حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال می‌رود موبایل‌های چینی در سال ۲۰۱۷ سقوط کنند

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موبایل

در حالی که به دلیل اشباع بازارهای جهانی فروش گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر روند نزولی داشته است، فضای صنعت ساخت گوشی موبایل همچنان به گونه‌ای است که همه شاخص‌های آن مثبت ارزیابی می‌شود.

شرکت جی اف کی (GfK)، که در زمینه بازار و تجارت پژوهش و تحقیق می‌کند در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید که فروش تلفن‌های همراه از سال ۲۰۱۵ میلادی ۶/۶ دهم درصد رشد داشته است و این مهم به مدد پیشرفت قاطع و محکم بازارهای چین و نیز گسترش تدریجی تجارت گوشی‌های موبایل در سایر نقاط جهان به مسیر شده است. به استناد همین وضعیت است که کارشناسان برآورد می‌کنند در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تلفن همراه به فروش خواهد رفت.

چین هم‌اکنون بخش زیادی از سهم بازارهای جهانی را در اختیار دارد زیرا از هر سه گوشی موبایلی که فروخته می‌شود یک گوشی ساخت این کشور است. چینی‌ها اما تصمیم دارند تا سهم خود را نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دهند.

دیگر بازارهای در حال گسترش از قبیل بازارهای اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه، آفریقا و آسیای نو ظهور (شامل کشورهای هندوستان، ویتنام و فیلیپین در تقسیم‌بندی اقتصادی) در مجموع برآوردهای پایان سال خود به نتایج تک رقمی متوسط دست یافته‌اند.

People show their smartphones on December 25, 2013 in Dinan, northwestern France. AFP PHOTO / PHILIPPE HUGUEN (Photo credit should read PHILIPPE HUGUEN/AFP/Getty Images)

از دیگر سو، اشباع‌ترین بازارها (بازارهای اروپای شرقی، آمریکای شمالی و آسیای توسعه یافته شامل کشورهای ژاپن، استرالیا و کره جنوبی) نیز در سال گذشته کمابیش و به طور دقیق فروش خوبی داشته‌اند.

پاییز امسال با رشد دایمی و پیوسته در کشور چین فروش جهانی موبایل شاهد بهبودهای ظریف و زیرکانه‌ای بوده است. با این همه، این روند عمر کوتاهی دارد چون شرکت جی اف کی (GfK) پیش بینی کرده است که با کاهش یارانه‌های شرکت‌های اپراتور موبایل از سال ۲۰۱۷ میلادی روند نزولی سه درصدی هر ساله تکرار خواهد شد.

در همین اثنا، برخی از مناطق همچون آمریکای لاتین پس از چندین فصل پی در پی کاهش تقاضا جهش رو به عقب کرده‌اند. در عوض، شرکت جی اف کی (GfK) انتظار دارد تا بازارهای کشورهای آسیای نو ظهور و آسیای مرکزی و نیز اروپای شرقی شاهد بیشترین رشد و ترقی باشند تا جایی که احتمال می‌رود به ترتیب افزایش هشت تا ۱۰ درصدی را هم به چشم خود ببینند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/10/25/global-smartphone-sales-up-by-6-6-percent-in-2016/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

الان مردم دیگه میدانن که صفحه گوشی مال کدام شرکت مادر هست
چیپست ها
رم
ظرفیت باتری
حتی قطعات کوچکتر
به همین دلیل فروش دیگران خیلی کاهش یافته اپل هم که جان سالم به در نبرده با شرایطی که انتخاب کاربر بین سیستم عامل هست اندروید یا iOS و طرفدار iOS چاره ای جز خرید آیفون نداره ولی بازم کاهش فروش داشته و پیشبینی هاش غلطه
برای اندرویدی ها که شرایط سختره
امسال چند نو آوری دیدیم حسگر التراسونیک صفحه نمایش بدون حاشیه ( جز شارپ با تولید محدود ) دوربین دوتایی و بهبود روشنایی پنل و .. که همشو شرکتهای چینی ارائه نمودن
چین روش خودشو داره و فروشش بخاطر استفاده از قطعات همسان یا بهتر با نصف قیمت فلان پرچمدار هست . فقط صدای ۲۴ بیت HD کم بود که شیاومی هم رو دست HTC زد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار