حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۴٠ دانستنی درباره گوشی های هوشمند که با خواندن آن‌ها غافلگیر می‌شوید!

گوشی‌های هوشمند، به یکی از بخش‌های جدا ناپذیر زندگی کاری، شخصی و عمومی ما شده است. بسیاری از اطلاعات ما در این دستگاه‌های دوست داشتنی جای گرفته‌اند. با شیوع کرونا نیز وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند، بیش از پیش شد. در این مطلب، ۴٠ دانستنی درباره گوشی های هوشمند را مطالعه خواهیم کرد. دانستنی‌هایی که با خواندن آن‌ها، غافلگیر خواهید شد.

گوشی‌های هوشمند و اهمیت آن‌ها در زندگی ما

گوشی موبایل

گوشی‌های هوشمند، از زمان اختراعشان تا به حال، یکی از محبوب‌ترین اختراع‌ها بوده‌اند. امروزه، تلفن همراه و گوشی‌ها، به یکی از لوازم ارتباطی اصلی تبدیل شده‌اند. با استفاده از گوشی‌های هوشمند، خیلی کارها را می‌توان انجام داد. چک کردن شبکه‌های اجتماعی، انجام بازی، ارتباط با دیگران و بسیاری از کارهای دیگر، تنها با یک گوشی هوشمند قابل انجام است. اسمارت فون ها، به سادگی می‌توانند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشند. به همین ترتیب، بسیاری از ما به گوشی‌های خود اعتیاد پیدا کرده‌ایم. در زمان شیوع کرونا ویروس نیز بسیاری از افراد، از طریق گوشی هوشمند خود کسب درآمد کرده‌اند.

حال، می‌خواهیم از چند دانستنی نقل شده از Factslegends درباره گوشی های هوشمند، مطلع شویم. اطلاع از این دانستنی‌ها، به ما کمک می‌کند تا اطلاعات بهتر و بیشتری از این دستگاه‌های محبوب را به دست بیاوریم. در نتیجه، این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید! ۴٠ دانستنی درباره گوشی های هوشمند، پیش روی شماست.

۴٠ دانستنی در مورد گوشی های هوشمند

بهره بردن از اطلاعات زیاد در دنیای امروزی، می‌تواند به شما در شناخت محیط اطراف خود، کمک کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این دانستنی‌ها را دنبال کنید!

١- تعداد کاربران موبایل از استفاده کنندگان مسواک در جهان بیشتر است!

کاربران موبایل و مسواک

خب، ظاهراً محبوبیت گوشی‌های هوشمند، بیشتر از این حرف‌ها است! با پیشرفت تکنولوژی و تولید بیشتر گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌ها راه خود را به بسیاری از مراجع دولتی و غير دولتی باز کردند. به همین ترتیب، محبوبیت استفاده از موبایل، بیشتر و بیشتر شد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کره زمین در حدود ٧.٨ میلیون نفر جمعیت دارد. از این تعداد، بیش از حدود 4 میلیارد نفر، به گوشی هوشمند دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها ٣.۵ میلیارد نفر مرتباً از مسواک استفاده می‌کنند! در نتیجه، استفاده کنندگان گوشی‌های هوشمند، حدود ۵٠٠,٠٠٠,٠٠٠ نفر بیشتر از استفاده کنندگان مسواک و خمیر دندان است. به نظر می‌رسد که استفاده از موبایل برای انسان‌های امروزی، واجب‌تر از رعایت بهداشت و سلامت دندان است!

٢- تقریباً تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خود را به صورت شبانه روزی در دستان یا نزدیک به دستان خود قرار می‌دهند!

جالب است که بدانید بیش از ٩٠ درصد کاربران بالغ گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خود را در دستان خود یا نزدیک به خود نگهداری می‌کنند. آن هم به صورت شبانه روزی! گوشی‌های هوشمند، عضوی جدایی ناپذیر و مهم در دنیای امروزی هستند. برای کاربران بزرگسال، این امر بیشترین از نوجوانان و کودکان رخ می‌دهد. ظاهراً، هر چه بزرگ‌تر بشویم، اعتیاد ما به گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود و این افزایش اعتیاد، تمامی ندارد.

٣- در ایالات متحده، تنها یک چهارم از کاربران گوشی‌های هوشمند، به اینترنت دسترسی دارند!

به نظر می‌رسد که بر خلاف دسترسی آسان به تلفن‌های همراه در آمریکا، اکثریت کاربران از اینترنت گوشی خود استفاده نمی‌کنند. به طور دقیق، تنها ٢۵ درصد از کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا، به وسیله گوشی به اینترنت متصل می‌شوند. شاید وجود اپراتور‌های مختلف و پرداخت هزینه اضافی، یکی از دلایل این موضوع باشد.

۴- در حال حاضر، تعداد گوشی‌های هوشمند در دنیا، حدوداً 5 برابر بیشتر از رایانه‌های شخصی است!

با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، کاربران این دستگاه‌ها را برای انجام بسیاری از امور روزمره، کاری و سرگرمی خود ترجیح دادند. دسترسی ساده‌تر و قابلیت حمل آسان، قیمت کم‌تر و بازاریابی گسترده‌تر، از دلایل وقوع این رخداد هستند. با پیشرفت روزانه این صنعت، سهم گوشی‌های هوشمند در بین کاربران، هر روز افزایش می‌یابد.

۵- بیش از ٨٠ درصد کاربران بالغ آمریکایی، صاحب حداقل یک گوشی هوشمند هستند

آمریکا، یکی از بازارهای موبایل بزرگ در دنیا است. اهمیت این بازار، برای کمپانی‌هایی مانند اپل زیاد است. بسیاری از کمپانی‌ها با قسط بندی طولانی مدت گوشی‌های هوشمند خود، خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند که کاربران را وسوسه به خرید یک گوشی هوشمند می‌کنند. به همین شکل، تمرکز ویژه در بازار آمریکا، سبب شده است تا بیش از ٨٠ درصد کاربران آمریکایی، صاحب حداقل یک عدد تلفن همراه باشند و از آن به صورت روزمره استفاده کنند.

۶- تلفن همراه بیش از ۵٠ درصد کاربران تلفن‌های همراه در انگلستان، هوشمند است

پیشرفت صنعت تلفن‌های همراه، نوآوری‌های زیادی را با خود به همراه داشت. این پیشرفت‌ها، ابداع گوشی‌های هوشمند را نیز به دنبال داشتند. بنابراین، بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه تصمیم گرفتند تا گوشی‌های هوشمند را جایگزین تلفن‌های همراه ساده خود کنند. بر همین اساس است که بیش از نصف کاربران انگلیسی تلفن‌های همراه، از گوشی هوشمند برخوردار هستند. این رقم در آمریکا، به ۴٩ درصد می‌رسد. این دانستنی گوشی های هوشمند، به ما نشان می‌دهد که سهم این دستگاه‌ها، در حال رشد است.

٧- به صورت عمومی خوانده شدن پیام شما، زیاد طول نمی‌کشد!

با گسترش نیاز کاربران به گوشی‌های هوشمند، بسیاری از آن‌ها به مدت طولانی گوشی خود را در دسترس نگه می‌دارند. همین در دسترس بودن، باعث کم‌تر شدن تأخیر آن‌ها در پاسخگویی به پیام شما می‌شود. به صورت میانگین، این زمان حدود ٣ دقیقه می‌باشد. (البته اگر طرف مقابل واقعاً بخواهد جواب شما را بدهد!)

٨- پردازنده مرکزی گوشی شما از مغز متفکر کامپیوتری که هدایتگر فضاپیمای آپولو ١١ بود، قدرتمندتر است

کامپیوتر هدایتگر پروژه آپولو ١١

کامپیوتر هدایتگر پروژه آپولو ١١ با قدرت ١,٣٠٠ برابر کم‌تر از آیفون ۵

این دانستنی گوشی های هوشمند، یکی از تکراری‌ترین و کلیشه‌ای ترین دانستی‌های دستگاه‌های محبوب ما است. اما بگذارید یک حقیقت جالب‌تر را بگویم. گوشی‌های هوشمند، برای مدیریت توان شارژر و ولتاژ، از یک چیپ اختصاصی برخوردار هستند. این چیپ، وظیفه هدایت درست برق را به باتری دارد. جالب است که بدانید حتی این چیپ، از پردازنده‌ای که وظیفه هدایت فضاپیمای آپولو ١١ را داشت نیز قوی‌تر است. بله، پیشرفت و گسترش فناوری، بسیار جذاب و با مزه است!

٩- اولین تلفن همراه با چه قیمتی در ایالات متحده آمریکا به فروش رسید؟

اولین تلفن همراه بی سیم

اولین تلفن همراه بی سیم

قیمت ۴,٠٠٠ دلاری برای اولین تلفن همراه به فروش رسیده در ایالات متحده آمریکا چطور است؟ با توجه به زمان اولین فروش یک تلفن همراه در آمریکا، یعنی سال ١٩٨٣، این رقم جای تعجبی ندارد. در حوالی زمان، تلفن‌های هوشمند برای اولین بار پا به عرصه وجود نهاده بودند. به همین شکل، تولید این دستگاه‌ها، هزینه نسبتاً زیادی داشته است. اکنون با چنین مبلغی، شما می‌توانید تقریباً ٣ پرچمدار پریمیوم را از کمپانی‌های مطرح جهان تهیه کنید.

١٠- در سال ٢٠١٢، اپل در هر روز حدود ٣۴٠,٠٠٠ آیفون می‌فروخته است

معرفی آیفون ۵ و تولید آیفون‌های محبوبی مانند iPhone 4S در سال ٢٠١٢، باعث شد که محبوبیت این کمپانی در میان کاربران، افزایش بی سابقه‌ای را به خود ببیند. به طوری که اپل به صورت میانگین، حدود ٣۴٠,٠٠٠ نسخه آیفون را در هر روز می‌فروخته است. بر همین اساس، اپل در همان سال حدود ١٢۴ میلیون نسخه از آیفون‌های خود را به مشتریان تحویل داده است.

١١- سطح گوشی هوشمند شما در مقایسه با دستگیره دستشویی، دارای باکتری‌هایی در مقیاس ١٨ برابری است

یکی دیگر از کلیشه‌ای ترین دانستنی‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند، این دانستنی است. البته بهتر است که در هنگام غذا خوردن، از گوشی استفاده نکنید. زیرا با این کار، بسیاری از باکتری‌های غیر مفید را وارد بدن خود خواهید کرد و احتمال مریض شدن در شما به وجود خواهد آمد. این دانستنی درباره گوشی های هوشمند، یکی از تکراری‌ترین دانستنی‌ها بود.

١٢- ٩٠ درصد از گوشی‌های مورد استفاده در ژاپن، مقاوم در برابر آب هستند؛ دلیل این موضوع، استفاده از گوشی در حمام است! 

این موضوع، استفاده نادرست کاربران ژاپنی از گوشی‌های هوشمندشان را نشان می‌دهد. ما در ترنجی، پیش‌تر در مورد این که گوشی‌های هوشمند برای استفاده در محیط‌های مرطوب طراحی نشده‌اند، گفته بودیم.

 

گوشی شما “ضد” آب نیست، “مقاوم” در برابر آب است؛ اما نه تا همیشه

 

کاربران ژاپنی، گوشی‌های خود را در حمام نیز استفاده می‌کنند. در صورتی که این کار، کاملاً اشتباه است. گوشی‌های هوشمند دارای استاندارد IP، تنها در برابر خطرات احتمالی مقاوم هستند. حتی پاشش آب داغ بر روی گوشی هوشمند، می‌توان به آن صدمه جدی وارد کند. با این حال، این افراد به عجیب‌ترین روش از گوشی استفاده می‌کنند. اما از سوی دیگر، سازندگان گوشی نیز تلاش می‌کنند کیفیت ساخت گوشی‌های خود تا حد ممکن بالا ببرند.

١٣- تشعشعات گوشی‌های هوشمند، کم‌تر از حدی است که به سلامتی شما آسیب‌های جدی وارد کند!

یک باور عمومی غلط، در میان مردم جهان رواج یافته است. این باور غلط، در اکثریت مردم ذهنیت غلطی را در مورد گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. به گفته افرادی ناشناس، گوشی‌های هوشمند برای سلامتی مضر هستند و نزدیک نگه داشتن آن‌ها به بدن، می‌تواند ارگان‌های حیاتی بدن را از کار بیاندازد! خب، باید بگوییم که این باور زیر سؤال رفته است و هیچ مبنای علمی برای ثبت آن وجود ندارد. شاید صحت این موضوع در گوشی‌های قدیمی‌تر یا متفرقه، درست باشد.

اما کمپانی‌های مطرح برای ساخت گوشی خود، تأییدیه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. این تأییدیه‌ها برای اطمینان از کارکرد درست گوشی‌های هوشمند صادر می‌شوند. همچنین کمپانی سازنده گوشی هوشمند شما، موظف است تا اطلاعات میزان تشعشعات ساطع شده از دستگاه شما را، در دفترچه راهنمای محصول وارد کند. معمولاً گوشی‌هایی که میزان SAR کم‌تر از ٢.٠ را دارند، عملاً ضرری برای سلامتی شما ندارند. در نهایت، نیازی به نگرانی بی دلیل نیست. بسیاری از گوشی‌های هوشمند، تشعشاتی کم‌تر از این میزان را صادر می‌کنند. همچنین گوشی‌های هوشمندی که بیش از حد تشعشات مذکور را از خود ساطع کنند، در بازار امروزی موبایل، کمیاب است!

١۴- برخی از محققان روسی، از ادرار برای شارژ گوشی استفاده کرده‌اند!

این دانستی درباره گوشی های هوشمند، کمی عجیب و چندش آور است. مشخصاً کسی تجهیزات شارژ کردن گوشی خود را با ادرار ندارد. در همین حین، این کار غیر معمولی است و کسی حاضر به انجام این نیست. در واقع، این محققان برای ثابت کردن این فرضیه، دست به آزمایش زده‌اند و نتایجی را نیز به دست آوردند. سرعت شارژ گوشی با این روش، بسیار کم‌تر از حالت معمول خواهد بود.

١۵- اولین شخصی که با تلفن همراه تماس برقرار کرد

در سال ١٩٧٣ میلادی، اولین تماس به وسیله تلفن‌های همراه، برقرار شد. این تماس، توسط شخصی به نام مارتین کوپر انجام شد. همچنین تلفن همراه مذکور، متعلق به موتورولا بوده است. اگر کنجکاو شده‌اید که بدانید مارتین کوپر کیست، باید بگوییم که او در واقع، یک مخترع شاغل در موتورولا بوده است.

١۶- آیفون‌های اپل، به تنهایی بیشتر از کل مایکروسافت ارزش دارند!

آیفون‌ها، گوشی‌های هوشمندی هستند که اولین نسل آن‌ها، در سال ٢٠٠٧ میلادی رونمایی شد. فروش این محصول در سطح جهانی، بسیار زیاد است. البته این که اغلب دستگاه‌های این سری، پریمیوم هستند، بی تأثیر نیست. با این حال، ارزش آیفون‌ها از تمامی مجموعه‌های مایکروسافت و خود این کمپانی، بیشتر است!

١٧- سندرم Nomophobia

سندرمی که بسیاری از ما به آن دچار هستیم! 🤕 سندرم نوموفوبیا، به حالتی گفته می‌شود که شما حاضر نباشید حتی مدت کمی را بدون گوشی هوشمند خود وقت بگذارنید. به شخصه، شدیداً مبتلا به این سندرم هستم. البته که این سندرم، عملاً چیز بدی نیست. شما آزاد هستید تا هر چه قدر که علاقه داشتید، با دستگاه هوشمند خود کار کنید. اما باید بدانید که استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند، همیشه خوب نیست و بهتر است حداقل هر یک ساعت، به تحرک و ورزش بپردازید تا تأثیر منفی آن در طولانی مدت، خنثی شود.

١٨- پر فروش‌ترین گجت الکترونیکی تاریخ

نوکیا ١١٠٠

نوکیا ١١٠٠ را به یاد دارید؟ شاید این گوشی را به دلیل مقاومت بی نظیرش به یاد داشته باشید. اما یکی دیگر از دلایل شهرت این گوشی، فروش بسیار بالای آن است. نوکیا توانسته بود بیش از ٢۵٠ میلیون نسخه نوکیا ١١٠٠ را تحویل مشتریان خود دهد. این موضوع، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ نوکیا تبدیل شده بود. اما جالب است که بدانید نوکیا ١١٠٠، تنها پر فروش ترین گوشی تاریخ نیست. بلکه این گوشی پر طرفدار، پر فروش‌ترین گجت الکترونیکی تاریخ بوده است.

١٩- سالانه بیش از ١٠٠,٠٠٠ گوشی هوشمند در انگلستان توسط کاربران در توالت رها می‌شود! 🤯

ظاهراً کاربران انگلیسی گوشی‌ها، رفتار خیلی خوبی در حفاظت از گوشی هوشمند خود را ندارند. به همین دلیل است که سالانه بیش از ١٠٠,٠٠٠ دفعه، گوشی‌های هوشمند در توالت رها می‌شوند. به نظر می‌رسد که استفاده از تلفن همراه در سرویس‌های بهداشتی انگلیس به وفور استفاده می‌شود. در سطح جهانی، این آمار خنده دار و عجیب است.

٢٠- تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند از تعداد سرویس‌های بهداشتی در جهان بیشتر است

راستش نمی‌دانم که چرا حقیقت‌های این مدل، پشت سر هم قرار گرفته‌اند! در هر صورت، باید بدانید که تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سرویس‌های بهداشتی، بیشتر است.

٢١- بر خلاف ایالات متحده آمریکا، کاربران چینی گوشی‌های هوشمند، بیشترین مشترکین اینترنت هستند

طبیعتاً، سلایق و ترجیحات کاربران هر منطقه، با دیگر کشورها متفاوت است. همچنین جمعیت کشور چین، چند برابر بیشتر از آمریکا است. همان طور که خواندید، تنها ٢۵ درصد از کاربران آمریکایی از طریق گوشی هوشمند خود به شبکه اینترنت متصل می‌شوند. در مقابل، کاربران چینی بیشتر از گوشی‌های هوشمند برای اتصال به اينترنت استفاده می‌کنند تا رایانه‌های شخصی!

٢٢- ٢٧ درصد از ترافیک جهانی اینترنت، به تنهایی متعلق به فیسبوک و زیر مجموعه‌های آن است

فیسبوک، کمپانی بسیار بزرگی است. این کمپانی، زیرمجموعه‌های مختلفی دارد. به طور مثال، واتس اپ و اینستاگرام در حقیقت متعلق به فیسبوک هستند. برنامه اصلی فیسبوک نیز کاربران زیادی دارد. همین استفاده و محبوبیت بالا در میان کاربران، سبب شده است تا حجم عظیمی از ترافیک داده‌های اینترنت، تنها مربوط به آپلود اطلاعات در فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن باشد. ٢٧ درصد از حجم ترافیک کل اینترنت جهان، مختص به فیسبوک است.

٢٣- گوشی هوشمند شما به طور میانگین هزینه‌ای ٠.٢۵ دلاری را برای مصرف برق می‌تراشد

با بیشتر شدن حجم باتری گوشی‌های هوشمند در مدت اخیر، احتمالاً این رقم افزایش یافته است. با این وجود، گوشی شما به طور میانگین، سالانه ٠.٢۵ دلار هزینه برای تأمین انرژی خود می‌تراشد. این رقم، زمانی به وجود می‌آید که شما روزی یک بار گوشی هوشمند خود را فول شارژ کنید.

٢۴- بیش از نصف کاربران گوشی‌های هوشمند، هیچ برنامه‌ای را در ماه بارگیری نمی‌کنند

طبق یک آمار معتبر، بیش از ۶۵ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند به طور متوسط، هیچ برنامه‌ای را در طی یک ماه بارگیری و نصب نمی‌کنند. ارائه ایده‌های جذاب در اپ استورها، می‌تواند این رقم را به طور چشمگیری کاهش دهد.

٢۵- تقریباً ٢۵٠,٠٠٠ پتنت برای طراحی و توسعه یک گوشی هوشمند ثبت شده است

خودتان تصور کنید که این رقم، چه قدر زیاد است. کمپانی‌ها، هر کدام پتنت‌های مختلفی را برای تولید یک گوشی هوشمند صرف می‌کنند. همچنین ممکن است طراحی و توسعه یک گوشی هوشمند، تا سال‌ها به طول بیانجامد. بنابراین، لازم است که بدانید برای طراحی و ساخت گوشی هوشمندی که از آن استفاده می‌کنید، مدت زمان و هزینه زیادی توسط بسیاری از مهندسان صرف شده است.

٢۶- بیش از ٩٩ درصد بدافزارهای گوشی‌های هوشمند، مربوط به گوشی‌های پلتفرم اندروید است

در این قسمت دانستنی درباره گوشی های هوشمند، به امنیت پایین‌تر گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند مجهز به دیگر سیستم عامل‌ها، از جمله iOS پی می‌بریم. بزرگ‌ترین علت وقوع این رخداد، می‌تواند متن باز بودن سیستم عامل اندروید و آزادی عمل بیشتر در آن باشد. اما این آزادی، همیشه خوب نیست و ممکن است برخی از کاربران بی اطلاع، گوشی خود را نصب برنامه‌های غیر مجاز آلوده کنند. اما پس از اتفاقی که با انتشار ١٢٨ میلیون نفره بد افزار XcodeGhost در سیستم عامل iOS افتاد، سخت گیری‌های این کمپانی نسبت به توسعه دهندگان، بیش از پیش شد.

 

حمله بدافزار XcodeGhost به اپ استور، ١٢٨ میلیون کاربر اپل را تحت تأثیر قرار داده است

 

٢٧- شما به طور متوسط بیش از ١٠٠ بار در روز گوشی خود را بازگشایی می‌کنید

استفاده مکرر از گوشی، سبب می‌شود تا شما به طور روزمره، از صفحه قفل گوشی خود زیاد عبور کنیم. به طور میانگین، کاربران حدود ١١٠ بار در هر روز، گوشی هوشمند خود را بازگشایی می‌کنند.

٢٨- در فنلاند، ورزش رسمی با محوریت پرتاب تلفن‌های همراه وجود دارد!

فنلاند، کشور مادری نوکیا است. در این کشور، ورزشی وجود دارد که افراد در آن به پرتاب تلفن‌های همراه می‌پردازند. بیشتر این تلفن‌ها، منسوخ شده یا خراب هستند. (تصویر کنید که یکی از بازیکنان، نوکیا ١١٠٠ خود را پرتاب کند و این گوشی به یک فرد دیگر برخورد کند. صحنه ترسناکی خواهد بود! 😰)

٢٩- طلاق گرفتن از همسر به وسیله پیامک در مالزی، جرم محسوب می‌شود

خب، این دانستنی خیلی مرتبط نبود. اما جالب است که از این موضوع نیز مطلع باشید.

٣٠- نزدیک به نیمی از کاربران، به دلیل دور شدن از دیگر افراد از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند

شاید برخی، دور کردن انسان‌ها از یکدیگر را به دلیل استفاده از گوشی‌های هوشمند بدانند. بله، این موضوع در ۴٧ درصد از کاربران درست است. اما باید در نظر بگیریم که این کاربران، به طور عمد دست به انجام چنین کاری زده‌اند و برای سرگرمی و دوری از مشکلات، این راه سالم و بی ضرر را برگزیده‌اند.

٣١- حدود ٧٠ درصد از گوشی‌های هوشمند جهان، در چین تولید شده‌اند

چین، مهد اصلی تولید گوشی‌های هوشمند است. خرید قطعات از تأمین کنندگان چینی، به قیمت نسبتاً کم‌تری تمام خواهد شد. همچنین مونتاژ گوشی هوشمند در خاک چین، صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها را به دنبال دارد. بنابراین، بسیاری از برندهای مطرح جهان، گوشی‌های خود را در چین مونتاژ می‌کنند یا اخیراً این کار را انجام داده‌اند. به این صورت، چیزی در حدود ٧٠ درصد از گوشی‌های هوشمند جهان، در خاک چین تولید شده‌اند. یکی دیگر از بزرگ‌ترین خط‌ تولید گوشی‌های هوشمند، در خاک هند است.

٣٢- بيشترين هزینه صرف شده برای قبض تلفن همراه در یک ماه

برخی از سیم‌کارت‌ها، قابلیت برقراری تماس بدون استفاده از شارژ اعتباری هستند. گران قیمت‌ترین قبض ماهانه تلفن همراه، مربوط به خانمی با نام Celina Aarons می‌باشد. این شخص، هزینه‌ بیش از ١۴٢,٠٠٠ پوندی را برای استفاده‌های خود از سیم‌کارت تلفن همراهش، به بار آورده بود. این رقم، در تاریخ بی سابقه است.

٣٣- گران قیمت‌ترین گوشی هوشمند تاریخ

آیفون ۵ الماس سیاه

آیفون ۵ الماس سیاه

احتمالاً شما هم منتظر این دانستنی درباره گوشی های هوشمند بوده‌اید. گران قیمت‌ترین گوشی هوشمند تاریخ، یکی از جذاب‌ترین دانستنی‌ها است. جالب است که بدانید گران قیمت‌ترین گوشی هوشمند در تاریخ، آیفون ۵ الماس سیاه است. ارزش فعلی این گوشی هوشمند لاکچری، چیزی در حدود ١۵ میلیون دلار است!

٣۴- اطلاعات کامل از گران‌ترین گوشی هوشمند تاریخ، آیفون ۵ الماس سیاه

نسخه الماس سیاه آیفون ۵

همان طور که گفتیم، آیفون ۵ الماس سیاه با ارزش ١۵ میلیون دلاری، گران قیمت‌ترین گوشی حال حاضر در دنیا است. اما جزئیات ساخت این گوشی گران چیست؟ خب، در ساخت این گوشی لاکچری، حدود از ١٣۵ گرم طلای ٢۴ عیار استفاده شده است. همچنین در طراحی نسخه لاکچری آیفون ۵، ۶٠٠ الماس سفید منبت کاری شده است. برای ساخت این گوشی خاص، حدود ٩ هفته زمان صرف شده است.

٣۵- بیشتر کاربران موبایل، با گوشی هوشمند خود بازی می‌کنند

با این که گوشی‌های هوشمند، مخصوص بازی نیستند، اما کاربران بیشتر زمانی که در حال کار با گوشی هوشمند خود هستند را صرف بازی کردن می‌کنند. به همین دلیل است که برخی از کمپانی‌ها، دست به تولید گوشی‌های گیمینگ زده‌اند. حدود ۵٠ درصد از کاربران، اغلب وقت خود را صرف بازی کردن می‌کنند. در رتبه بعدی، ٣٠ درصد از کاربران بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند.

٣۶- مقاوم‌ترین گوشی تاریخ

مقاوم‌ترین گوشی در جهان

در حقیقت، مقاوم‌ترین گوشی تاریخ، نوکیا ١١٠٠ نیست. البته، ما هم چنین انتظاری را نداشتیم. واقعیت این است که لقب مقاوم‌ترین گوشی تاریخ، مربوط به گوشی با نام Sonim XP3300 است. نام این گوشی نیز به عنوان مقاوم‌ترین تلفن همراه تاریخ در گینس ثبت شده است. این گوشی پس از سقوط از ارتفاع ٨٨ فوتی (حدوداً ٢٧ متر) همچنان سالم ماند و کارایی خود را مانند اول حفظ کرده بود.

٣٧- اولین گوشی هوشمند جهان

اولین گوشی هوشمند جهان

اولین گوشی هوشمند جهان با نام Bellsouth Cellular

دقت داشته باشید که گوشی‌های هوشمند با تلفن‌های همراه متفاوت هستند. تلفن‌های همراه، هوشمند نیستند. اولین گوشی هوشمند جهان، در سال ١٩٩٣ میلادی توسط کمپانی BellSouth در فلوریدای آمریکا رونمایی شد. این گوشی مجهز به نمایشگر لمسی نیز بود.

٣٨- جزئیاتی از اولین گوشی هوشمند جهان

کمپانی BellSouth، اولین گوشی هوشمند جهان را با نام BellSouth Cellular رونمایی کرده بود. طراحی این گوشی هوشمند، توسط IBM انجام شده بود. شروع قیمت این گوشی هوشمند، از ٨٩٩ دلار ایالات متحده آمریکا بود.

٣٩- سندرم Ringxiety

سندرم مورد اشاره، مربوط به زمانی است که فرد مبتلا، احساس می‌کند که گوشی هوشمند وی دائماً در حال لرزش و زنگ زدن است. نام دیگر این سندرم، Phantom Ringing است.

۴٠- سندرم Frigensophobia

در این سندرم، مغز فرد احساس می‌کند که استفاده از تلفن همراه، به او آسیب وارد می‌کند. بنابراین، شخص مذکور دائماً از نزدیکی به تلفن همراه اجتناب می‌کند.

خب، این شما و این هم ۴٠ دانستنی جالب و جذاب در مورد گوشی‌های هوشمند! برخی از این دانستنی‌ها، اطلاعاتی از خودم بودند که با شما نیز به اشتراک گذاشتم. اگر ایده‌ای در مورد این دانستنی‌‌ها دارید، حتماً ما را مطلع کنید.

نظر شما در مورد این ۴٠ دانستنی درباره گوشی های هوشمند چیست؟ کدام یک از این دانستنی‌ها برای شما عجیب‌تر بود؟ کدام یک را از قبل می‌دانستید؟ از ۴٠ دانستنی درباره گوشی های هوشمند خوشتان آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

ژاپنی ها چرا با گوشی میرن حموم 😂
د آخه چیو میخای ضبط کنی
یا میترسی از چی جا بمونی
نگاه نگاه

vahid

داداش منم گوشیمو میبرم حموم،،😁😁😁
البته بگم سریال یا فیلم میبینم اونم نوع عادیش🤣🤣برا اینم میبرم حوصلم سر نره و گذر زمانو متوجه نشم😊😊

ali_s

خیلی عجیب و جالب بود😂😐

فقط مورد ۲۹😂😂😂

صدرا مخملی

٢- تقریباً تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خود را به صورت شبانه روزی در دستان یا نزدیک به دستان خود قرار می‌دهند!

پس من جزو اون 10 درصد هستم چون از دیشب تا الان نمیدونم گوشیم کجاست آوردمش خونه یا نه !!

صدرا مخملی

۴- در حال حاضر، تعداد گوشی‌های هوشمند در دنیا، حدوداً 5 برابر بیشتر از رایانه‌های شخصی است!

معلومه با این وعض قیمتها خب مردم بیشتر گوشی میخرن اصلا هدف از درست شدن اولین گوشی هوشمند انجام کارهای عادی تلفن همراه با کارهایی که در رایانه و کنسول بازی انجام میدیم همه در یک گوشی انجام بشه بود

صدرا مخملی

۴- در حال حاضر، تعداد گوشی‌های هوشمند در دنیا، حدوداً 5 برابر بیشتر از رایانه‌های شخصی است!

معلومه با این وعض قیمتها خب مردم بیشتر گوشی میخرن اصلا هدف از درست شدن اولین گوشی هوشمند انجام کارهای عادی تلفن همراه با کارهایی که در رایانه و کنسول بازی انجام میدیم همه در یک گوشی انجام بشه بود

……..

صدرا مخملی

کاربران ژاپنی، گوشی‌های خود را در حمام نیز استفاده می‌کنند ( منم این کار رو میکردم با ساعتم هم این کار رو میکنم )

صدرا مخملی

فقط مورد 14 🤣

صدرا مخملی

خاک آخه انگلیسی ها شما آیفون میخرین بعد از دستتون میفوته تو توالت خب اون رو به من بده

صدرا مخملی

صحنه ترسناکی خواهد بود! 😰)
آخه آدم کلی دانش آموز تو ایران گوشی ندارن تو پرتاب میکنید سمت هم !

صدرا مخملی

صحنه ترسناکی خواهد بود! 😰)
آخه آدم کلی دانش آموز تو ایران گوشی ندارن تو پرتاب میکنید سمت هم !

………

صدرا مخملی

من این گوشی (Sonim XP3300 ) رو میشکونم این کمپانی برام آیپد و آیفون بخره

صدرا مخملی

ممنون خوشمون اومد خیلی عالی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️