حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصویر مادربردهای سری Z370 ایسوس به بیرون درز پیدا کرد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ایسوس، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

به تازگی تصاویری از مادربردهای Z370 ایسوس از یک منبع نامشخص در وب‌سایت VideoCardz منتشر شده است.

پردازنده‌های سری جدید MainStream از سوی اینتل بزودی با معماری کافی لیک (Coffee Lake) بزودی در تمام دنیا عرضه خواهند شد، در این میان شرکای شرکت اینتل در بخش تولید مادربرد در حال آماده سازی مشغول به رفع نیاز بازار از مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA 1151 هستند؛ مخصوصا در حالتی که برای تجربه پردازنده‌های سری جدید اینتل باید یک مادربرد با چیپ ست سری 300 را تهیه کرد. حال پس از خبر انتشار عکس‌های لو رفته از مادربردهای سری Z370 شرکت MSI اینک نوبت پرداختن به عکس‌های از سوی مادربردهای Z370 ایسوس فرا رسیده است.

ابتدا با مادربرد ROG STRIX – Z370 Gaming H شروع می‌کنیم؛ این مادربرد دارای سه درگاه PCI-E X16 و دو درگاه نصب SSD با سوکت M.2 است.

مدل بعدی Prime Z370-P نام دارد؛ سری مادربردهای پرایم (Prime) از سوی ایسوس خارج از لیست مادربردهای گیمینگ قرار دارند؛ این مادربرد تنها دارای دو درگاه PCI-E X16 و دو درگاه اتصال SSD با سوکت M.2 است. این مادربرد از دو تکنولوژی پیکربندی کارت گرافیک بصورت NVIDIA SLI و AMD CrossFire پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار سری Prime را در چیپ ست Z370 نمی‌توان فراموش کرد! مادربرد Prime Z370-A بر خلاف مدل قبلی از ظاهر تا امکانات با مدل قبلی تفاوت دارد. این مادربرد دارای سه درگاه PCI-E X16، دو درگاه اتصال SSD های مبتنی بر سوکت M.2 است که یکی از آنها در زیر یک هیت سینک یکپارچه با چیپ ست اصلی مادربرد قرار می‌‎گیرد. هیت سینک‌های بزرگتر نسبت به مدل قبلی می‌توانند بیانگر حضور یک مدار تنظیم فشار رگلاتور (VRM) قدرتمندتر باشد. مادربردهای سری Prime بر خلاف رده‌های گیمینگ دارای یک چیپ صوتی Crystal Sound هستند.

مادربرد بعدی مدل Z370 Pro Gaming نام دارد؛ این مادربرد بر خلاف مدل‌های پرایم در دسته مادربردهای رده گیمینگ نیز قرار گرفته است. این مادبرد داری سه درگاه PCI-E X16 و مجددا دو درگاه اتصال SSD با سوکت M.2 مانند مدل قبلی است، اما خبری از هیت سینک خنک کننده برای این بخش در این تصویر نیست.

شاید تهیه مادربردهای گران قیمت ROG MAXIMUS برای برخی افراد امکان پذیر نباشد، اما ایسوس رده دیگری به نام ROG STRIX را در محصولات گیمینگ خود دارد، رده استریکس متشکل از محصولاتی گیمینگ و با امکانات ویژه است که برخی از قابلیت‌های سری بالا رده خود یعنی ROG را دربر دارند و همچنین دارای قیمت کمتری نیز هستند؛ در این میان تصویر مادربرد مقرون بصرفه STRIX Z370-F Gaming نیز منتشر شده است. این مادربرد دارای دو سه درگاه اتصال PCI-E X16 است که دو درگاه آن بصورت Safe Slot جهت تحمل وزن کارت گرافیک‌های سنگین قرار گرفته است. همچنین این مادربرد مانند مادبر قبلی دارای دو درگاه اتصال SSD با سوکت M.2 است، که دمای یک درگاه به لطف هیت سینک یکپارچه با چیپ ست اصلی مادربرد بهتر از درگاه فوقانی همانند خود رفع خواهد شد. رده مادربردهای گیمینگ ایسوس دارای یک چیپ صوتی منحصر بفرد موسوم به SupremFX هستند، حضور این چیپ صوتی قدرتمند برای این مادربرد نیز صدق می‌کند. همچنین این مادربرد دارای یک نورپردازی RGB  بر روی پنل I/O است.

مادربرد STRIX Z370-E Gaming همانند مدل قبلی که چیزی کم ندارد، بلکه یک ویژگی بیشتر از مدل قبلی را دارد؛ این مادربرد دارای مشخصاتی یکسان با مدل قبلی است، اما بر خلاف مدل قبلی این مادربرد در پنل I/O دو درگاه اتصال آنتن WiFi را دارد.

در پایان تصویر مادربرد ROG MAXIMUS X Hero را مشاهده می‌کنیم؛ سری مادربردهای گران قیمت و البته با امکانات بالای ایسوس در رده گیمینگ در چیپ ست‌های سری اینتل با سری ROG MAXIMUS نام گذاری می‌شوند. ایسوس برند ROG MAXIMUS را برای مادربردهای خود به هدف ساخت مادربردهایی یکتا در امکانات گیمینگ و اورکلاکینگ تشکیل داده است. این مادربرد دارای سه درگاه اتصال PCI-E X16 است، که همانند مدل A Prime دو درگاه بصورت Safe Slot هستند. یک درگاه اتصال SSD های سوکت M.2 در زیر چیپ ست اصلی قرار گرفته است و به احتمال قوی درگاه بعدی در زیر سوکت پردازنده با یک هیت سینک بر روی آن نصب خواهد شد. چیپ صوتی SupremFX اختصاصی ایسوس نیز در قسمت پایین مادربرد خود را نشان می‌دهد. مادربرد ROG MAXIMUS X Hero دارای نورپردازی RGB در قسمت پنل I/O و چیپ ست اصلی است. لازم به ذکر است این مادربرد با توجه به امکان اورکلاکینگ بهتر نسبت به سری ROG STRIX دارای یک مدار تنظیم فشار رگلاتور بهتر را دارا است. نظر شما درباره این مادربردها چیست؟ آیا ظاهر زیبای این مادربردها توانسته شما به فکر ارتقای سیستم شخصی‌تان بندازد؟ دیدگاه خود را با ما در وب‌سایت ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist