حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش سهم سامسونگ و اپل از بازار موبایل و افزایش جایگاه تولیدکننده های چینی

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

چندی پیش گزارش IDC را از وضعیت بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ خواندیم، جایی که نتایج جالبی از آنچه که شاید در آینده نه چندان دور ببینیم ارایه شده بود. حال یک گزارش دیگر از سونی گارتنر درباره وضعیت بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ منتشر شده که خواندن آن خالی از لطف نیست، با ترنجی همراه باشید.

اولین افت شدید مربوط به سامسونگ می شود. این شرکت کره ای که در زمینه موبایل فعالیت گسترده و قوی دارد، شاهد افت ۱۴٪ از سهم سود بازار شده است که این به دلیل کاهش ۱۲ میلیون عددی در فروش تلفن های همراه هوشمند این شرکت است. مقدار زیادی از این افت مربوط به غیبت گلکسی نوت ۷ نیز می شود اما دلیل هر چه باشد، نتیجه شدیدترین افت سهم بازار سامسونگ در صنعت تلفن همراه هوشمند رقم خورده است. طبق مطالعات گانتر در مجموع سامسونگ هم اکنون ۱۹٫۲ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد که ۴٫۴٪ کاهش را نسبت سال گذشته نشان می دهد.

اپل در مقابل نیز با وجود اینکه به لطف کاهش سود سامسونگ از بازار موبایل توانسته ۱۰۴٪ سود بازار تلفن های همراه را به جیب بزند (!) اما این شرکت نیز سهم کمتری از فروش بازار را تجربه نموده است. سهم اپل در چارک سوم بازار به گزارش گارتنر برابر ۱۱٫۵٪ است که شاهد ۱٫۵٪ کاهش است.

q3-phone-sales-gartner

در مقابل اما چینی ها برای جایگاه های سوم تا پنجم امان به دیگر شرکت ها نداده اند و با رشد های مشخص در سهم بازار توانسته اند این جایگاه ها را از آن خود کنند. ابتدا هواوی که با ۱٪ رشد به سهم ۸٫۷٪ از بازار رسده و به دنبال اپل می رود تا رویای تبدیل شدن به دومین تولیدکننده بزرگ موبایل را به تحقق برساند. پس از هواوی به نظر می رسد Oppo فروش خوبی را در بازار خانگی خود یعنی چین دارد که توانسته است با حضور کمرنگ بین المللی اما جایگاه چهارم را از نظر فروش برای خود دست و پا کند. سپس به صنایع BBK می رسیم که جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده اند. اگر بپرسید صنایع BBK شامل چه برندی است دیگر؟ (!) باید بگوییم عنوان شده که تلفن های همراه هوشمند خو درا تحت برندهای Oppo، وان پلاس و Vivo به فروش می رساند، اینجا کمی جای سوال است که چرا Oppo خارج از این مجموعه محاسبه شده است اما به هر حال می دانیم که این صنایع نیز چینی هستند!

به نظر می رسد که چینی ها با پیشرفت های مشخص در زمینه صنعت موبایل در آینده نه چندان دور سهم بزرگی از بازار را در اختیار خود بگیرند. البته از یاد نبرید که بازار چین به خودی خود از با اهمیت ترین بازارهای موبایل موجود است که شاید به اندازه بازار موبایل امریکا یا اروپا خیلی سودآور نباشد اما سهم بسیار زیادی از بازار کل را در اختیار دارد.

نظر شما درباره وضعیت بازار موبایل در چارک سوم سال ۲۰۱۶ چیست؟ پیش بینی شما چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Gartner-Samsung-with-a-record-market-share-drop-in-Q3-thanks-to-the-Note-7-recall_id87937″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)