حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تکنولوژی فشرده‌سازی دانلود ویدئوها به آپدیت جدید مرورگر کروم در اندروید اضافه خواهد شد

گوگل اعلام کرد که نسخه جدیدی از مرورگر کروم برای اندروید در اواسط ماه اکتبر آماده دانلود خواهد بود و این به‌روزرسانی جدید در نسخه‌ی پایدار ویژگی‌ها و پیشرفت‌های تازه‌ای نیز به همراه خواهد داشت البته این امکانات تازه ابتدا در نسخه‌های بتا اضافه خواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

افرادی که هم‌اکنون از نسخه‌ی بتا مرورگر کروم بر روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنند این امکان را خواهند داشت که این امکانات را پیش از آن‌که در دسترس عموم قرار گیرند، مورد آزمایش قرار دهند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اضافه‌شده به نسخه ۵۴ مرورگر کروم در اندروید امکان دانلود وب‌سایت، موسیقی، تصاویر و حتی ویدئوها است که به کاربر این امکان را خواهد داد که در زمانی دیگر حتی بدون دسترسی به اینترنت از محتوای دانلود شده بهره ببرد. حتی اگر در حین دانلود ارتباط شما با اینترنت قطع شود به‌محض برقراری مجدد ارتباط به صورت خودکار عملیات دانلود ادامه خواهد یافت؛ به‌علاوه تمامی مطالب دانلود شده از طریق بخش جدیدی درون اپلیکیشن مرورگر کروم بدون نیاز به اینترنت در دسترس خواهند بود.

یکی دیگر از امکانات مهمی که به مرورگر کروم اضافه خواهد شد توسعه‌ی ویژگی فشرده‌سازی متن و عکس در این اپلیکیشن است که مدت زیادی از ارائه‌ی آن می‌گذرد، اکنون این ویژگی برای تصاویر ویدئویی هم در دسترس قرار خواهد گرفت. این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد که تا ۶۷ درصد در مصرف اینترنت خود هنگام تماشای فایل‌های ویدئویی فرمت MP4 با این مرورگر صرفه‌جویی کنند.

همچنین امکان ذخیره‌ی دیتا هم در این مرورگر تقویت‌شده بنابراین هنگامی که سرعت اینترنت شما پایین باشد این ویژگی سایت‌های HTTP را به مهم‌ترین محتوای آن‌ها بهینه‌سازی می‌کند و با سرعت دو برابر معمول بارگذاری را انجام خواهد داد. صفحات بهینه‌سازی شده در این حالت تا ۹۰ درصد مصرف اینترنت همراه را کاهش خواهد داد.

یکی دیگر از این امکانات جدید که توسعه‌دهندگان گوگل برای کاربران فراهم آورده‌اند پیشنهادهای هوشمندی است که دسترسی به مطالب مشابه را برای کاربران کروم آسان‌تر از قبل خواهد کرد.

همان‌طور که گفته شد این ویژگی‌ها هم‌اکنون در نسخه‌ی بتا در دسترس هستند و ماه آینده در قالب نسخه پایدار در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Chrome-for-Android-gets-new-download-feature-compression-technology-for-videos_id85864″ size=”btn-medium”]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش