حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستیار صوتی گوگل حالا توانایی شناسایی موسیقی‌های در حال پخش را دارد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، اخبار، برندهای مطرح فناوری، گوگل

در حالی که چندین نرم افزار شخص ثالث برای شناسایی موسیقی و برنامه‌های تلویزیونی در حال پخش وجود دارد، داشتن این ویژگی در خود یک سیستم عامل بسیار بهتر خواهد بود، بنظر می‌رسد که گوگل این کار را با دستیار صوتی خود، Google Assistant انجام داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حتی قبل از عرضه چنین ویژگی‌ای، قسمت جستجوی گوگل همیشه این قابلیت را داشت تا موسیقی‌ها را شناسایی کند، اما متاسفانه هنگامی که دستیار صوتی این شرکت عرضه شد فاقد چنین ویژگی  به هر دلیلی بود. همانطور که گفته شد در یک بروزرسانی این موضوع تغییر کرده است و  حالا گزارش شده است که  کاربران می‌توانند از دستیار صوتی گوگل بخواهند که موسیقی در حال پخش را برای آن‌ها شناسایی کند.

مطمئن نیستیم که چرا گوگل تصمیم به افزودن این ویژگی گرفته است، اما باید اشاره کنیم که محصولات سری پیکسل گوگل که به تازگی معرفی شدند این ویژگی را دارا هستند و می‌توانند بی وقفه بدون نیاز به دستور کاربر موسیقی‌ها را شناسایی کنند. استفاده از دستیار صوتی جزییات بیشتری درباره موسیقی مد نظر را در بر دارد پس شاید گوگل منتظر عرضه پیکسل 2 و پیکسل ال ایکس 2 بود تا پس از آن این ویژگی را عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که این بروزرسانی برای چه نقاطی از دنیا عرضه می‌شود اما احتمالا تمامی کاربران اندروید می‌توانند این ویژگی را دریافت کرده و از آن استفاده کنند.

نظر شما درباره داشتن این ویژگی در دستیار صوتی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

این قابلیت با اینکه خاص نیست ولی بودنش بهتر از نبودنشه.

Peiman

عالیه. در نبود track id خیلی به کار میاد

Mortazavi

بنظرم گوگل برای رقابت با ios یا حتی سامسونگ و سایر برندها باید خیلی جدی تر و بیشتر روی دستیار هوشمند و یادگیری ماشین تو اسمارتفون کار کنه مخصوصا الان که با خرید قسمتی از htc به رقابت جدی در عرصه پر ریسک و اشباع اسمارتفون ها پا گذاشته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید