حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل الویت جستجو در اینترنت را به موبایل می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین، گوگل

گوگل از زمان شروع به کار موتور جستجوی آن در نزدیک به ۲۰ سال پیش از نسخه دسکتاپی وبسایت‌ها برای تعیین ارتباط و دیگر نشانه‌های رتبه‌بندی به منظور گرد‌آوری شاخص‌های جستجو بهره گرفته است.

در سال ۱۹۹۷ گوگل از ابتدا برای تعیین میزان استفاده از اینترنت به کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ متکی بود. به همین دلیل است که دستگاه‌های تلفن همراه همچنان یک دهه برای رسیدن به محبوبیت دستیابی به اینترنت فاصله دارند.

با در نظر داشتن این موضوع که بیشترینه مردم در موبایل‌های خود برای جستجو در اینترنت از گوگل استفاده می‌کنند، این شرکت در پی آزمایش شیوه‌شناسی شاخص بر اساس تغییر حالت به گوشی‌های همراه بوده است زیرا این مهم با اتکای بر تنظیمات وبسایت‌های تحت مدیریت، مزایای خاصی برای مدیران سایت داشته است.

گوگل با اذعان به اهمیت پاسخ‌دهی و جوابگویی به مخاطبان گفته است:

«ما اهمیت این تغییر شاخص را درک می‌کنیم و از این نظر برای ما موضوعی جدی به شمار می‌آید. در خلال ماه‌های آتی به دقت این تجربه را در مقیاسی کوچک رصد خواهیم کرد و هر گاه که اطمینان حاصل کردیم که کاربر تجربه بهتری از کار با تلفن همراه برای جستجوی داشته اشت به سمت تغییر نهایی گرایش پیدا خواهیم کرد.»

در همان حال که سایت‌های ارایه دهنده خدمات پویا و همیشگی به لزوم چنین تغییری باور نیاورده‌اند، گوگل پیشنهادهای متعددی به سایت‌ها داده است تا بر مبنای آنها نشانه‌گذاری‌های جداگانه‌ای برای استفاده از جستجو در اینترنت با تلفن همراه و دستگاه‌های دسکتاپ در نظر بگیرند. در غیر این صورت، بهینه‌سازی سایت‌ها برای استفاده از دستگاه‌های دسکتاپ به همین شکلی که اکنون موجود است شاخص‌بندی خواهند شد.

همچنین برای وبسایت‌هایی که در حال حاضر تجربه بهینه شده کار با تلفن همراه را ارایه نکنند خبر مهم این است که ملزم هستند تا در زودتر زمان ممکن راهکاری را به کار ببندند. با این حال، گوگل شیوه و روشی به مراتب دقیق‌تر را توصیه کرده است چون معتقد است کارکرد مبتنی بر دستگاه دسکتاپ بهتر از استفاده از نسخه موبایلی ناتمام و ناکارآمد یک سایت اینترنتی است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.neowin.net/news/google-is-making-a-big-change-to-search-with-new-mobile-first-indexing”]neowin[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار