حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 7 در صدر پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند نیمه اول 2017 قرار گرفت

بنا به IHS Markit، آیفون 7 پر فروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در نیمه اول 2017 است. آیفون 7 پلاس نیز در مقام دوم قرار گرفت و مقام سوم هم به گلکسی گرند پرایم پلاس رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گرند پرایم پلاس یک گوشی پایین‌رده  با نمایشگر 5 اینچی با وضوح تصویر 960*540 است. محصول سال 2015 اپل، آیفون 6s رتبه چهارم این لیست را به خود اختصاص داد و گلکسی اس 8 به چیزی بیش از مقام 5‌ام نرسید و پس از آن نیز گلکسی اس8 پلاس در مقام ششم قرار گرفت.

حتی با اینکه دو گوشی هوشمند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در مقام‌های اول و دوم قرار گرفتند باز هم فروش کلی این محصولات در مقایسه با آیفون 6s و آیفون 6s پلاس کمتر بوده است. در حالی که آیفون 6، آیفون 6s و آیفون 7 هر سه در صدر جدول پر فروش‌ترین‌های نیمه اول سال‌های 2015، 2016 و 2017 قرار گرفتند سهم آن‌ها از بازار از 10 درصد به 7 درصد و سپس به 5 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

همانطور که گفته شد گلکسی اس8+ در مقام ششم قرار گرفت که برای مقایسه، سال گذشته گلکسی اس7 اج در رتبه چهارم فروش در نیمه اول سال 2016 قرار گرفته بود. به گفته IHS این موضوع می‌تواند نتیجه عرضه دیرهنگام پرچمداران شرکت سامسونگ باشد. گلکسی اس8 و گلکسی اس8 پلاس در ماه آپریل عرضه شدند که یک ماه دیرتر از زمان عرضه همیشگی محصولات سامسونگ است. به طور کلی به گفته IHS محصولات سال جاری سامسونگ در پیشی  گرفتن از فروش محصولات سال گذشته این شرکت شکست خوردند.

لیست 10 محصول پر فروش در نیمه اول سال 2017 شامل 5 دستگاه از شرکت سامسونگ، 4 دستگاه از اپل و یک دستگاه از Oppo است. با عرضه بیشتر محصولات چینی در خارج از این کشور، تعداد محصولات چینی که بیش‌ از یک میلیون واحد فروخته شده‌اند از 17 عدد در سال گذشته به 22 عدد رسیده است. سامسونگ دارای 10 محصول است که فروشی بیش از یک میلیون واحد را تجربه کردند و اپل نیز دارای 4 محصول است.

نظر شما درباره کاهش فروش پرچمداران شرکت‌های بزرگ این صنعت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

آمار فروش اپل تقریبا تضمین شده س. با فرض اینکه هر کاربر آیفون دو یا سه سال ۱ بار گوشی شو آپدیت کنه تقریبا روند فروش اپل ثابت میمونه.

Sajad

البته بخاطر تنوع تو برندهای اندرویدی و تنوع محصولات هر شرکت طبیعیه که رسیدن به آمار فروش اپل فوق العاده مشکله. به همین خاطر با وجود 2 تا 3 برابری فروش سامسونگ همچنان سود اپل بالاست.

Yas

سال ٢٠٢٦ ايفون٦اس پرفروش ترين موبايل اعلام شد
امسال هم تا اينجا ايفون٧ پرفروشترين موبايل و ب خودش اختصاص داده
شكى هم نيست ك امار كلى سال٢٠١٧ ايفون٧ پرفروشترين باشه

Peiman

خب تا حدودی قابل پیش بینی بود همانطور ک 6s هم پروفروش ترین بود سال قبلش

Peiman

جناب یاس معذرت می‌خوام اشتباهی ریپلای کردم

Peiman

اپل از یه نظر قابل تحسینه ک فقط با یه گوشی بازار موبایل گرفته . الان نمی دونم اول یا دوم ولی کارش عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید