حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل دومین بتای macOS High Sierra را برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌کنندگان در تست بتای عمومی عرضه کرد

پس از گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه، سرانجام شرکت اپل امروز نسخه دوم بتای عمومی macOS High Sierra برای توسعه دهندگان و تست کنندگان این بتای عمومی منتشر کرد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، امروز شرکت اپل دومین بتای عمومی سیستم عامل macOS High Sierra را یک هفته و نیم (حدود 10 روز) پس از انتشار اولین نسخه آن و دو هفته پس از انتشار اولیه سیستم عامل جدید macOS High Sierra که نسخه MacOS High Sierra 10.13.1 بود را برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌کنندگان در تست بتای عمومی عرضه کرد.

دومین بتای عرضه شده که نسخه macOS High Sierra 10.13.1 است را می‌توان به سادگی با مراجعه به قسمت بروزرسانی نرم‌افزاری در مک اپ استور (Mac App Store) یا از طریق مراجعه به مرکز توسعه شرکت اپل، با دارا بودن مشخصات مربوطه برای نصب، آن را دانلود نمود.

با نگاهی به جزئیات این بروزرسانی، می‌توان به این نکته پی برد که MacOS High Sierra 10.13.1 بر روی مواردی همچون پیشرفت و بهبود در عملکرد و کارآیی سیستم، رفع اشکالات و ایرادات ریز و درشت مختلف در دستگاه و ارتقا بخش امنیت سیستم تمرکز کرده.

دیگر تغییرات همچون اضافه شدن ایموجی‌های جدید یونیکد 10 (Unicode 10) مثل چهره شخص دیوانه، پای سیب، چوب نمکی، دایناسور تی-رکس، خون آشام، کله منفجر شونده، صورت استفراغی، چهره ساکت و خفه، ژست عاشقانه، مغز، روسری یا شال گردن، گورخر، زرافه، بیسکوییت شانس و خارپشت را به همراه دارد، همانوطر که قبلا اپل نیز به این مساله اشاره کرده و در اظهار نظری گفته بود که ایموجی‌های بیشتری برای این سیستم عامل در راه هستند که کاربران به زودی آن را دریافت خواهند کرد.

این بروزرسانی، یک بروزرسانی بسیار مهم است چرا که APFS را که یک سیستم مدیریت پیشرفته و جدید است را به همراه دارد که کاربران به خوبی از امکانات مختلف آن بهره‌مند خواهند شد، همچنین باید اضافه کرد که این بروزرسانی در بخش پشتیبانی از فرمت‌های پیشرفته HEIF و HEVC برای فایل‌های تصویری و ویدیویی با حجم کم بدون کاهش کیفیت فایل‌های چند رسانه‌ای، نیز ترتیب داده شده است که از جمله فرمت‌های پیشرفته رمزگذاری است. همچنین باید اضافه نمود که پشتیبانی از Metal 2 را نیز به همراه خواهد داشت.

در نهایت چندین ویژگی کلی نیز در این بروزرسانی مانند ویژگی‌های جدید و کاربردی برای مرورگر سافاری، قفل کردن حالت پخش خودکار ویدیو و جلوگیری از ردیابی هوشمند در جهت حفظ امنیت حریم خصوصی کاربران وجود خواهد داشت که به نظر می‌رسد پس از گذر مدت زمانی این چنین ویژگی‌های مثبتی واقعا نیز لازم و کاربردی بوده‌اند که اکنون در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در مقایسه با نسخه بتای قبلی، به نظر می‌رسد شرکت اپل در یک اقدام مثبت امکانات نسبتا بیشتری نسبت به نسخه بتای قبلی در اختیار کاربران قرار داده است که از این لحاظ می‌تواند خبری خوشحال کننده برای کاربران این سیستم عامل باشد، چرا که واقعا وجود چنین امکاناتی بیش از پیش مورد نیاز است و همچنین بخش امنیت که یکی از مواردی است که این شرکت همواره بر تامین آن تمرکز داشته و تلاش زیادی نیز در این زمینه به کار گرفته است.

به روز رسانی: اپل همچنین بتای دوم macOS 10.13.1 را برای شرکت‌کنندگان در تست بتای عمومی منتشر کرده است.

 

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا در بروزرسانی‌های انجام شده تغیرات مثبتی را دیده‌اید یا معتقدید که اپل باید بیشتر از این به توسعه امکانات این سیستم عامل بپردازد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mortezacs

توی ویندوز برای اینکه بتونی عکس‌های HEIF رو باز کنی باید براش برنامه نصب کنی خود ویندوز هنوز پشتیبانی نمیکنه
بطور مثال Zoner Photo Studio X برنامه از این سایت https://www.zoner.com/en/heif-format

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان