حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل از سال ۲۰۱۷ به شما تذکر جدی خواهد داد که وبسایت‌های با پروتکل HTTP امن نیستند

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

مدت زمان زیادی است که پروتکل HTTPS در فضای جهانی نت فراگیر شده است و با وجود آنکه بسترهای لازم برای توسعه‌ی وبسایت‌های مختلف با پروتوکل HTTPS فراهم شده است اما ظاهرا برخی از پایگاه‌ها قصد ندارند که در این راستا حرکت کنند. به صورت کلی پروتکل HTTPS دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به HTTP است و برای انجام اموری همانند انتقال وجه و یا انجام کارهای بانکی بهتر است که از سایت‌های دارای HTTPS استفاده کرد.

با ترنجی همراه باشید…

در دسامبر سال گذشت گوگل اعلام کرد که در هنگام جستجوی محتوا در گوگل پایگاه‌های که براساس پروتکل HTTPS فعالیت می‌کنند ، گوگل آن‌ها را به عنوان گزینه‌ی برتر به کاربرانش معرفی خواهد کرد و وبسایت‌های HTTP در اولویت دوم قرار خواهند داشت. گوگل این کار را برای تشویق بیشتر طراحان و مدریان سایت‌ها انجام داد و از آن‌جا که شریان اصلی هر سایت معتبر و معروف مسلما به گوگل وابسته است این امر به گسترش بیشتر HTTP کمک شایانی خواهد کرد.

از ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ گوگل طرحی را در گوگل کروم شروع خواهد کرد که براساس آن تفاوت‌های بین HTTP و HTTPS بیشتر برای کاربر روشن خواهد شد. کروم در هنگام باز کردن سایت‌های مبتنی بر HTTP به شما هشدار خواهد داد که این سایت امن نیست و بهتر است آن را ترک کنید. البته بهتر است این نکته را بدانید که تمامی سایت‌های HTTP ناامن نیستند و گوگل می‌خواهد با این کار توجه کاربران را به سایت‌های دیگر جلب کند. چه بسا وب‌سایت‌هایی وجود دارند که با HTTP عملکرد بهتری را در حوزه‌ی امنیت از خود برجای می‌گذارند و نمی‌توان تنها به این موضوع اطمینان کرد.

http not secure google

این تغییرات در کروم ۵۶ اتفاق خواهد افتاد و گوگل امیدوار است که با اجرای این طرح هرچه سریع‌تر مدیران وب‌سایت‌ها را به تغییر پروتکل خود ترغیب کند. امیدواریم که این موضوع تاثیر چندانی بر نتایج جستجوگر گوگل و نحوه‌ی عملکرد کروم نگذارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2016/09/google-http-websites-not-secure/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

امروز کلا سایت بالا نمیومد!مشکل فقط از من بود؟؟

صدرا مخملی

سلام
خیر سراسری بود

REZA

امیدوارم حل بشه مشکل :heart:
خسته نباشید.

mahdi ak

ت.رنجی جان اگه اینجور پیش بری بازدیدات خیلی میاد پایین
مشکل سرور
پوشش ندادن کامل خبرا و…
لطفا رسیدگی کنید

صدرا مخملی

مرسی دوست عزیز
اما خب چه کنیم فعلا …..
انشالله درست بشه

mahdi ak

ممنون واسه پاسخگویی ص.درا جان لطفا اگه کار زیاده سعی کنید افراد با تجربه تری استخدام کنید و سعی کنید منبع درامد از سایت بیشتر باشه که هم برا شما خوبه هم برا ما ممنون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com