حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه محصولات اپل به روایت تصویر در کتاب «طراحی شده اپل در کالیفرنیا»

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حتما بخوانید

اپل به دو چیز شناخته شده است؛ طراحی و محبوبیت. امروز این شرکت کتاب عکس جدیدی را معرفی کرد که شامل تاریخچه ۲۰ سال طراحی اپل است با نام “طراحی شده اپل در کالیفرنیا”.

این کتاب که به یاد و خاطره استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی وقت شرکت رایانه‌ای اپل، تقدیم شده تلاش دارد تا روند طراحی محصولات اپل را به روایت تصویر نمایان کند. کتاب حاضر همچنین دربرگیرنده ۴۵۰ عکس از ابزارهای گذشته و حال است که اندرو زاکرمن آنها را به ثبت رسانده است؛ عکاسی که شاید بیشترین شهرتش به واسطه کتاب “حیوانات” او است که در چند جلد انتشار یافت.

جاناتان آیو، نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی در شرکت اپل، در بخشی از مقدمه کتاب “طراحی شده اپل در کالیفرنیا”  نوشته است:

«درست این کتاب درباره طراحی است اما درباره گروه طراحی، فرآیند خلاقیت یا توسعه محصولات در اپل نیست. این کتاب سندی از کار ما است که از قضا توصیف می‌کند که ما کی هستیم. این کتاب درباره کار ما، ارزش‌های کار ما، دلمشغولی‌ها و اهداف ما است. ما همیشه آرزو داشتیم که با کاری که می‌کنیم خودمان را تعریف کنیم نه با حرف‌هایی که می‌زنیم. ما با درجات مختلفی از موفقیت کار می‌کنیم تا چیزهایی را توصیف کنیم که به نظر بدون دردسر به دست می‌آیند. همین چیزهایی که خیلی ساده به نظر می‌رسند و منسجم ‌و اجتناب‌ناپذیرند جایگزین عقلانی دیگری ندارند.»

کتاب “طراحی شده اپل در کالیفرنیا” با جلد پارچه‌ای در ۲ قطع به چاپ رسیده است. قطع کوچک آن به قیت ۱۹۹ دلار و قطع بزرگ به ۲۹۹ دلار منتشر شده است. این کتاب از فردا (۲۶ آبان ۹۵) برای فروش به صورت اینترنتی در برخی فروشگاه‌های اپل عرضه می‌شود.

designed-by-apple-in-california-1-1

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/11/15/designed-by-apple-in-california-photo-book/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار