حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساتیا نادلا: مذاکرات برای خرید تیک تاک “عجیب‌ترین چیزی بوده که من تابحال بر روی آن کار کرده‌ام”

سال گذشته، پس از تهدید دولت ترامپ مبنی‌بر ممنوعیت برنامه ساخت ویدئوهای کوتاه، شرکت‌هایی مانند IBM ،Oracle و Walmart برای خرید TikTok رقابت کردند. با این حال، برجسته‌ترین و محتمل‌ترین شرکت برای بدست آوردن آن Microsoft بود. این شرکت برای اولین بار در آگوست 2020 علاقه خود به خرید TikTok را نشان داد. اما همان‌طور که می‌دانید، این معامله هیچ‌گاه نهایی نشد. یک سال بعد و در چنین روزی، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، آنچه را که در طی روند معامله خرید تیک تاک اتفاق افتاده است را روشن کرده و آن را عجیب‌ترین موضوعی که بر روی آن کار کرده است، خطاب می‌کند.

شرایط عجیب مذاکرات برای خرید تیک تاک از زبان ساتیا نادلا

مدیرعامل مایکروسافت شب گذشته در کنفرانس Code با Kara Swisher مصاحبه کرده و اعلام کرد که این تجربه، عجیب‌ترین چیزی بوده که وی تابحال بر روی آن کار کرده است. او همچنین افزود که این تیک تاک بود که برای اولین بار به سراغ مایکروسافت آمده است و نه برعکس:

 اول از همه، شما باید به یاد داشته باشید که TikTok به سمت ما آمد و ما به سمت TikTok نرفتیم. با این حال، بین بسیاری از مسائلی که دو پایتخت قصد داشتند در آن شریک شوند، اختلاف پیش آمد.

وی افزود که ByteDance (شرکت مالک تیک تاک) می‌خواست یک شریک ارائه‌دهنده امنیت ابری که خدمات امنیتی را نیز ارائه دهد، داشته باشد و TikTok را یک “دارایی عالی” می‌دانست. به‌علاوه، کار مایکروسافت درزمینهٔ ایمنی کودکان، آن را به یک خواستگار اصلی تبدیل کرد.

ساتیا نادلا استدلال کرد که از آنجا که مایکروسافت درحال‌حاضر تجربه اجرای سیستم‌عامل‌های اجتماعی مانند Xbox Live و LinkedIn را دارد، کار با تیک تاک را مشکل بزرگی نمی‌داند.

مذاکرات برای خرید تیک تاک از زبان ساتیا نادلا

مذاکرات برای خرید تیک تاک از زبان ساتیا نادلا

نادلا بیان کرد که بحث در مورد دستیابی به TikTok به‌دلیل برخی الزامات ویژه‌ای است که توسط دولت ترامپ تعیین‌شده بود:

رئیس جمهور ترامپ؛ من فکر می‌کنم او دیدگاه خاصی در مورد آنچه که سعی می‌کرد در آنجا انجام دهد، داشت. سپس من تنها واسطه شدم. جالب است. مدتی بود که احساس می‌کردم دولت مجموعه خاصی از الزامات را دارد، و سپس آنها رفتند.

در واقع، مایکروسافت در میانه مذاکرات با ByteDance بود که چین اعلام کرد که ترجیح می‌دهد این برنامه را ممنوع کند تا اجازه دهد آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد. وی اضافه کرد: “مذاکرات دقیقی که ما با ByteDance دنبال کرده بودیم” برای خرید مشاغل TikTok در ایالات متحده و سه کشور دیگر بهم ریخت. ترامپ تنها پس از این که نادلا شخصاً با او تماس گرفت، تسلیم شد و اجازه داد که یک توافق حاصل شود.

TikTok در نهایت و در ماه سپتامبر به مایکروسافت اطلاع داد که به توافق ادامه نخواهد داد. در اواخر سال، چند روز قبل از مهلت تعیین شده توسط ترامپ برای شرکت ByteDance به‌منظور فروش دارایی‌های خود به ایالات متحده، TikTok اعلام کرد که دولت، این ممنوعیت را به کلی فراموش کرده است. رئیس جمهور بایدن در نهایت فرمان خرید تیک تاک را در سال جاری لغو کرد.

درحالی‌که این معامله به شکست انجامید، به‌نظر می‌رسد نادلا از این موضوع ناراحت نمی‌باشد. او در طول مصاحبه اعلام کرد: “من ازآنچه دارم خوشحالم.”

سند لورفته از کاخ سفید نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد زدن آسیب مالی به تیک تاک را دارد

شب گذشته رسما اعلام شد که TikTok از مرز 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان عبور کرده است. درنتیجه، آیا این نیز یکی از مواردی خواهد بود که به‌مانند بسیاری از خریدهای ناموفق که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توان خرید گوگل توسط یاهو در دهه گذشته میلادی اشاره کرد، منجر خواهد شد و در آینده حسرت آن را به دل مایکروسافت و ایالات متحده می‌اندازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی