حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر ال جی درگیر تلفن‌های هوشمند نشده بود الان وضع بهتری داشت

نوشته

7 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار، ال‌جی

شرکت ال جی می‌گوید درآمدش از محل تولید تلویزیون و دیگر لوازم خانگی بسیار زیاد است اما همه‌اش در بخش موبایل هزینه می‌شود.

راستش خیلی زور دارد آدم در کار و تجارت تلفن همراه از رقیبی شکست بخورد که فقط یک نوع گوشی هوشمند تولید می‌کند و از قضا همین یک گوشی در جیب مشتری خوش می‌نشیند. شرکت ال جی هم‌اکنون در چنین وضعیتی گرفتار آمده است تا آن جا که بخش موبایل این شرکت در خلال سه ماه گذشته ۳۸۹٫۴ میلیون دلار ضرر داده است.

در تازه‌ترین گزارش مالی ال جی، فاش شده است که این شرکت کره‌ای با این که ۱۳٫۵ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده اما در هر فصل شاهد است که فقط ۱۴ درصد در ایالات متحده آمریکا فروش داشته است. قصه اما زمانی غصه‌دار می‌شود که دریابیم حال و روز تلفن‌های همراه ال جی از سال ۲۰۱۴ بر همین منوال بوده و از سال ۲۰۱۵ تاکنون هر طرح و برنامه‌ای که به کار بسته به سوددهی نینجامیده است.

علت چنین عارضه‌ای در بازار موبایل با توجه به مشکلاتی که از درون و برون دامنگیر بخش توزیع و پخش شرکت ال جی است زیاد هم تعجب برانگیز نیست. بی‌پرده باید گفت که تلفن همراه مدل LG G5 تشت رسوایی شکست ال جی بود و مدل V20، که شکل و شمایلش دل و دین آدمی را می‌برد، ۱۲۰ میلیون دلار بیشتر از همتای خود یعنی Google Pixel برای ال جی آب خورده است.

download

بعد به این حقیقت می‌رسیم که بازار تلفن هوشمند، به لطف هجوم مغولی انواع و اقسام گوشی‌های چینی که بی هیچ دغدغه‌ای چه در داخل چین و چه در دیگر کشورها دست به دست می‌چرخند، آن چنان که باید باشد نیست.

اوایل سال جاری، این پرسش پیش آمد که دست آخر کی کاسه صبر ال جی سر ریز می‌‌شود. حالا اما با شواهد و مدارک موجود حسابداران پای پرسش دیگری به میانه باز می‌کنند که چه اصراری هست که فصلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار ضرر داد و باز دست از کار موبایل نکشید!؟

از قضا، در حالی که بخش تلفن همراه ال جی مثل یابوی در گل مانده دست و پا می‌زند، بقیه بخش‌های ال جی کسب و کارشان سکه است و  ۱۱٫۸ میلیارد دلار فروش می‌کنند که ۲۵۲٫۷ میلیون دلارش سود است. پر پیدا است که ال جی در بخش لوازم خانگی از قبیل تولید تلویزیون و کولر گازی پول پارو می‌کند. بخش لوازم خانگی این شرکت کره‌ای سالی ۳۴۰٫۴ میلیون دلار هزینه می‌کند تا مثلا به این سیاق ضرر و زیان بخش موبایل را جبران کرده باشد.

حرف ناگفته این است که ال جی در فکر تولید لوازم یدکی ماشین‌آلات است و این بخش را درست و حسابی پرورش داده است و اگرچه امید می‌رود که با سودآوری همراه باشد اما چنین روندی مستلزم صرف هزینه و سرمایه‌گذاری برای آینده است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/10/27/lg-would-make-more-money-if-it-wasnt-for-smartphones/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iranian_mind00

عددا رو کلا اشتباه نوشتیدا
۲۵۲ میلیارد دلار !!!
مگه جنگه آخه
ازون طرفم نوشتید سالی ۳۴۰ دلار ! مگه پول تو جیبیه

Adroit

تند بود مقاله…
اما خب واقعیته
الجی گوشیاش همیشه باید یه جاشون بلنگه

Adroit

راستی دوست عزیز
شما باید یه ذره از مقالتو در پیج اصلی ترنجی بذاری بعد یه دکمه ی اطلاعات بیشترم پایینش
نه اینکه کل مقاله رو بذاری تو پیج !
حتی منبع رو هم ذکر کردین توش ?
خواهشا دقت کنید
ممنون

riofarina

این مشکل فقط واس الجی نیست
سونی و اچ تی سی هم متاسفانه شرایط مشابه دارن.
و اینکه الجی بعد g2 گوشی خوبی عرضه نکرده و مخصوصا تو میانرده ها واقعا عقبه.
مثلا سری j و سری a سامسونگ رسما رقیب نداره(بغیر چینی ها)
و اینکه وقتی شنیدم صفحه نمایش mi note 2 رو الجی ساخته دیوانه شدم ،آخه مگه میشه توانایی تولید amoled داشته باشی و گوشی های خودت دقیقا بخاطر همون صفحه نمایش پرمصرف و کم نور فروش نداشته باشن.

MOAZEZ

سونی از اول ۲۰۱۶ درحال سوددهی هست

Shahinhhh

واقعا بجز اپل و سامسونگ بقیه شرکتا وضعیت خوبی تو فروش اسمارت فون ندارن حقیقتا اللخصوص اچ تی سی، سونی و الجی کما که از پیشکسوتان این حرفه اند. پسر این اپل بدمصب خیییلی میفروشه سالی یه گوشی میده…. خدایی دلم برای این سه شرکت میسوزه چه زجری میکشن

BENI.chalton

بیجاره الجی،این سامسونگ و اپل،الان چند ساله سونی رو به مرز ورشکستگی بردن اچ تی سی هم همینطور الان هم که الجی،تو اندرویدیها سامسونگ پادشاه اول و اخر تو فروش گوشی هست،حالا الجی خوبه،این سونی بیچاره الان چند ساله که تو زمینه گوشی داره هر فصل ضرر دهی میده،حالا هم که دوباره تو شرکت سونی زمزمه های اینه که میخان بخش گوشی رو واگذار کنن،سونی هم برند خوبی هست ولی اون هم داره بخش موبایل رو میفروشه.

Quality

برای صدمین بار سونی از سه ماهه اول ۲۰۱۶ سود دهی داشته و الانم داره!
خودشون هم گفتن اواخر ۲۰۱۴ دو راه داشتن یا کنار بکشن یا اینکه تغییراتی ایجاد بکنن که راه دوم رو انتخاب کردن و گفتن به هیچ وجه قرار نیست تعطیل بکنن سونی موبایل رو! چه مرضیه وقتی به سوددهی رسیده؟!

من نمیدونم چطوره انقدر به سونی گیر دادین که داره ورشکست میشه! الان وضعیت سونی خیلی خیلی بهتر از اچ تی سی و الجی هست اونا ضرر های هنگفت میدن ولی سونی سود ده شده (البته سودش پایینه ولی خب دیگه ضرر نمیده!)
اچ تی سی امسال خیلی اوضاعش خراب بود اما با اچ تی سی ۱۰و هدست واقعیت مجازیش وضعیت الان خیلی بهتر شده و از اون حالت بحرانی کمی خارج شده اما الجی بدترین وضعیت رو داره چون در ۲۰۱۶ راه بسیار اشتباهی رو پیش گرفت و پرچمدار هاش کیفیت بسیار پایین داشتند! البته همیشه پرچمدار های الجی پر از اشکال هستند مثل سوختن برد G4 و خرابی های چرمش، بدنه ضعیف G3، جا موندن تصویر در LCD گوشی V10 و حالا در G5 و V20 هم انواع و اقسام مشکلات وجود داره!

ARMTIN

به چی چی رسیده ؟؟؟؟ سودهی ?
کم جوک بگو دادش سونی از سال ۲۰۱۴ تااخر ۲۰۱۵ نزدیک ۲ میلیارد دلار ضرر داده
اون سودهی در سال ۲۰۱۶ که شما میگید بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوره بخش موبایل سونی بزرگ و پر هزینه هست هنوز که هنوز سونی نتونسته ضرر های قبلی(۲ میلیارد دلاری ) این شرکت جبران کنه !
سونی هر ساله بخش موبایل کوچیک تر از قبل میکنه
یعنی عملا سونی فقط به فکر بقا اکسپریا هست
جور این اکسپریا رو باید بخش دیگه سونی بپردازند
حال روز سونی فقط خودش میدونه بس
شرکت سونی ، lg و… در روز های بدی سپری میکنند
حال روز این برند ها که دیگه تعصب بر نمیداره ?

different.boy

الجی توی گوشی هاش عیب هایی داره که ادم فکر‌ میکنه عمدا میخاد فروش نداشته باشه گوشی هاش.توی جی ۲ همه چی داشت بغیر میکرو اس دی.یعنی اونزمان هرکی لامپ هم تولید میکرد حافظه خور میزد.اما الجی براحتی این قابلیت مهم رو گرفت تا اون گوشی فروشی نکنه.

جی ۳ که بدنه ضعیف صفحه داغون.اخه شرکتی ک برای ایفون و کلی گوشی و گجت دیگه صفحه به این خوبی تولید میکنه چرا تولیدات خودش باید از همین ناحیه ضعف داشته باشه.جی۵ و جی۵ و سری وی که هرکدوم مشکلات عجیب باتری و بدنه و غیره داشتن.

هربار اومدم الجی بخرم بخاطر همین عیبهای ساختاریش بیخیال شدم.ی گوشی حسابی نمیزنه لامصب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار