حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل دو نقص جدی امنیتی اندروید را با عرضه بروزرسانی جدیدی برطرف می‌کند

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

تیم امنیتی گوگل این هفته سخت در حال کار بوده است. این تیم در هفته‌ی جاری چند مشکل اساسی و مهم امنیتی را در اندروید شناسایی کرده است و با عرضه‌ی پچ امنیتی قصد دارد تا هرچه سریع‌تر مشکلات مربوطه را حل و فصل کند. حفره‌های امنیتی موجود در اندروید بلای جان کاربران شده است و گوگل با عرضه‌ی بروزرسانی‌های جدید قصد دارد تا راه نفوذ مهاجمان و هکرها را مسدود کند.

با ترنجی همراه باشید…

ظاهرا این باگ (باگ‌ها) توسط افراد خبره که برای انجام کارهای پژوهشی بر روی سیستم‌عامل اندروید کار می‌کردند کشف شده است و این افراد مشکل را به گوگل گزارش داده‌اند. تیم امنیت موبایلی گوگل نیز سریعا به این مشکل رسیدگی کرده و آن را حل کرده است. وبسایت Ars Technica می‌گوید که مهاجمان تاکنون موفق نشده‌اند که این حفره را شناسایی کنند و تاکنون ظاهرا هیچ سو استفاده‌ای از این باگ‌ها صورت نگرفته است.

نقصی که به قسمت Stagefright exploit مربوط می‌شد به مهاج این اجازه را می‌داد که با استفاده از حفره‌های امنیتی عکس یا عکس‌هایی را با فرمت JPEG و از طریق Gmail یا Google Talk به تلفن خود ارسال کند. مسلما اگر این مشکل توسط هکرها زودتر شناسایی می‌شد (چه بسا که شناسایی شده باشد!) امنیت کاربران اندروید به شدت به مخاطره می‌افتاد.

Android-malware-840x473

مشکل دیگر مربوط به برخی از برنامه‌هایی است که در گوگل پلی قرار داده شده‌اند. گوگل اولین مسئول این واقعه است و در صورتی که سو استفاده‌ای از طریق باگ‌های امنیتی در تلفن‌های قدیمی انجام پذیرد این شرکت باید پاسخگو باشد. براساس کشفیات جدید تیم امنیت گوگل باگی در اندروید کشف شده است که براساس آن امکان قرار دادن برنامه‌های مخرب در گوگل پلی بدون آنکه گوگل متوجه موضوع شود وجود دارد و کاربر با نصب برنامه به صفحات اینترنتی مخرب هدایت خواهد شد و اگر دقت نکند متاسفانه باید فاتحه حساب بانکی خود را بخواند.

با عرضه‌ی اولین بروزرسانی جدید اندروید این مشکلات حل خواهند شد. متاسفانه در درجه اول تنها تلفن‌های نکسوس گوگل این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد اما اگر کمی خوش شانس باشید این بروزرسانی در هفته‌های بعد توسط اپراتور و یا شرکت سازنده تلفن همراهتان برای دانلود در دسترس خواهند بود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”https://www.engadget.com/2016/09/10/google-fixes-serious-android-security-flaws/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reza farhang

واقعا امنیت اندروید خیلی ضعیفه و باید گوگل زیاد کار کنه روش فعلا سیستم عامل ios از لحاظ امنیت و باگ کمتر حرف اول و میزنه تو گوشیها فقط سیستم بسته اش یکم نو مخه هر کاری نمیتونی باهاش بکنی

Sajad Alimoradi

سلام
بنظرتون چرا آپدیت اندروید ۷ برای نکسوس ۵x من نیومده?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com