حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت رمزگشایی با استفاده از پین کد به سیستم‌عامل کروم، اضافه شده است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

کاربرانی که نسخه‌های پیش‌نمایش سیستم‌عامل کروم را بر کروم‌بوک‌های خود نصب کرده‌اند؛ به‌تازگی، به‌روزرسانی برای کروم‌بوک‌ آن‌ها عرضه شده است که امکان بازگشایی قفل دستگاه را با استفاده از “Pin” برای کاربران میسر خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با ترنجی، همراه باشید.

این قابلیت به صورت پیش‌فرض، غیرفعال است اما می‌توانید به سادگی و با تغییر یک گزینه در تنظیمات مربوط به پرچم‌های کروم، برای دستگاه خود با استفاده از Pin (یک رمز که با استفاده از چندین رقم تعریف می‌شود)، یک رمز تعریف نمایید. فرانسوا بیوفورت، به‌‎تازگی در صفحه گوگل پلاس خود، اعلام کرده است:

قابلیت آزمایشی استفاده از “Pin” برای بازگشایی قفل دستگاه در حال‌حاضر در آخرین به‌روزرسانی آزمایشی عرضه‌شده، در حال بررسی و آزمایش است. برای فعال‌کردن این قابلیت، تمام کاری که باید انجام دهید؛ فعال کردن Flag (پرچم) گوگل‌ کروم با واردکردن آدرس hrome://flags/#quick-unlock-pin و ری‌استارت نمودن کروم است. اکنون، به صفحه تنظیمات طراحی متریال کروم وارد شده و رمز مدنظر خود را برای رمزگشایی دستگاه‌تان در بخش مربوط به “قفل صفحه‌نمایش” با استفاده از Pin وارد نمایید.

هنگامی‌که مراحل بالا انجام شد، دستگاه خود را با استفاده از کلیدهای ترکیبی ? و L، قفل نموده و از روش جدید برای آنلاک‌کردن دستگاه خود، لذت ببرید.

قابلیت “بازگشایی سریع” کروم، برای کاربرانی مفید است که از کروم‌بوک‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، کاربران به جای تعریف یک گذرواژه (به جای واژه “پسورد”) طولانی، از چند رقم برای بازگشایی سیستم‎عامل کروم استفاده خواهند کرد.

فرانسوا بیوفورت، اعلام کرده است که شرکت گوگل برای افزودن قابلیت “بازگشایی سریع” در به‌روزرسانی بعدی سیستم‌عامل کروم، برنامه‌ریزی کرده است. با این‌حال، فعلاً مشخص نشده است که این قابلیت در چه زمانی برای کروم‌بوک‌ها ارائه می‌شود.

 ارائه قابلیت‌های جدید و پشتیبانی از برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید، می‌تواند از چشم‌انداز آینده گوگل برای برای کروم OS حکایت داشته باشد.  شرکت گوگل، هم‌چنین تمرکز خود را بر روی سیستم‌عامل کروم افزایش داده است؛ در همین‌رابطه، پیش‌تر در ترنجی خواندید که این شرکت به پشتیبانی از برنامه‌های کروم در سیستم‌عامل ویندوز، macOS و لینوکس تا مدتی دیگر، پایان می‌دهد و برنامه‌های کروم، تنها برای استفاده در سیستم‌عامل اختصاصی گوگل برای رایانه‌های شخصی، امکان‌پذیر خواهد بود. با این‌حال، سیستم‌عامل کروم با مشکلاتی نیز همراه است که سرعت رشد این پلت‌فرم را کاهش می‌دهد. از آنجایی‌که سیستم‌عامل کروم به عنوان یک سیستم‌عامل ابری و متصل به اینترنت معرفی شده است، در بسیاری از کشورها، امکان استفاده از این محصولات فراهم نیست و صاحبان کسب‌وکار، ترجیح می‌دهند تا از رایانه‌های قابل‌حمل ویندوزی برای تجارت خود استفاده نمایند.

[su_button url=”https://www.neowin.net/news/chrome-os-gets-quick-pin-unlock” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی