حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نبرد قلمداران: آیا زمان تعویض گلکسی نوت 5 با گلکسی نوت 8 فرا رسیده است؟

با ظهور و سقوط سریع گلکسی نوت 7، هنوز تعداد زیادی از مردم از گلکسی نوت 5 استفاده می‌کنند. امروز با مقایسه ی این گوشی و هفتمین قلمدار سامسونگ قرار است به این پی ببریم که زمان تعویض این دستگاه با نسخه جدید فرا رسیده است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گلکسی نوت 5 هنوز هم یک گوشی قوی است ولی پشتیبانی این گوشی پس از 2 سال به پایان رسیده و مردم خواهان محصولی با فناوری‌های جدید هستند. امروز قرار است تمامی ویژگی‌های جدید گلکسی نوت 8 را با گلکسی نوت 5 مقایسه کنم.

چه چیزی تغییر کرده یا بهبود یافته؟

بزرگترین تغییر در این دو سال صفحه نمایش است، صفحه نمایش 0.6 اینچ بزرگ تر و نسبت ابعاد آن به 18.5 به 9 رسیده است. قلم که یکی از مهم ترین بخش‌های سری نوت است نسبت به 2 سال قبل افزایش طولی داشته و وزن آن 14 درصد بیشتر شده است. خمیدگی در هر دو طرف صفحه نمایش کار با یک دست را کمی سخت کرده است و گوشی به طور قابل توجهی طول بیشتری دارد که دراز به نظر می‌رسد.

بزرگتر، طراحی با ظرافت بیشتر، ضد آب و کلی ویژگی جدید چیز کمی نیست. بیشتر از تغییر اندازه و صفحه نمایش لازم است به داخل گوشی نگاه کنید، پردازنده اگزینوس 8895 بسیار قدتمند تر از قبل بوده و حافظه مدل پایه آن 64 گیگابایت با 2گیگابایت حافظه رم بیشتر است همچنین باتری هم 10% بزرگ شده است.

علاوه بر مقاومت در برابر آب یک پیشرفت دیگری هم وجود دارد که هرکسی از آن لذت می‌برد. درگاه Type-C، حتی با وجود این درگاه هنوز هم لازم به تغییر لوازم جانبی نیستید زیرا مبدل Micro USB به Type-C نیز در جعبه وجود دارد. ویژگی‌های جدید امنیتی مانند تشخیص عنبیه چشم و اسکنر چهره هم بسیار کار آمد هستند ولی حسگر اثرانگشت در کنار سنسورهای دوربین قرار گرفته که دسترسی به آن سخت است.

دوربین‌ها را به هیچ عنوان نمی‌توان مقایسه کرد!
دوربین اولیه گلکسی نوت 8 دارای رزولوشن پایین‌تری است ولی پیکسل بزرگتر و فوکوس سریع تر به راحتی دوربین گلکسی نوت 5 (که هنوز هم بسیار خوب است) را نابود می‌کند. سپس دوربین ثانویه به صورت اپتیکال بدون از دست دادن کیفیت میتواند بزرگنمایی کند و همچنین می‌تواند به پس زمینه عکس‌های شما را افکت بوکه دهد.

چه چیزی تغییر زیادی نکرده است؟

شاید ناامید کننده باشد، قلم اس پن تغییر زیادی به گذشته نکرده و تمام قابلیت‌های نرم افزاری با بروزرسانی اندروید به نوت 5 هم اضافه شده اند. با بروزرسانی اندروید 7 هم گلکسی نوت 5 جز چند گزینه در تنظیمات چیزی از هفتمین قلمدار سامسونگ کم ندارد ولی عمر بروزرسانی گلکسی نوت 5 به پایان رسیده است ولی گلکسی نوت 8 از اولین گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ است که بروزرسانی اندروید O را دریافت می‌کند.

از لحاظ طراحی شکی در برتری گلکسی نوت 8 نیست ولی هنوز هم ساختار بدنه آن مانند 2 سال قبل از جنس شیشه و فلز است.

باید نسخه جدید قلمدار سامسونگ را جایگزین کنید؟

شرکت سامسونگ هرساله طراحی تلفن‌های خود را به طور فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد به طوری که طراحی آن نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. با نگاهی ساده به گلکسی نوت 8 و نوت 5 شاهد ویژگی‌های جدیدی در تمام قسمت‌های گوشی مانند نمایشگر، پردازنده، دوربین، و … هستید.

اگر شما صاحب یک گلکسی نوت 5 هستید و هنوز هم به محصولات سری نوت علاقه دارید قطعا گلکسی نوت 8 بهترین گوشی هوشمند برای شما خواهد بود.

و اگر هم صاحب آن هستید ولی علاقه‌ای به سری نوت ندارید می‌توانید گلکسی اس 8 پلاس را با همان تجربه کاربری ولی بدون دوربین دوگانه و قلم امتحان کنید و یا به سمت محصولات قدرتمند امسال شرکت‌های سونی، ال جی، اچ تی سی و غیره بروید.

در هر دو مورد تعویض گلکسی نوت 5 به شما امکانات بیشتری می‌دهد، البته قیمت گلکسی نوت 8 اشک از چشمان شما جاری می‌کند ولی حتما لازم نیست به قلم تکیه کنید، می‌توانید محصولات دیگری با دوربین دوگانه خریداری کنید.

نظر شما درمورد جایگزینی گلکسی نوت 8 به جای نوت 5 چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظر من اپگرید خوبی میتونه باشه. مخصوصا دوربین و صفحه نمایش.

Javad_omega

2 سال پیش نوت5 خریدم و همچنان از خریدم راضیم

علی شیخ زاده

نوت 8 خیلی خواستنیه. ?

ahmad

طراحی نوت 5 واقعا زیباتر بنظر میاد من قانع نشدم واسه تعویض

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور