حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ رهبر کاتولیک‌های جهان به پرسش “می‌شود با کتاب مقدس مثل گوشی موبایل رفتار کرد؟”

روز یکشنبه (۱۴ اسفند ۱۳۹۵) در میدان سن پیتر (میدان بزرگی درست روبه‌روی کلیسای سن پیر در دولت شهر واتیکان) از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، سؤال شد: «اگر با کتاب مقدس مثل گوشی موبایل رفتار کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ برای مثال یادمان برود که کتاب مقدس را کجا گذاشته‌‌ایم؟ یا همیشه با خودمان این ور و آن ور ببریم و توی جیب‌مان باشد؟ یا جملاتش را مثل پیامک‌های موبایل بخوانیم و برای هم ارسال کنیم چه طور؟»

نکته درخور ذکر این که پاپ فرانسیس بر خلاف پیشینیان خود به خوبی با دنیای تلفن همراه آشنا است و اغلب با دیگران عکس سلفی می‌‌گیرد و اواخر هر هفته مهمانانی دارد که با آنها در مورد تحولات دنیای تکنولوژی اطلاعات رد و بدل می‌کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین در حساب کاربری انگلیسی و اسپانیولی توئیتر خود ۲۳ میلیون فالوئر دارد اما با این همه در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی پاپ اذعان کرده بود که یکی از بزرگ‌ترین مصائب زندگی‌‌اش این است که بلد نیست با کامپیوتر کار کند.

سال گذشته پاپ فرانسیس گفت که اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسانی “موهبت الهی” هستند به شرط آن که عاقلانه مورد استفاده قرار گیرند و این که به رغم تمایل او به داشتن زندگی مسالمت‌آمیز با تکنولوژی او معتقد است پاره‌ای از عادت‌ها و رفتارها را در این زمینه باید نادیده گرفت و بلکه کنار گذاشت.

برای مثال وی می‌گوید که از گوشی‌های هوشمند نباید سر میز شام استفاده کرد و بچه‌ها نباید در اتاق‌شان کامپیوتر مخصوص به خود داشته باشند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفته است:

«نشان صحت و سلامت روابط میان انسان‌ها را نه تکنولوژی که دل انسان‌ها تعیین می‌کند و میزان ظرفیت استفاده عاقلانه از این پدیده ابزاری در دست خود ما است.»

پاپ احتمالا متوجه پرسش‌ها نشده است چراکه منظور این بوده که اگر با کتاب مقدس مثل تلفن همراه برخورد کنیم و برای مثال گاهی از دست‌مان روی زمین بیفتد و یا آن را با خودمان به حمام و… ببریم و به حواشی آن بپردازیم و دامن بزنیم چه اتفاقی خواهد افتاد!؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Pope-Francis-says-to-love-the-Bible-as-much-as-you-love-your-smartphone_id91699″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار