حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال مجهز شدن آیفون ۸ به اسنکر لیزر سه بعدی برای تشخیص چهره

سال ۲۰۱۷ میلادی سالی پرکار و حایز اهمیت برای شرکتی مانند اپل است چون اپل در این سال دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند آیفون را پیش رو دارد و مهمتر از آن ماه سپتامبر (شهریور و مهر) که از راه برسد چه بسا شاهد ارایه سه نوع گوشی احتمالا با نام‌های آیفون ۸، آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس از این شرکت باشیم.

در همان حال که گوشی‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس می‌آیند تا جای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را بگیرند، گوشی آیفون ۸ قرار گل سرسبد همه گوشی‌های آیفون باشد. تا به امروز حرف‌ و حدیث‌های جالب توجهی درباره گوشی آیفون ۸ شنیده‌ایم که باید به همه آنها این حقیقت را اضافه کرد که این گوشی بنا است تا با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی اولد خمیده با طراحی تمام شیشه‌ای خودنمایی کند.

iPhone-7-and-7-Plus-Review-18-1280x853

اکنون جی پی مورگان، کارشناس و تحلیل‌گر آژانس رُد هال، می‌گوید که گوشی هوشمند آیفون ۸ یک ویژگی برجسته دیگر خواهد داشت و آن چیز نیست به جز اسنکر لیزر سه بعدی با کارآیی تشخیص چهره.

استفاده از جز اسنکر لیزر سه بعدی در گوشی هوشمند آیفون ۸ به این معنا است که اپل می‌خواهد کارش را با حسگر اثر انگشت که با نام Touch ID شناخته می‌شود یک سره کند. از این امر می‌توان پی برد که به راستی دکمه فیزیکی هوم در آیفون ۸ جای نخواهد داشت اما در عین حال همین ماه گذشته بود که شنیدیم آیفون جدید دارای دو قابلیت تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت بر روی قسمت جلوی گوشی می‌شود که از قرار جی پی مورگان به نظر می‌آید با این نظریه موافق نیست.

 iPhone-7-and-7-Plus-Review-9-1280x853

این کارشناس و تحلیل‌گر معتقد است که اسنکر لیزر سه بعدی به مراتب ایمن‌تر از حسگر اثر انگشت یا همان Touch ID است و در تایید ادعای جی پی مورگان می‌تواند به زمان‌هایی اشاره کرده که حسگر اثر انگشت کار نمی‌کرد (به خصوص در زمانی که هوا بارانی بود) و کاربر گوشی آیفون از دست این قابلیت مستاصل و بیچاره می‌شد که حالا باید چه کار کند!؟ اسنکر لیزر سه بعدی همچنین راه آینده را برای فروشندگان دستگاه‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) اپل که هموار کند. البته با این شرط که این شرکت متقاعد به ساخت آنها شود؛ هرچند بعید به نظر می‌رسد تا قبل از سال ۲۰۱۸ چنین اتفاقی شکل بگیرد.

نکته دیگر آن که گوشی آیفون ۸ احتمالا با قیمت ۱۰۰۰ دلار به دست مخاطبان و علاقه‌مندان به محصولات اپل برسد و این در حالی است که این گوشی بنا است تا در اندازه ۴٫۷ اینچی یعنی هم اندازه آیفون ۷ اس ساخته شود با این تفاوت که قسمت جلوی آیفون ۸ سرتاسر صفحه نمایش خواهد بود اما در آیفون ۷ اس احتمالا حاشیه‌هایی در اطراف صفحه وجود خواهد داشت یعنی مثل آیفون ۷ که هم‌اکنون تصویرش را در زیر می‌بینید.

iPhone-8-3D-laser-scanner-01

خلاصه همه این مطالب این می‌شود که شایعات و حدسیات فقط یک چیز را می‌گویند و آن این که آیفون ۸ جالب‌ترین گوشی شرکت اپل تا به امروز از آب درخواهد آمد. شما چه فکر می‌کنید و آیا اشتیاقی برای به دست گرفتن این گوشی دارید؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/iPhone-8-to-feature-3D-laser-scanner-for-facial-recognition_id91079″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار