حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال‌جی، اپل‌، گوگل و مایکروسافت برای ساخت صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر همکاری می‌کنند

بر اساس گزارش سایت خبری ET News شرکت سازنده صفحه نمایش با نام LG Display در سال ۲۰۱۸ میلادی تصمیم دارد تا به یکی از تولید کنندگان عمده صفحات نمایش OLED تاشو تبدیل شود و در همین زمینه و با منظور توسعه و ساخت چنین صفحاتی با شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت وارد همکاری خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که LG Display هم‌اکنون نمونه اولیه صفحه نمایش تاشو را سلخته است و سطح فن‌آوری نمونه اولیه آن در حد بالایی قرار دارد. اگرچه این سازنده با دیکر شرکت‌ها وارد همکاری شده است اما خودش به تنهایی توسعه دهنده قسمت بسیاری زیادی از قطعات نمونه اولیه بوده است.

سال گذشته، ال‌جی اعلام کرد که ۸۰۳ میلیون دلار در زمینه صفحات نمایش OLED گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت همچنین در سال جاری نمونه‌هایی از صفحات نمایش به نازکی کاغذ که قابلیت لوله شدن هم دارند را در نمایشگاه بین‌المللی سی‌یی‌اس که محل عرضه نو‌آوری‌ها در زمینه تکنولوژی است به نمایش گذاشت.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره ارایه گوشی آیفون با صفحه نمایش خمیده در سال آینده خوانده‌ایم. سامسونگ نیز اعلام کرده که در حال کار بر روی دو نمونه مختلف از گوشی‌های هوشمند با صفحات نمایش تاشو است. به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۷ و نیز در سال‌های بعد شاهد عرضه گوشی‌های هوشمندی باشیم که پا را از صفحات نمایش معمولی فراتر گذاشته‌اند و مجهز به صفحه نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر باشند.

با همه این واقعیت‌ها و حدس و گمان‌ها یک چیز مسلم و مبرهن است و آن این که جزییات استفاده از صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206853/lg-reportedly-partners-with-apple-google-to-develop-out-foldable-oled-panels.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار