حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درنگی بر تفاوت‌‌های گوشی اینجوی ۶ اس با اینجوی ۶ هوواوی

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موبایل، هواوی

هوواوی برای این که بیشتر در بازار کشورهای غربی نفوذ کند نقشه‌هایی در سر دارد ولی حتی اگر نقشه‌هایش با موفقیت همراه شوند بدون شک این شرکت مجبور است تا همه توجه و تمرکز خود را معطوف به بازارهایی کند که هم‌اکنون به شکلی فراگیر در آنها حضور دارد.

هوواوی که به طور قطع یکی از غول‌های سازنده موبایل در چین است به تازگی اعلام کرده است که با شرکت چاینا موبایل هم پیمان شده تا گوشی اینجوی ۶ اس (Enjoy 6s) راه‌اندازی کند. گوشی اینجوی ۶ اس نسخه اندکی پیشرفته اینجوی ۶ است که در ماه اکتبر در چین رونمایی شد و در حالی که هوواوی تغییرات و اصلاحات خوب و به جایی در آن انجام داده است یکی ـ دو تغییر هست که کمی عجیب به نظر می‌رسند.

از دیدگاه کلی، گوشی اینجوی ۶ اس مشابهت‌های زیادی با اینجوی ۶ دارد اما لبه‌های آن پخ شده‌اند تا در دست محکم‌تر و خوش‌تر بنشیند. همچنین اینجوی ۶ اس در ضخامت ۷٫۶ میلی‌متر عرضه می‌شود و این به معنی آن است که ۰٫۳ میلی‌متر باریک‌تر از اینجوی ۶ است. صفحه نمایش این گوشی همان پنج اینچی با میزان وضوح ۱۲۸۰ در ۷۲۰ است ولی این بار هوواوی از خیر پنل امولد که در اینجوی ۶ به کار برده بود گذشته است و به جای آن صفحه نمایش ال سی دی از نوع آی پی اس کار گذاشته است. دوربین‌ها هم همان‌هایی هستند که قبلا بودند. یعنی دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی برای عقب و دوربین پنج مگاپیکسلی برای جلو.

بیشترین تغییرها را زمانی به چشم می‌بینم که به بخش پردازنده گوشی اینجوی ۶ اس بپردازیم. هوواوی در گوشی اینجوی ۶ موتور پردازنده مدیا تک را به کار گرفته بود اما اکنون در اینجوی ۶ اس به سراغ اسنپدراگون ۴۳۵ جدید رفته است. رم گوشی هم مانند سابق سه گیگابایت است منتها حافظه داخلی دو برابر شده و به ۳۲ گیگابایت رسیده است. باتری نیز تغییر کرده است اما نه آن قدر که بتوان گفت بهتر شده است. گوشی اینجوی ۶ از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گرفت ولی اینجوی ۶ اس مجهز به باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپری است. فکر استفاده از دو سیم کارت به طور همزمان در گوشی فی نفسه خوب است ولی از آن طرف کاهش عمر باتری را در پی دارد.

گوشی هووای اینجوی ۶ اس فعلا فقط در چین موجود است و با همه قابلیت‌هایی که از آن برشمردیم به قیمت ۲۳۲ دلار آمریکا ارایه شده است. این در حالی است که گوشی اینجوی ۶ با قیمت ۱۸۸ دلار آمریکا موجود است. این اختلاف قیمت صرفا به خاطر بدنه باریک‌تر و میزان حافظه بیشتر اینجوی ۶ اس است.

تلفن همراه اینجوی ۶ اس در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و سفید در بازارهای جهانی موجود خواهد شد منتها هووای باید اعلام کند که به طور رسمی چه زمانی این گوشی برای فروش در اختیار بازار قرار می‌گیرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Huawei-teams-up-with-China-Mobile-to-announce-the-Enjoy-6s_id88710″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار