حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه Titan منسوب به خودرو الکتریکی اپل بار دیگر حاشیه ساز شد

طرح خودرو الکتریکی اپل با عنوان پروژه Titan یکی از خبرساز ترین موضوعات چند سال اخیر کمپانی اپل است. اگرچه جاه‌طلبی اپل برای ورود به عرصه کمپانی‌های سازنده خودروهای الکتریکی به نوع خود جالب‌توجه است اما هر روز خبرها و شایعات جدیدی در مورد مشکلات اپل در طراحی و ساخت این خودرو به گوش می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در جدیدترین گزارش‌های منتشرشده از سوی خبرگزاری بلومبرگ در رابطه با خودروی الکتریکی اپل، اشاره‌شده است که کوپرتینو نشینان قصد توقف مراحل طراحی و تولید خودرو الکتریکی خود را دارند. اگرچه اپل هیچ‌گاه و در هیچ بیانیه‌ای صحبتی از نحوه ساخت این خودرو و پیشرفت پروژه Titan نکرده است اما کارشناسان تسلا فعالیت اپل بر روی این پروژه را بدین‌سان تعریف می‌کنند:

موفقیت پروژه Titan و ساخت خودرو الکتریکی اپل می‌تواند عرصه طراحی و تولید وسایل حمل‌ونقل الکتریکی را دستخوش تغییراتی بنیادین کند. اپل با پیشرفت‌های اخیر خود در پیشبرد پروژه Titan ثابت کرد که می‌تواند به رقیبی سرسخت برای تسلا و سایر کمپانی‌های پیشتاز در صنعت ساخت خودروهای الکتریکی مبدل شود.

ابعاد دیگر گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل تمرکز خود را از روی طراحی خودروی الکتریکی برداشته و  ایده یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای کنترل اتوماتیک خودروها را در سر می‌پروراند. به گفته کارشناسان این برنامه به کمک فناوری‌های به کار رفته در آن قادر خواهد بود تا به‌صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به شخص، اتومبیل را هدایت کند. این موضوع می‌تواند مقدمات همکاری اپل را خودروسازان مطرح دنیا را فراهم آورد.

خودرو الکتریکی اپل بار دیگر به دست فراموشی سپرده می‌شود!

جدا شدن و استعفای اکثر اعضای پروژه Titan نشان دهند عدم علاقه اپل برای تولید خودروی الکتریکی است. از طرفی تغییر استراتژی، اضافه شدن اسپانسرهای مالی جدید به اپل و انتصاب مدیران جدید برای توسعه برنامه هدایت اتومبیل به‌صورت خودکار می‌تواند دلیل خوبی برای اثبات اشتیاق و علاقه  اپل به ساخت و توسعه این برنامه باشد.

همان‌طور که گفته شد، هرگز فعالیت‌های صورت گرفته برای ساخت خودرو الکتریکی اپل توسط این کمپانی تائید نشده و هیچ منبع خبری رسمی وجود یا عدم وجود پروژه‌ای به نام Titan را گزارش نکرده است اما حقیقت امر، فراتر از شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد خودرو الکتریکی اپل است چراکه کسی از پشت درهای بسته اپل خبر دقیقی ندارد.

به نظر شما آیا پروژه Titan منسوب به خودرو الکتریکی اپل به واقعیت خواهد پیوست یا کمپانی کوپرتینویی ایده‌های جذاب‌تری را در ذهن می‌پروراند؟

 [button type=”link” link=”ubergizmo” size=”btn-medium” target=”blank”]http://www.ubergizmo.com/2016/10/apple-has-given-up-on-its-electric-car-for-now/[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید