حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وقوع آتش‌سوزی در کارخانه باتری‌سازی سامسونگ! / گلکسی اس ۸ با تاخیر می‌رسد؟

تو گویی مشکل سامسونگ با باتری حل شدنی نیست. البته همه می‌دانیم که سامسونگ سال گذشته پس از منفجر شدن باتری گوشی گلکسی نوت ۷ دستور به گردآوری همه این گوشی‌ها از بازارهای جهانی داد و این در حالی بود که گوشی گلکسی نوت ۷ کم مانده بود به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سال تبدیل شود.

تازه‌ترین مشکل پیش آمده برای سامسونگ به روز گذشته بازمی‌گردد چراکه گزارش شده در کارخانه Samsung SDI که در شهر تیانجین کشور چین واقع شده آتش‌سوزی شده است. حالا حدس بزنید که سامسونگ در این کارخانه مشغول انجام چه کاری بوده است؟ اگر از قبل گفته‌اید در کار درست کردن باتری، همین حالا برای خودتان یک کف مرتب بزنید!

آیا از وقوع آتش‌سوزی در کارخانه تولید باتری برای سامسونگ باید به این نتیجه رسید که گوشی گلکسی اس ۸ با تاخیر عرضه می‌شود؟ آخرین دلیلی که سامسونگ می‌تواند برای عرضه با تاخیر تازه‌ترین گوشی هوشمند پرچمدار خود ارایه کند ترس از بروز مشکلاتی است که برای گوشی گلکسی نوت ۷ پیشامد کرد.

با این حال، سامسونگ هر دلیلی که بیاورد در حکم آوردن توجیه است چون از قرار آتشی که در کارخانه باتری‌سازی درگرفته علت‌اش باتری‌های معیوب لیتیومی بوده است که بنا بود در حکم زباله معدوم شوند.

۳۳۷۳۱-۸d614060_945_556

آن گونه که سایت چینی معتبر ویبو (weibo) اطلاع داده برای خاموش کردن آتش به راه افتاده در کارخانه باتری‌سازی Samsung SDI که زیر نظر شرکت سامسونگ فعالیت می‌کند ۱۱۰ مامور آتش‌نشانی با ۱۹ کامیون حمل مواد آتش‌نشان به محل اعزام شده‌اند.

خوشبختانه همه از دل این آتش جان سالم به در برده‌اند و افزون بر آن جالب این که هیچ یک از دستگاه‌های کارخانه در اثر این آتش‌سوزی آسیب ندیده‌اند! براساس صحبت‌های یکی از مسؤولان کارخانه باتری‌سازی Samsung SDI به نام شین یونگ ـ دوو، بیشتر قسمت‌های این کارخانه هم‌اکنون مشغول انجام کارهای معمول خود هستند.

کارخانه باتری‌سازی Samsung SDI در شهر تیانجین یکی از پنج کارخانه عمده و اصلی ساخت و تهیه باتری برای دستگاه‌های کوچکی مانند گوشی‌های هوشمند است و نکته درخور ذکر این که سامسونگ ماه گذشته میلادی در گزارش خود با موضوع تشریح علت وقوع انفجار در گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ که موجب شد تا این گوشی از قفسه‌ و ویترین‌ فروشگاه‌ها برچیده شوند، دو کارخانه Samsung SD و Amperex Technology Ltd را نیز به علت ساخت و عرضه باتری‌های معیوب مسؤول و مقصر دانسته بود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Discarded-batteries-cause-a-fire-at-a-Samsung-battery-plant_id90836″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

کارخونشم سوخت!
این خبر و یجا دیگه هم خونده بودم ولی اونا طوری تیتر و متن مطلب و نوته بودن که انگار نوت۷ منجر کرد کارخونرو و کامل سوخت ولی شما کامل توضیح داد،خسته نباشید.

mega08

بدبختیاش ادامه داره. الان یسری میان میگن سامسونگ بمب !! .

milad.danesh

والا تا جایی که ما اخبار رو پیگیری میکنیم این خط تولید باتری s8 نبوده محل نگهداری باتری های نوت ۷ بوده

milad.danesh

و اینکه باتری های s8 توسط ال جی و یه شرکت ژاپنی قراره تولید بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار