حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پلی‌استیشن ۴ پرو به‌طور رسمی معرفی شدند

نوشته

7 سال قبل | 10 دیدگاه | مطالب ترنجی

بالاخره بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، شایعه‌ها و گزارش‌های بسیار خوبی، پلی‌استیشن‌های جدید سونی از راه رسیدند. سونی از کنسول‌های جدید خود در یک رویداد مطبوعاتی در Playstation Theater در شهر نیویورک رونمایی کرده است. همان‌طور که می‌دانید، کنفرانس اپل نیز ساعاتی پیش برگزار شد و زمان کنفرانس سونی با کنفرانس اپل تقریبا یکی بوده است. با این حال، افراد زیادی نیز معرفی پلی‌استیشن‌های جدید را دنبال کرده‌اند. در ادامه همراه ترنجی باشید تا با ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن ۴ اسلیم و ۴ پرو آشنا شویم.

پلی‌استیشن نئو با نام دیگر پلی‌استیشن ۴.۵ به‌طور رسمی با نام پی‌اس ۴ پرو معرفی شده است و می‌توان آن را در سطح یک پی‌سی دانست. حافظه‌ی موجود بر روی آن، ۱ ترابایتی است و سی‌پی‌یو و پردازنده‌ی گرافیکی آن نسبت به مدل قبلی ارتقاء یافته‌اند. این کنسول ارتقاء یافته، اولین کنسول سونی است که می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کند. با این حال، وجود یک تلویزیون با این وضوح برای پخش بازی‌ها با کیفیت ۴K لازم است.

پلی‌استیشن ۴ پرو همچنین می‌تواند بازی‌ها را در HDR نیز ارائه دهد که به معنی جزئیات بسیار بیشتر در ناحیه‌های با روشنایی و تاریکی بسیار بالا است. با این حال، این ویژگی تنها برای پلی‌استیشن ۴ پرو نخواهد بود و سونی وعده داده است که پلی‌استیشن ۴ اصلی نیز از طریق به‌روزرسانی تا پایان ماه جاری میلادی، قابلیت HDR را دریافت خواهد کرد

علاوه بر قابلیت HDR، تبدیل بازی‌های قدیمی به ۴K و اجرای بازی‌های جدیدتر در کیفیت ۴K، پلی‌استیشن ۴ پرو می‌تواند همه‌ی محتواهای شما را در ۴K و HDR پخش کند که شامل Netflix و یوتیوب است. بهترین ویژگی پلی‌استیشن ۴ پرو، سازگاری روبه‌جلو از عناوین فعلی است.

رقیب این کنسول یعنی ایکس‌باکس وان اس مایکروسافت، هنوز دارای بازی‌هایی نیست که توانایی پخش در ۴K و HDR را داشته باشند اما چند بازی برای پلی‌استیشن ۴ در زمان عرضه در دسترس خواهد بود و می‌توان به‌راحتی از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت HDR را به آن اضافه کرد.

سونی وعده داده است که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند با استفاده از یک روش ساده، بازی‌های خود را با پلی‌استیشن پرو سازگار کند. این بدان معناست که نباید فرق زیادی بین عناوین در دسترس برای کنسول‌های پرو و پلی‌استیشن ۴ اصلی وجود داشته باشد. این می‌تواند نمایش بهتری از بازی‌ها را در صفحه‌نمایش‌های با وضوح ۱۰۸۰p و پایین‌تر ارائه دهد.

پی‌اس ۴ پرو در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) با قیمت ۳۹۹ دلاری در دسترس خواهد بود.


eifttgfjrajrdgujsqb2

با این حال اگر در خانه‌ی خود، از تلویزیون با کیفیت ۱۰۸۰p و رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده می‌کنید، سونی به شما پلی‌استیشن ۴ پرو را پیشنهاد نمی‌کند! شما می‌توانید پلی‌استیشن ۴ اسلیم که به‌تازگی معرفی شده است را خریداری کنید که فروش آن در روزهای آینده آغاز خواهد شد. این دستگاه مقداری شبیه به پلی‌استیشن ۴ فعلی، با پورت‌ها، قابلیت‌ها و حافظه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی است اما بسیار بسیار کوچک‌تر از آن است.

پلی‌استیشن ۴ اسلیم، نیم اینچ باریک‌تر، سه-چهارم اینچ کوتاه‌تر و نیم اینچ بلندتر است. شاهد تغییرات دیگری در دستگاه نیز هستیم. سونی دکمه‌های پاور و Eject دستگاه را به جای دیگری منتقل کرده و آنها را به دکمه‌های واقعی تبدیل کرده است. کنسول فعلی سونی دارای دکمه‌های لمسی برای روشن یا خاموش کردن دستگاه و بیرون آوردن دیسک است و به‌دلیل اینکه این دو دکمه در کنار هم بودند، بسیاری از کاربران به‌طور تصادفی دکمه‌ی دیگری را به‌جای دکمه‌ی موردنظر خود می‌زدند.

کنسول پلی‌استیشن ۴ اسلیم به‌طور رسمی با نام پی‌اس ۴ عرضه خواهد شد. این دستگاه در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در دسترس قرار می‌گیرد. در صورتی که تاکنون اقدام به خرید پلی‌استیشن نکرده‌اید و از طرفی دیگر قصد ندارید تا تلویزیون خود را در آینده به ۴K ارتقاء دهید، پلی‌استیشن ۴ اسلیم انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با این حال، برای استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، به یکی از این دو پلی‌استیشن جدید نیاز خواهید داشت.

نظر شما درباره‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو و  ۴ اسلیم چیست؟

[su_button url=”http://gizmodo.com/the-playstation-slim-and-4k-capable-ps4-are-here-1786314376″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Gizmodo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi ak

عالیههه این

Mohammad Reza Ghorbani

“برای استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود، به یکی از این دو پلی‌استیشن جدید نیاز خواهید داشت.”
:negative:

kyuzaemon

شما اگه ps4 عادی داری psvr رو بخر اگه نتونستی استفاده کنی من واست یه پرو میخرم

Nokia.king

احتمال نسل بعدی چهار طبقه میشه . :scratch:

MOAZEZ

خداروشکر منفجر نمیشه حداقل

A better life

سامسونگ گینگ
بی منطق ترین
واقعا دلیل کامنت چی بود

یه خبر خوش برای اونایی که ps4 معمولی دارن با اپدیت قابلیت hdr اضافه میشه براشون
واقعا ترکونده دیشب خبر های فوق‌العاده هم داشت برای گیمر ها

ترنجی خیلی کم پست کم نزاشتی راجب ps4 pro

Modarz

شما نخر برادرِ طراح :bye:

Just Sony ??

عالیه خداوکیلی من حال کردم
زنده مراسم دنبال کردم قیمتش عقلانی

Galaxy

بازی هارو ۴k اجرا میکنه. فوق العادست. :yahoo: :yahoo:
خیلی خیلی از اکس باکس وان اس بهتره. ولی به پای یه پی سی گیمینگ نمیرسه.

alireza_black

چون سیستم ١٠ میلیونی رو با کنسول ١٣٠٠ی مقایسه میکنین?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی