حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص چهره سه بعدی این بار در تلفن‌های هوشمند اندرویدی

اپل در سال 2017 با معرفی آیفون 10، دهمین سالگرد حضور گوشی‌های خود را در بازار تلفن‌های همراه جشن گرفت. این آیفون افسانه ای قابلیت افسانه ای به نام Face ID دارد که نام تجاری تشخیص چهره سه بعدی است ،در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا سال 2018 می تواند برای موبایل های اندرویدی چنین فناوری را به ارمغان بیاورد؟

این تلفن همراه به طور کل طراحی و ظاهر تلفن‌های اپل را به سوی دیگری کشانده است. از نبود حاشیه‌های بیش از حد در این گوشی و حذف سنسور اثر انگشت و جایگزینی آن با سنسور تشخیص چهره که اپل با استفاده از سنسور تشخیص 3 بعدی چهره آن را در آیفون ایکس قرار داد.

حال به نظر می‌رسد که تلفن‌های اندرویدی نیز قصد استفاده از این فناوری را در سال 2018 دارند اما متاسفانه تنها باید شاهد حضور تعداد کمی از این موبایل‌ها همراه باشیم.

البته بنابر اطلاعات رسیده از برخی منابع ممکن است شاهد حضور گوشی‌های اندرویدی بیشتری با این فناوری باشیم. به طور مثال شرکت لنز سازی Kinko درحال توسعه سنسور‌های تشخیص چهره سه بعدی است، از طرفی دیگر کوالکام با همکاری Himax Technologies و Opro-Electronics در حال توسعه فناوری‌هایی مشابه برای شرکت‌های اوپو و شیائومی هستند.

گرچه منابع دیگری این خبر را تکذیب می‌کنند و می‌گویند برخی از سازندگان موبایل‌های هوشمند درحال کار بر روی موارد ضروری‌تری از جمله هوش مصنوعی بر روی تلفن‌های خود هستند. همچنین کوالکام و مدیاتک نیز درحال کار بر روی پردازنده‌هایی با هوش مصنوعی همانند پردازنده کایرین 970 هستند.

البته این موارد ممکن است در نیمه دوم سال 2018 تغییر کند و شاهد رونمایی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی با قابلیت تشخیص چهره سه بعدی باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

احتمالاً هواوی یکی از کمپانی ها خواهد بود .شایعات هم تایید میکنند

Mortazavi

بنظر من که فینگرپرینت یکپارچه با نمایشگر در صورت بلوغ میتونه خیلی بهتر باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji