حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممکن است گوشی‌های آینده اندرویدی به تکنولوژی تشخیص چهره مشابه با IPhone 8 مجهز شوند

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | Android، اپل، اخبار

Touch ID از زمان معرفی در Iphone 5s روش امنیتی ثابتی برای IPhone بوده است. اگرچه، شایعات اخیر درباره تغییر رویه اپل به تشخیص چهره است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سیستم تشخیص چهره چیز جدیدی نیست و ما در گذشته در برخی از محصولات توسعه دهندگان اندروید آن را دیده‌ایم، البته این حقیقت که تعداد بسیاری از آنان به سادگی توسط یک عکس دور زده می‌شوند باعث بی اعتمادی به این روش می‌شود، اما در گزارشی از CNET بیان شده کوالکام باور دارد که در سال 2018 بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از قابلیتی مشابه با IPhone 8 بهره خواهند برد.

در حال حاضر چیپ‌های تولیدی کوالکام برخی حالت های پردازش تصویر و عمق را عرضه می‌کنند، اما این کمپانی اعلام کرده است که در نسل بعدی محصولات خود این ویژگی‌ها بهبود می‌یابند، به صورتی که می‌توان برای باز ساخت اجسام، نقشه برداری و البته تشخیص چهره در وضعیت های پیچیده از آن‌ها بهره برد.

سوالی که وجود دارد این است که آیا توسعه دهندگان اندروید از این ویژگی‌ها بهره می‌برند و یا خیر، البته پاسخ این سوال به میزان موفقیت و کاربردی بودن این ویژگی در گوشی هوشمند IPhone 8 نیز بستگی دارد. چنین شایعاتی مبنی بر استفاده از 3D Touch در گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز وجود داشت اما با توجه به اینکه این ویژگی خود را به طور کامل کاربردی اثبات نکرد، محصولات اندرویدی زیادی را با صفحه حساس به فشار نمی‌یابیم.

ویدیویی درباره تکنولوژی عمق سنجی کوالکام:

[aparat id=”IiJOU”]

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

احتمال میدم فناوری تشخیص سه بعدی اپل اونقدر خوب کار کرده که اینا هم بفکرش افتادن قطعا پشت پرده از این فناوری اپا اطمینان پیدا کردن و این خبر به نوعی تایید کننده حذف تاچ آی دی اپله

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید