حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به نبرد خود بر ضد کوالکام ابعاد تازه‌تری می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، برندهای مطرح فناوری

شرکت اپل با ثبت دو دادخواهی جدید در شهر بیجینگ (پکن) کشور چین ابعاد تازه‌تری به نبرد قانونی خود بر ضد شرکت کوالکام می‌دهد.

اپل در دادخواهی اول کوالکام را متهم به نقض مقرارت ضد انحصاری چین کرده و متقاضی ۱۴۵ میلیون دلار از این شرکت شده است. کوالکام همچنین متهم است که در بازار چیپست‌ها از موقعیت غالب خود سوءاستفاده کرده است.

دومین دادخواهی اپل مربوط به ثبت اختراع می‌شود که ضمن آن اپل از دادگاه خواسته است تا پس از بررسی این مرود در خصوص شرایط صدور مجوز بین این دو شرکت حکم صادر کند.

از سوی دیگر، کوالکام نیز ادعا می‌کند این دادخواهی‌ها صرفا ترفندهای اپل برای سرکیسه کردن این شرکت است.

دادخواهی‌های ارایه شده از سوی نمایندگی چینی شرکت اپل بخشی از تلاش‌های این شرکت برای پیدا کردن راه‌هایی به منظور کاهش مبلغ غرامتی است که باید به شرکت کوالکام بپردازد. گفتنی است که اپل با بیش از یک صد شرکت چینی قرارداد همکاری دارد.

دادخواهی‌های اخیر شرکت اپل به این علت است که کوالکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اپل مفاد توافق‌نامه فی‌مابین این دو شرکت را سوء تعبیر کرده و به انحراف برده است. این سازنده مشهور تراشه در جهان اپل را متهم کرده است به این که حقایق این توافق‌نامه را وارونه جلوه داده است و همه اطلاعات را بیان نکرده تا به این وسیله میان کوالکام و کمیسیون تجارت فدرال اختلاف ایجاد کند.

شرکت کوالکام پیش از این به دلیل اعمال شیوه‌های غیرقانونی برای دریافت مجوز ثبت اختراع در چین ۹۷۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کرده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.nextpowerup.com/news/33392/apple-expands-fight-against-qualcomm-files-two-lawsuit-in-china/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزادخان

اپل فک کرده بازم با سامسونگ طرفه که بتونه سرکیسش کنه
فک میکنه از کوالکام هم میتونه یه چیزی بگیره
ولی فکر نمیکنم بتونه چون کوالکام هم یه شرکتیه مثل خودش
اپل دزد دست رو بد کسی گذاشتی

mega08

فاز این اپل چیه . خوشش میاد از شکایتو این چیزا. فک کنم چند % سرمایشو از همین راه درآورده
میگرده ی عیب و مشگل تو کمپانی های بزرگ پیدا میکنه شکایتت میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار