حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ چیپست اگزینوس ۹ سری ۸۸۹۵ را با هشت هسته قدرتمند برای محصولات پرچم‌دار معرفی کرد

سامسونگ به‌تازگی پرچم‌دار چیپست‌های خود یعنی اگزینوس ۹ سری ۸۸۹۵ را با هدف استفاده در موبایل‌های پیشرفته، معرفی کرده است. این چیپست مطمئناً همین امسال در برخی محصولات شرکت سامسونگ استفاده خواهد شد و درست مانند اسنپدراگون ۸۳۵ که در واقع با همکاری کوآلکام و سامسونگ تولید شده است، اگزینوس ۹ نیز با فناوری ۱۰ نانومتری توسعه داده شده است.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

استفاده از تکنولوژی ۱۰ نانومتری در چیپست‌ها، عملکرد آن‌ها را در مقایسه با چیپست‌های ۱۴ نانومتری تا ۲۷ درصد افزایش خواهد داد؛ به‌علاوه اینکه مصرف انرژی آن‌ها نیز تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. اگزینوس ۹ سری ۸۸۹۵ از چهار هسته پردازشی مخصوص به خود در کنار چهار هسته‌ی کورتکس A53 (که فرکانس آن‌ها هنوز مشخص نشده) بهره‌مند بوده و همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G71 نیز در این چیپست بکار رفته است.

پردازنده گرافیکی این چیپست از رزولوشن (WQUXGA (3840 * 2400 و یا (۴K UHD (4096 * 2160 پشتیبانی کرده و همچنین امکان ضبط و پخش ویدئوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم ‌بر ‌ثانیه را نیز فراهم می‌کند؛ به‌علاوه از دوربین‌هایی با رزولوشن ۲۸ مگاپیکسل، شامل دوربین‌های پشتی و جلویی با سنسورهای دوگانه، نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ مدعی شده که این پردازنده اولین چیپستی است که از مودم جدید LTE با قابلیت تقویت ۵ اپراتوری (aka 5CA) بهره می‌برد و بنابراین می‌تواند سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را به کاربران ارائه کند.

نکته جذاب دیگر در مورد اگزینوس ۸۸۹۵ طراحی واحدهای پردازشی مجزا و اختصاص داده شده به راهکارهای امنیتی دستگاه، از جمله سنسور اثرانگشت و اسکنر عنبیه چشم می‌باشد.

سامسونگ اعلام کرده که اگزینوس ۹ سری ۸۸۹۵ هم‌اکنون در مرحله تولید انبوه بوده و به نظر می‌رسد که این چیپست جدید به‌عنوان قلب تپنده‌ی پرچم‌داران امسال سامسونگ یعنی گلکسی S8 و +S8 وارد بازار شود. فراموش نکنید که تنها نسخه‌های بین‌المللی این گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌ی اگزینوس تولید می‌شوند و نسخه‌های مخصوص کشور آمریکا پردازنده‌ی کوآلکام اسنپدراگون ۸۳۵ خواهند داشت.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-Exynos-9-Series-8895-official_id91269″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

اگزینوسو ب اسنپ ترجیه میدم. واقعا پیشرفت زیادی تو این چیپست کرده

Mohamad

زمانی بود که گوشی هایی که با پردازنده اسنپ بودن یه سر وگردن از گوشی های با پردازنده اگزینوس بهتر بودن اما از زمان افتضاح اسنپ ۸۱۰ اگزینوس واقعا جای اسنپ رو گرفت البته من خودم هنوز نوت ۳ اگزینوس دارم و واقعا بعد اینهمه سال عالیه و حتی یه بار کوچکترین مشکلی تا حالا براش پیش نیومده چه از نظرگرم شدن وهنگ واینجور مسائل
اما امسال واقعا هر دو پردازنده اسنپ واگزینوس عالین و بهترین

Mortazavi

جناب لیلی اگه َسامسونگ نبود الان اون شرکتی که سامسونگ تکنولوژی ساخت ۱۴ و ۱۰ نانو متری رو ازش دزدید (اسم شرکت یادم رفته) ساخت پردازنده کوالکام رو عهده دار می شد الانم چون سامسونگ پول کمتری برای ساخت میگیره و به جای پول دوباره همون پردازنده رو از کوالکام میخره کوالکام رفته سراغش.
الانم که با سیاست کثیف و حقه بازی کاری کرد که سایر رقبا نتونن از اسنپ۸۳۵ تو پرچمدار نیمه اولشون استفاده کنن چون گوشی هاش از لحاظ کیفیت از کمپانی های رقیب کمترند و توان رقابت سالم رو نداره.

milad.danesh

?????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش