حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش: چگونه اندروید ۷٫۰ را با استفاده از فایل image بر روی نکسوس خود نصب کنیم؟

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | مطالب ترنجی

امروز گوگل پس از مدت‌ها انتظار نسخه‌ی ۷٫۰ اندروید را منتشر کرد. بسیاری از کاربران منتظرند تا این شرکت بروزرسانی را به صورت فایل ایمیج عرضه کند اما متاسفانه هنوز خبری از فایل‌های image نیست. در ادامه‌‌ی مطلب روشی را آموزش داده‌ایم که می‌توان با استفاده از آن اندروید نوقا یا همان ۷٫۰ را راحت‌تر دانلود و نصب کرد.

با ترنجی همراه باشید…

بد نیست که بازهم نگاهی که به لیست دستگاه‌های نکسوسی که هم‌اکنون می‌توانند این بروزرسانی مهم را دریافت کنند بیاندازیم:

  • نکسوس ۶
  • نکسوس ۵ ایکس
  • نکسوس ۶ پی
  • نکسوس ۹
  • نکسوس پلیر
  • تبلت پیکسل سی

اولین قدم

در اولین گام ابتدا شما باید اندروید استودیو را نصب کنید. این کار ممکن است با توجه به سرعت اینترنت شما مدت زمان زیادی طول بکشد.

دانلود Android SKD

با توجه به تحریم بودن iP ایران ممکن است که به مشکلاتی برخورد کنید. از ابزارهای تغییر iP استفاده کنید و یا این نرم‌افزار را از سایت‌های دانلود ایرانی دریافت کنید. بعد از دریافت این نرم‌افزار بهتر است این توضیحات سایت androidheadlines را با دقت بخوانید:

توضیجات سایت androidheadlines

خب. بعد از دانلود Android SDK به into /platform-tools بروید و یک پنجره‌ی Command Prompt باز کنید. در این هنگام ADB را تست کنید. این راهی است تا بتوانیم اطمینان یابیم کامپیوتر تلفن شما را کامل شناخته است.

اندرودی 7.0

سپس به قسمت Developer در تنظیمات بروید و enable USB Debugging را فعال کنید (تنظیمات تلفن نکسوسی‌تان). مجددا دستگاه را از کامپیوتر کشیده و به آن متصل نمایید. مجددا adb devices را در پنجره‌ی command prompt تایپ کنید تا پاپ آپ مربوط به تلفن ٬‌تبلت و یا تی‌وی شما مشخص شود. حالا به مرحله‌ی بعد می‌رویم.

مرحله‌ی بعدی آنلاک کردن بوتلودر است. شاید از اسم آن بترسید ولی کار سخت و پیچیده‌ای نیست. ابتدا تلفن هوشمندتان را خاموش کنید. سپس ولوم پایین و دکمه‌ی پاور (خاموش و روشن کردن دستگاه) را با هم فشار دهید. در Command Prompt بنویسید: fastboot oem unlock. تلفن از شما از خواهد پرسید: آیا می‌خواهید که تمام اطلاعاتتان را پاک کنید؟ (ممکن است اطلاعاتتان پاک شود) شما نیز باید پاسخ بله را بزنید. پس از بالا آمدن دستگاه گزینه‌ی fastboot reboot را فشار دهید. حالا پس از اتمام این‌کار نوبت به فکتوری ایمیج می‌رسد.

Google-Nexus-6P-Review-Unboxing-Details-Price

تا به این لحظه (ساعت دقیقا ۲:۵۴ صبح است به وقت تهران) خبری از فکتوری ایمیج در سایت توسعه دهندگان اندروید نشده است. در واقع احتمالا تا ساعت انتشار این آموزش (۹ صبح) این فایل‌ها منتشر شده باشند. از طریق لینک زیر می‌توانید فایل ایمیج فکتوری را دانلود کنید.

سایت توسعه دهندگان اندروید

حالا نکسوس خود را با بک‌آپش روشن کنید. شما هم‌اکنون می‌توانید گزینه‌ی flash-all.bat را انتخاب کنید. اینکار تقریبا تمامی اطلاعات موحود در دستگاه شما را از بین می‌برد. بعد از فلش کردن گوشی عملا شما به اندروید نوقا رسیده‌اید. تبریک می‌گوییم.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2016/08/install-android-7-0-nougat-nexus-device.html” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostoul

نسخه مینیمال adb رو میتونید دانلود کنید فک کنم حدود ۱۵ مگ باشه دیگه نیازی به دانلود ۵۰۰ مگ نیست
بعدشم که طبق اموزش ترنجی پیش برید
فایل ایمیج رو اکسترکت کنید بعد flash_all.bat رو بزنید البته قبلش فایلهای فست بوت باید کپی بشه تو محل ایمیج
اگه موقع نصب ارور system.img ارور داد باید دستی فلش کنید
فک کنم یه فایل زیپ یا tar به اسم update موقعی که ایمیج رو اکسترکت میکنید موجود باشه که هست. اون رو با ۷zip از فشرده خارج کنید حالا حالا تو همون فولدر شیفت رو روی کیبورد نگه دارید کلیک راست و بعد run command here رو بزنید
بعد این دستورات

Fastboot flash bootloader [file name].img

Fastboot flash radio [file name].img

Fastboot reboot-bootloader

Fastboot flash recovery recovery.img

Fastboot flash boot boot.img

Fastboot flash system system.img

Fastboot flash cache cache.img

Fastboot reboot
حالا صبر کنید تا گوشی بالا بیاد وقتی اومد یه ریست فکتوری کنید

مبارک نکسوسیها ??

Androidworld

من همینجوریش دارم باسه نیومدن اندروید ۷ باسه خودم میسوزم بعد ترنجی برداشته عکس اندروید N رو نکسوس ۵ رو گذاشته که نمک رو زخممون باشه !!! 😥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com