حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست هلیو پی ۳۵ (Helio P35) مدیاتک با پشتیبانی از ۱۰ گیگ حافظه رم لو رفت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | سخت‌افزار

طبق گزارش های رسیده از منابع چینی، شرکت تایوانی مدیاتک در حال آماده سازی یک چیپست جدید برای دستگاه های میان رده است. این چیپست در سری P خانواده Helio قرار خواهد گرفت و مدل آن P35 است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مشخصات احتمالی چیپست  هلیو پی ۳۵ را با هم مرور کنیم.

مدیاتک تصمیم دارد تا پی ۳۵ حداقل روزی کاغذ خیلی خوب و قوی به نظر برسد. این چیپست با پردازنده مرکزی ۱۰ هسته ای با ۳ کلاستر ارائه خواهد شد. یک کلاستر که برای پردازش های سنگین به کار خواهد رفت شامل ۲ هسته از نوع Cortex-A73 و به فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است. چیپست گرافیکی به کار رفته در آن مدل G71 است که مدل قدرتمندی به شمار می رود اما از آنجا که مدیاتک ترجیح داده است تا P35 از دستگاه هایی با نمایشگری به رزلوشن حداکثری FHD پشتیبانی کند، احتمالا باید شاید مدل ضعیف شده این چیپست باشیم. پردازنده گرافیکی G71 برای پشتیبانی از نمایشگرهای با رزلوشن ۴K طراحی شده است و نسبت به نسل قبلی خود یعنی Mali-T880 تا ۲۰ درصد در مصرف انرژی بهینه و ۴۰ درصد در عملکرد قدرتمند تر است.

از دیگر امکانات این چیپست می توان به پشتیبانی از حافظه های داخلی از نوع UFS 2.1 اشاره کرد که استاندارد به روز و در کلاس پرچمدارها است.  حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده توسط این چیپست ۱۰ گیگابایت از نوع LPDDR4 است که باید بگوییم تا امروز حتی پرچمدارهای مشخصات محور چینی نیز نزدیک آن نشده اند چه برسد به این که دستگاهی در رده میانه بخواهد چنین مشخصاتی داشته باشد! همچنین در زمینه مخابراتی تا دسته بندی ۱۰ نسل چهار (LTE Cat.10) پشتیبانی خواهد شد که خبر خوبی است. فناوری شارژ سریع موسوم به Pump Express 3.0 نیز در آن پشتیبانی می شود.

لازم به ذکر است که این چیپست زودتر از چارک سوم سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه نخواهد شد پس می توان گفت که خیلی بعید نیست که از حداکثر توان این چیپست در دستگاه میان رده استفاده شود. با نگاهی به چشم انداز مد نظر کوالکام و مدیاتک به خوبی می توان دید که کوالکام آینده تلفن های هوشمند همراه را بیشتر متکی بر دو دوربین می بیند اما مدیاتک مشخصات محورتر می اندیشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/MediaTek-working-on-Helio-P35-processor-an-alternative-to-the-Qualcomm-Snapdragon-660_id88312″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)