حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه قابلیت‌هایی که گوشی آیفون SE دارد و باید داشته باشد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون، حتما بخوانید، موبایل

این احتمال وجود دارد که اپل از نسخه چهار اینچی گوشی هوشمند آیفون SE در برنامه ماه مارس میلادی خود رونمایی کند. این در حالی است که پیش از این شایعاتی درگرفته بود که می‌گفت شرکت اپل قصد ندارد تا در سال جاری میلادی نسخه جدیدی از گوشی هوشمند آیفون SE عرضه کند اما تازه‌ترین صحبت‌ها حاکی از آن است اپل در صدد تازه‌سازی این گوشی کوچک و جمع و جور است.

از سوی دیگر، اکنون مدرک جدیدی ثابت می‌کند که بنا است تا گوشی آیفون SE در شکل و شمایل جدید ابتدا در ایالات متحده آمریکا روانه بازارها شود. این هفته فروشگاه‌های هدف نامه غیررسمی دریافت کرده‌اند که در آن ذکر شده که نمونه‌های بسیاری از گوشی آیفون SE برای عرضه تحویل خواهند گرفت و نمونه‌های مورد بحث شامل گوشی‌های آیفون SE با ظرفیت حافظه ۱۶ و ۶۴ گیگابایت در چهار رنگ است و به این موارد باید گوشی‌های Sprint-bound SE را نیز اضافه کرد.

ایجاد چنین تغییراتی در گوشی SE احتمالا به دلیل فروش کم این گوشی و یا دلایلی دیگر صورت می‌گیرد اما اگر رویداد ماه مارس شرکت اپل را در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که اعمال این تغییرات هدف هدف‌های بزرگ‌تری را نیز دنبال می‌کند. شاهد این ادعا یکی دیگر از فروشندگان گوشی‌های هوشمند آیفون است که اظهار کرده از زمان عرضه مجموعه گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ در اواخر ماه سپتامبر، محموله‌ای از گوشی آیفون SE برای فروش در اختیار او قرار نگرفته است.

شایعات همچنین می‌گویند که شرکت اپل ممکن است گوشی هوشمند SE را به روزرسانی می‌کند تا بتواند در خصوص فضای ذخیره‌سازی با آیفون‌های جدید برابری کند و این یعنی می‌توان انتظار داشت که آیفون SE در ظرفیت‌های ۳۲ و حتی ۱۲۸ گیگابایت به دست کاربران برسد و به میزان حافظه ۱۶ و ۶۴ گیگابایت محدود نمی‌شود.

با همه این تفاصیل، اطلاعاتی در دست نیست که ثابت کند نسخه جدید آیفون SE در زمینه‌های دیگری نیز به روزرسانی و دستخوش تغییرات دیگری شود.

در همین اثنا، گوشی آیفون SE ممکن است لزوما در برنامه و رویداد ماه مارس شرکت اپل معرفی نشود چون شایعه دیگری نیز درگرفته که ادعا می‌کند اپل در صدد ارایه iPad Pro جدید در اندازه ۱۰٫۵ اینچی است و در کنار آن قرار است تا مجموعه گوشی‌های آیفون ۷ را در رنگ‌های متنوع و گوناگون روانه بازارهای جهانی کند.

گوشی آیفون SE ساخت اپل شاید جالب‌ترین کار این شرکت در سال ۲۰۱۶ بود چون در حقیقت این گوشی همان آیفون ۴ اینچی است که از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند ضبط ویدئو با کیفیت ۴K و مواردی دیگر پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، قیمتی که برای آن در نظر گرفته شد مقرون به صرفه بود و همین امر کار این گوشی را به پیش برد. گوشی آیفون SE در ابتدا با قیمت ۴۰۰ دلاری برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و قیمت ۵۰۰ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی در دسترس قرار گرفت اما در اواخر سال ۲۰۱۶ تخفیف ۵۰ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی اعمال کرد و قیمت آن را به ۴۵۰ دلار رساند.

این گوشی در حالی که دارای قابلیت‌های به‌روزی است همچنان فاقد دو ویژگی مهم و عمده است؛ نخست این که گوشی آیفون SE از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی نمی‌کند و دوم آن که نبود حسگر نسل جدید گوشی‌های آیفون موسوم به Touch ID در آن قویا احساس می‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/New-iPhone-SE-128GB-might-come-at-Apples-March-event_id91622″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار