حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هنوز ۹۵ درصد محصولات اپل در چین ساخته می‌شوند

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به نظر می رسد روابط چین و اپل روزبه‌روز تیره‌تر می‌شود و این شرکت به تدریج تولید خود را به کشورهای دیگر منتقل می کند، درست است؟ حداقل این چیزی است که ما تاکنون چندین بار از منابع مختلف شنیده‌ایم. با این حال، به نظر می‌رسد که رابطه بین غول فناوری ایالات متحده و این کشور آسیایی بهتر از همیشه است. چندی پیش نیز اشاره کردیم که تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل با وزیر فناوری اطلاعات چین ملاقات کرده است. جالب است بدانید که هنوز ۹۵ درصد محصولات اپل در چین ساخته می‌شوند.

تولید ۹۵ درصد محصولات اپل در چین

تیم کوک، مدیر عامل اپل، به تور خود در چین ادامه می‌دهد. به عنوان بخشی از این تور، کوک اخیراً از کارخانه فاکسکان در منطقه بازدید کرد. وی در این بازدید تاکید کرد که بیش از 95 درصد از محصولات اپل هنوز در چین تولید می شود. اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان، حضور چشمگیری در صنایع مختلف چین از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند دارد.

تیم کوک

تیم کوک

مدتی است که اپل تلاش می‌کند تولید خود را از چین دور کند. این شرکت چنین تصمیمی را به دلیل چالش‌هایی سیاسی و مشکلاتی که در طول همه‌گیری کرونا با آن مواجه بود، گرفت.

آنها هند را به عنوان یک مرکز عملیات ثانویه در نظر گرفته‌اند و قصد دارند آن را به “کارخانه آیفون جهان” تبدیل کنند، اما به نظر می‌رسد که این برنامه‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها تولید از چین خارج شود. با این حال تحقق چنین تصمیمی در آینده نزدیک امکان پذیر است.

کوک در مصاحبه‌ای اشاره کرد که اپل به دنبال یک همکاری برد-برد با شرکای زنجیره تامین خود است.

پیش از این، وانگ لایچون، رئیس فاکسکان نیز مصاحبه‌ای انجام داده بود. او اعلام کرد که Foxconn امسال سه مدل از سری آیفون 15 را برای اپل تولید کرده است و این تجارت در سال گذشته دو برابر شده است. او همچنین فاش کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای تولید هدست واقعیت مجازی اپل، Apple Vision Pro است.

اپل امیدوار است به تعمیق تجارت خود در چین ادامه دهد و به همکاری با شرکای زنجیره تامین چینی برای دستیابی به یک وضعیت برد-برد ادامه دهد.

نظر شما چیست؟ چقدر طول خواهد کشید تا برند بزرگ و توانمندی مانند اپل بتواند زنجیره تامین و تولید خود را از چین خارج کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)