حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتصال دسته PS4 به PS5 چگونه امکان پذیر است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، پلی‌استیشن، سونی

کنسول‌های بازی، دارای دسته‌های بازی یا کنترلرهای اختصاصی هستند و هر نسل از آن‌ها، از کنترلر جدیدی بهره مند می‌شود. کنسول بازی PS5، خود دارای کنترلر اختصاصی به نام DualSense است. اما آیا اتصال دسته PS4 به PS5 امکان پذیر است یا خیر؟

آموزش اتصال دسته PS4 به PS5

اگر می‌خواهید کنترلر PS5 را به رایانه شخصی متصل کنید، می‌توانید آموزش ذکر شده را از ترنجی بخوانید.

 

اتصال دسته PS5 یا DualSense به کامپیوتر

 

به نقل از Howtogeek، اگر یک دستگاه پلی استیشن ۵ در دست دارید و چندین کنترلر پلی استیشن ۴ هم دارید، ممکن است از خود بپرسید که آیا می‌توان از کنترلر DualShock با PS5 استفاده کرد؟ خب، خوشبختانه پاسخ سؤال شما، مثبت است! ما با ذکر یک نکته قابل توجه، به سراغ آموزش اتصال دسته PS4 به PS5 می‌رویم.

کنترلر DualShock4، فقط با بازی‌های PS4 روی PS5 کار می‌کند. بنابراین، این کنسول به شما امکان می‌دهد تا کنترلر PS4 را با PS5 خود جفت کنید، اما فقط می‌توانید از آن برای اجرای بازی های PlayStation4 به صورت محلی در خود کنسول استفاده کنید. برای انجام بازی‌های PS5، باید از کنترلر PlayStation5 DualSense استفاده کنید. اگر سعی کنید در غیر این صورت عمل کنید، پیامی خواهید دید که در آن، عبارتی با مضمون “نمی‌توان از کنترلر بی سیم DUALSHOCK4 برای اجرای بازی‌های PS5 استفاده کرد.” نمایش داده می‌شود.

سونی در بخش سؤالات متداول در مورد کنسول خود، می‌گوید:

بازی‌های PS5 نیاز به استفاده از کنترلر بی‌سیم DualSense دارند، زیرا برای بهره‌گیری از ویژگی‌های جدید و همه جانبه آن طراحی شده‌اند.

هر چند یک راه حل وجود دارد. اگر از Remote Play برای پخش جریانی بازی‌های پلی استیشن ۵خود از طریق دستگاه دیگری (مانند Apple TV) استفاده می‌کنید، می‌توانید بازی‌های PS5 را با DualShock4 که به دستگاه پخش متصل است، انجام دهید.

اما برسیم به آموزش اتصال دسته PS4 به PS5. ساده‌ترین راه برای جفت کردن کنترلر پلی استیشن ۴ با PS5، استفاده از کابل USB است. یک کابل Micro-USB پیدا کنید و یک سر آن را به DualShock4 و سر دیگر را به درگاه USB-A در PS5 خود وصل کنید. دکمه PlayStation روی DualShock4 را یک بار فشار دهید تا روشن شود و به طور خودکار به PS5 شما متصل شود.

پس از آن، می توانید کابل USB را جدا کرده و به صورت بی سیم از DualShock4 استفاده کنید؛ به همین سادگی! اگر می‌خواهید به‌جای آن DualShock4 خود را به‌صورت بی‌سیم جفت کنید، PS5 خود را روشن کنید و به ترتیب، Settings > General > Bluetooth Accessories را طی کرده و سپس، DualShock4 خود را در حالت آماده برای جفت سازی قرار دهید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که کنترلر PS4 کاملاً خاموش است.

سپس دکمه Share و PlayStation را در DualShock4 فشار داده و نگه دارید تا چراغ بالای کنترلر به سرعت چشمک بزند. وقتی مشاهده کردید که DualShock4 شما در لیست دستگاه های بلوتوث ظاهر می‌شود، آن را با کنترلر PS5 خود انتحاب کنید و X را فشار دهید. کنترلر PS4 شما با PS5 جفت می شود و می توانید از آن برای بازی های PS4 استفاده کنید. تنها به یاد داشته باشید که برای بازی های PS5 باید از یک کنترلر PS5 استفاده کنید.

آیا از این آموزش برای اتصال دسته PS4 به PS5 خود استفاده کرده‌اید؟ همچنان از کنترلر DualShock استفاده می‌کنید یا به سراغ DualSense رفته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی