شرکت ولوو است که به تازگی قصد دارد به تولید خودروهای الکتریکی تحت برندی با نام خود دست بزند! در ادامه با ترنجی همراه باشید…

این روزها شاید خودروهای الکتریکی بزرگترین دستاورد برخی از شرکت‌های خودروسازی است و کاربران بسیاری طرفدار این نوع خودرو هستند چرا که تولید آلاینده در آن‌ها تقریبا به صفر می‌رسد و هزینه‌ی استفاده و نگهداری از آن‌ها نیز نسبت به خودروهای بنزینی کمتر است.

پلستار را می‌توان تیونر اصلی خودروهای شرکت ولوو دانست که تقویت خودروهای زیادی از شرکت ولوو را در کارنامه‌ی خود دارد و از بین آن‌ها می‌توان به ولوو XC60 و V60 و S60 و بسیاری دیگر از خودروهای ولوو را اشاره کرد.

تصویری از مدل‌های ولوو S60 (سمت راست) و V60 (سمت چپ) تیون شده توسط پلستار

تصویری از مدل‌های ولوو S60 (سمت راست) و V60 (سمت چپ) تیون شده توسط پلستار

حالا این شرکت قصد دارد ساخت و تولید خودروهای الکتریکی با قدرت و کارایی بالا را آغاز کند که به تازگی اولین مدل این شرکت با نام Polestar 1 در شانگهای چین دیده شد! به نظر می‌رسد کلان‌شهر چین مکان خوبی برای آغاز به کار این شرکت باشد چرا که کشور چین نسبت به سوئد، خانه‌ی بسیاری از برندهای مطرح است.

پلستار به همراه ولوو متعلق به گروه Zhejiang Geely Holding چین است که در حال ساخت یک مرکز توسعه و تولید بسیار پیشرفته در شهر چنگدو همین کشور است. (در حال حاضر  ولوو یک کارخانه در این کشور دارد) با توجه به قوانین خودروسازی در شرکت چین، این کارخانه توسط سرمایه گذاری مشترک بین پلستار و دو شرکت چینی ساخته و اداره خواهد شد.

این کارخانه در سال 2019 شروع به کار خواهد کرد که با توجه به موقعیت مکانی حساس خود، صد درصد تمرکز خود را روی انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد گذاشت. کشور چین به دلیل مقررات دولتی در راستای محدود کردن سطح آلودگی به سرعت تبدیل به بزرگترین بازار جهان برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی شده است که برخی منابع گزارش می‌دهند این کشور قصد دارد تا سال 2025 حداقل 5 فروشنده و تولید کننده‌ی داخلی برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی داشته باشد علاوه بر این تمام خودروسازان این کشور باید حداقل یک خوروی الکتریکی برای فروش در سال 2019 در چنته‌ی خود داشته باشند. همچنین با توجه ممنوعیت کامل طراحی موتورهای بنزینی یا دیزلی در این کشور انتظار می‌رود طی سال‌های آینده مقدار قابل توجهی از خودروهای موجود در این کشور از نوع الکتریکی یا هیبریدی باشند!

تصور هنرمندان از کارخانه‌ی در حال ساخت پلستار در چنگدو چین

تصور هنرمندان از کارخانه‌ی در حال ساخت پلستار در چنگدو چین

با توجه به این موضوع، Polestar 1 که خودرویی الکتریکی با حجم و کارایی بالا خواهد بود،  درصد موفقیت بالایی در کشوری مثل چین خواهد داشت و احتمالا می‌تواند مستقیما و از تمام جوانب با رقیبی همچون تسلا رقابت کند.

خودروی Polestar 1 در سال 2019 وارد بازار خواهد شد و با توجه به طراحی متمرکز آن برروی فیبرکربن، گزارش شده است که تنها 500 دستگاه در هر سال از این خودرو ساخته خواهد شد. همچنین در سال 2020 باید منتظر خودروی بعدی این شرکت با نام Polestar 2 باشیم که خودرویی سدان محسوب شده و مستقیما تسلا مدل 3 «Tesla Model 3» را به چالش خواهد کشید. با توجه به این‌که پلستار 1 طراحی ای شبیه به ولوو S90 دارد، پلستار 2 نیز احتمالا طراحی‌ای مشابه نسل بعد ولوو S60 خواهد داشت. لازم به ذکر است که در حدود 50 درصد جزییات بین این خودروهای شرکت پلستار و مدل‌های نام‌ برده شده از ولوو تقریبا مشترک است.

Polestar 1

Polestar 1

حدس ما این است که پس از Polestar 2 شاهد خودرویی تحت عنوان Polestar 3 از همین شرکت باشیم که احتمالا یک شاسی بلند خواهد بود که مشابه ولوو XC60 یا XC90 طراحی خواهد شد. قیمت و حجم و کارایی پلستار 3 قطعا بیشتر از پلستار 2 خواهد بود و اگر این مدل بر اساس ولوو XC60 ساخته شود رقیب مستقیم تسلا مدل Y و اگر بر اساس ولوو XC90 ساخته شود، رقیب تسلا مدل X خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که Polestar 3 در چهار سال آینده معرفی خواهد شد.

مطمئنا پس از شنیدن این خبر طرفداران ولوو ناراحت خواهند شد، اما نگران نباشید، پلستار با این‌که قرار است به یک نام تجاری مستقل تبدیل شود اما همچنان شاهد مدل‌های تیون شده توسط این تیونر مانند S60 و V60 خواهیم بود، و تنها تفاوتی که خواهند داشت این است که این مدل‌ها با برچسب Polestar Engineered به بازار خواهند آمد!

نظر شما در مورد خودروهای الکتریکی چیست؟ به نظر شما پلستار می‌تواند با ساخت خودروهای الکتریکی با کیفیت و پرقدرت با بزرگانی همچون تسلا در عرصه‌ی خودروهای الکتریکی رقابت کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

صنعت خودرو چین هم راه خودشو پیدا کرد و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...