حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

منظور مدیر عامل مایکروسافت از «نهایت موبایل» چیست؟

شما هم از کاربران ویندوزفون هستید و همیشه بخش روشن و امیدوارکننده آن را مد نظر دارید؟ اگر چنین است، خبر خوبی برای شما داریم. بله!

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، در گفت‌وگو با روزنامه استرالیایی Australian Financial Review به مطلب خیلی جالبی درباره دستگاه‌های ویندوزفون اشاره کرده است. او همچنین از ارایه محصولات سخت‌افزاری موبایل خبر داده است.

ساتیا نادلا گفته است:

«هیچ خوش نداریم که ببینیم دیگران چه دارند و ما حسرت بخوریم. سوال این است که ما چه چیزی می‌توانیم به ارمغان بیاوریم؟ من با همین پرسش به همه مقولات فناوری ـ حتی هوش مصنوعی ـ نگاه می‌کنم.»

البته کاملا مشخص است که این صحبت‌ها اشاره تام و تمام به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ویندوزفون دارد که در نقطه مقابل آیفون و اندروید واقع شده است. از این اظهارات این گونه می‌توان فهمید که شرکت مایکروسافت خیال ندارد تا تولیدات سخت‌افزاری خود را در بخش موبایل یک سره بی‌خیال شود. درست است که از خیر تولید لومیا گذشته است اما مایکروسافت با چیزی بزرگ و دهان پر کن باز خواهد گشت.

نادلا همچنین در این گفت‌وگو تصریح کرد:

«به حضور خود در بازار موبایل ادامه خواهیم داد. شاید نه به عنوان پیشگام اما تا آن جا که بتوانیم کاری منحصر بفرد ارایه خواهیم کرد تا حدی که بتوان اسمش را نهایت موبایل گذاشت. ما دست از نوکیا کشیدیم چون کارهای دیگری را آغاز کرده بودیم. حتی اگر آن کارها در حد خرده مقیاس بوده باشند، متمرکز بر مجموعه‌ای علمی است که نیاز مشتری را مشخص می‌کند؛ نیازی که به واسطه شاخص‌های علمی آن قدر قابلیت دارند که متفاوت باشند و به ما توانایی می‌دهند تا از بطن آن‌ها کاری خوب بیرون بدهیم.»

این گونه به نظر می‌رسد که مایکروسافت به اندکی زمان برای پرش دوباره به بازار موبایل نیازمند است تا این بار یک سر و گردن بلندتر از رقبای خود ـ یعنی اندروید و آی او اس ـ ظاهر شود. هیچ بعید نیست که این شرکت با نسخه بازسازی شده ویندوز ۱۰ موبایل برگردد و احتمالا هم‌اکنون در حال طراحی و برنامه‌ریزی آن باشد. حاصل این تلاش شاید همان چیزی است که با نام “سرفیس فون” شهرت یافته یا حتی محصولی بزرگ‌تر موسوم به “نهایت موبایل” اما در این مرحله اظهار نظر قطعی نمی‌توان کرد.

از این گفت‌وگوی مدیر عامل مایکروسافت می‌توان به این اطمینان رسید که مایکروسافت تصمیم ندارد تا به این راحتی‌ها بی‌خیال ویندوز ۱۰ موبایل شود. شاید نسخه بعدی ویندوز ۱۰ موبایل متمرکز بر بخش کار و تجارت و سرمایه‌گذاری باشد و از این رهگذر بهره‌وری جدیدی به دست بدهد. حتی ممکن است که ویندوز ۱۰ موبایل از درگاهی متفاوتی ورود کند.

به نظر شما منظور مدیر عامل مایکروسافت از “نهایت موبایل” چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/11/22/satya-nadella-just-reveal-ultimate-mobile-device/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

در این چند سال همیشه کاربراشو در انتظار گذاشته! دقیقاً واسه همین نهایت موبایل یا سرفیس فون رویایی. اما هیچ وقت وجود خارجی پیدا نکرده این گوشی! واقعاً تا زمانی که رونمایی نشه، من یکی باور نمی کنم! چه شایعات رو و چه سخنان شش ماه یکبارِ ساتیا و دوستانش رو!

grimm

ممنون آقای جعفری بسیار عالی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار