حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کرش بیشتر دیوایس های iOS نسبت به اندروید در سه ماهه سوم ۲۰۱۶

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار

به نظر می‌رسد iOS اگرچه سیستم‌عامل بی‌نقص و بهتری نسبت به اندروید محسوب می‌شود اما در سه ماهه سوم سال جاری دیوایس‌های این سیستم‌عامل عملکرد جالبی از خود نشان ندادند. برای مشاهده ادامه مطلب با وب‌سایت ترنجی همراه باشید.

به گزارش گروه Blannco Technology، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۶۲ درصد آیپدها و آیفون‌های اپل از مشکل رنج می‌بردند. اما در مقابل دیوایس‌های اندرویدی تنها ۴۷ درصد مشکل را به خود اختصاص دادند.

باتوجه به این گروه، در ۶۵ درصد دیوایس‌های iOS ، نرم‌افزارها دچار کرش شدند اما تنها ۲۵ درصد دیوایس‌های اندرویدی از چنین مشکلی رنج می‌بردند. البته آمار دقیق به این شکل بوده که ۱۳ درصد به آیفون ۶، ۹ درصد به آیفون ۶اس، ۹ درصد به آیفون ۵اس و ۲ درصد به تبلت آیپد ایر ۲ اختصاص داشته است. اگرچه درصد مشکل دیوایس‌های iOS بیشتر بوده اما به نظر می‌رسد علت عمده مشکل بروزرسانی اخیر iOS 10 بوده است.

در سویی دیگر دیوایس‌های اندرویدی چون LeEco Le 2 با ۱۳ درصد رتبه نخست را داشته و پس از آن Redmi 3S و Redmi Note 3 با سهمی ۹ درصدی رتبه دوم و سوم را داشتند. به دنبال آنها Galaxy S7 edge سامسونگ با سهمی ۵ درصدی و Vibe K5 Note لنوو با سهمی ۴ درصدی در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفتند.

Blannco Technology افزود که دیوایس‌های اندرویدی در ۷ درصد مشکل از مسئله باتری رنج برده و در ۶ درصد نیز با مشکل صفحه‌نمایش دست و پنجه نرم می‌کردند. همچنین در بخش کمپانی‌ها نیز سامسونگ با سهمی ۱۱ درصدی رتبه نخست را داشته و شیائومی با سهم ۴ درصد در رتبه دوم جای گرفته است.

کرش برنامه‌ها در طول سه ماهه برای کاربران ایالات متحده دیوایس‌های iOS نیز وجود داشته است. کاربران ایالات‌متحده اندروید با سهمی ۲۱ درصدی، بیشترین مشکل را در بین دیگر کاربران این سیستم‌عامل داشتند. همچنین در سراسر جهان کسانی‌که از تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی بهره می‌بردند با مشکل پورت USB رو به رو شدند.

باتوجه به تصاویر آماری، بازی Pokemon Go در هر دو سیستم‌عامل دچار کرش شده است. در دیوایس‌های iOS این میزان ۵ درصد بود اما در دیوایس‌های اندرویدی بیش از ۱۰ درصد اعلام شد.

اما در بین برنامه‌های شبکه‌اجتماعی که دچار کرش در دیوایس‌های iOS و اندروید شدند باید به اینستاگرام با ۱۴ درصد، اسنپ‌چت با ۱۲ درصد، فیسبوک با ۹ درصد و برخی دیگر اشاره داشت.

گذشته از آن برنامه IMS Service که برای کاربران کسب و کار مناسب بوده در بیش از ۳۲ درصد دیوایس‌های اندرویدی دچار کرش شده است. همچنین address book با ۱۲ درصد و گوگل‌پلی با ۱۰ درصد از برنامه‌های پرکرش در اندروید بودند.

در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط آماری را مشاهده کنید:

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Report-iOS-devices-failed-more-often-than-Android-units-did-during-Q3_id87913″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mordred-Ox

الان اچ تی سی تو لیست نیست یعنی خیلی گوشیاش عالین یا اونقدر کمن که حساب نشدن؟اولی باشه بهتره

iranian_mind00

قطعا دومیه
ولی از طرفی هوآوی هم اصلا تو لیست نیست که به نظرم اعتبار آمارش رو زیر سوال می بره چون نشدنیه که هوآوی با این سهم بزرگ از تولید گوشی اصلا توی لیست کرش ها وجود نداشته باشه

MH_R O Y A L

کرش بیشتر بخاطر خود اپ و آپدیت نبودن و سازگار نبودن با cpu 64 بیتی و ورژن ios های جدید پیش میاد نه بخاطر ios و سخت افزار جدید همینطور دیوایسهایی قدیمی تر که رم پایینتری دارند که در اثر پر شدن رم برنامه اتوماتیک بسته میشود یا ممکنه دیوایس مجبور به خالی کردن رم بصورت اتوماتیک بشه .در آیفونهای و آیپدهای امسال این رقم در حد ۲ درصد هم نیست . در هنگام معرفی ios 10 و آیفونهای جدید اپل به سازندگان اپها و دولوپرها هشدار آپدیت اپها و سازگاری کامل با پردازنده های ۶۴ بیتی را داده بود . در حال حاضر این برنامه ها بدلیل آپدیت نبودن و بهینه نبودن با پیغام : بدلیل ۳۲ بیتی بودن اپ و بهینه نبودن با پردازنده های ۶۴ بیتی ممکن است این اپ در دیوایس شما کند اجرا شود و حداکثر کارآیی را نداشته باشد .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
MAHTABH