حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانتار: فروش تلفن‌های ویندوزی همچنان رونقی ندارد؛ گزارشی از درصد کلی اندروید و iOS در بازار

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

کانتار یک منبع مورد اطمینان جهانی برای سنجش درصد سهم هر سیستم‌عامل در بازار است. این مرکز با استفاده از داده‌های متخصصان خود در سراسر جهان آمار‌های مختلفی را در خصوص سهم هر سیستم‌عامل در کشور‌های مختلف را به دوست‌داران تکنولوژی عرضه می‌کند. به‌تازگی این مرکز آمار جدیدی را در خصوص وضعیت بازار در کشورهای مختلف اروپایی٬ آمریکایی و آسیایی منتشر کرده است که تحلیل و بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

با ترنجی همراه باشید…

کانتار در این هفته آخرین اطلاعات را در خصوص سهم هر سیستم‌عامل در بازارهای مختلف در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. براساس این آمار سهم ویندوز موبایل اندکی کاهش را در سطح جهانی به‌خود دیده است و سهم اندروید و iOS همچنان در حال نوسان است. برای مثال سهم ویندوز موبایل در خاک آمریکا (شرکت مایکروسافت نیز در ایالات متحده حضور دارد) به ۱٫۴ درصد رسیده است و این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۱٫۶ درصد کاهش را تجربه کرده است.


در پنج بازارهای اروپا (انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا)
سهم ویندوزموبایل به ۴٫۵ درصد رسیده است در حالی که این سهم در سال گذشته در حدود ۵٫۶ درصد بوده است. ویندوز موبایل همچنان در برخی از بازارها بیش از ۵ درصد بازار را در اختیار دارد (همانند آلمان و ایتالیا) و مایکروسافت امیدوار است با معرفی سرفیس‌فون در سال آینده‌ی میلادی این ارقام بهبود یابد.

جالب است بدانید که بر خلاف تمامی کشور‌ها ویندوز موبایل در کشور ژاپن رشد ۰٫۲ درصد را تجربه کرده است.

از iOS چه‌خبر؟

این سیستم‌عامل با توجه به فروش خوب آیفون در دو بازار بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا رشد داشته است. توضیحات یکی از اعضای کانتار در این خصوص شنیدنی است:

فروش ترکیبی آیفون ۶S و ۶S پلاس در بازار چیزی در حدود ۱۵٫۱ درصد کل فروش جهانی را در بر گرفته است. کهکشانی‌های اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ چیزی بیش از ۱۴٫۴  درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. آیفون SE چیزی در حدود ۵٫۱ درصد بازار را مال خود کرده است که موجب رونق سهم سیستم‌عامل iOS در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ شده است.

Capture-d’écran-2016-08-10-à-16.43.46 Windows phone sales continue to plummet around the world, according to latest Kantar numbers

سهم ویندوز موبایل و ویندوزفون روی‌ هم رفته در چند ماه اخیر به دلایل مختلفی کاهش را تجربه کرده است. مایکروسافت بسیاری از پرچمداران و تلفن‌های میان‌رده قدیمی خود را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی نکرد٬ عرضه‌ی لومیا در برخی از بازارها را کاهش داد و در بازارهای کم‌رونق مایکروسافت فروش موبایل‌های خود را متوقف کرده است. پرچمداران مایکروسافت آن‌طور که باید و شاید مورد استقبال مشتریان قرار نگرفتند و همین موضوع موجب شده است که ویندوزموبایل با تمام شایستگی‌اش دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد.

مایکروسافت امیدوار است تا با عرضه‌ی پرچمدار جدید HP اندکی وضعیت بازار بهبود یابد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۷ سوپر پرچمدار خود را با نام سرفیس‌فون به بازار عرضه خواهد کرد و به‌طور حتم نگاه‌ها بیش از پیش به سمت ردموند معطوف خواهد شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.winbeta.org/news/windows-phone-sales-continue-plummet-around-world-according-latest-kantar-numbers”]WinBeta[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jaredy

ژاپنیا چه پشتی کردن به ویندوز فون :)))))

Mostafa

دیگه اخراشه
سرفس فون هم که بیاد و شکست بخوره
کلا پروندش بسته میشه

grimm

پرونده چی بسته میشه ویندوز ۱۰ خخخخخخخخخخ واقعأ سوپر ترول که می گن تو هستی جالبش اینجاست که مایکروسافت اصلأ براش اهمیتی نداره حتی گوشی هم تولید نمی کنه که آمارش بالا بره و گفته حتی اگه گوشی ویندوزی کلأ تولید نشه توسعه ویندوز ۱۰ موبایل ادامه پیدا می کنه چون عضوی از اکوسیستم ویندوز ۱۰ هست و تا ده سال یک سره آپدیت میشه
و نمی دونم تو دنبال چی هستی اصلأ الان که مایکروسافت از لحاظ مالی وابستگی به بخش تولید موبایل نداره و درآمد توسعه ویندوز ۱۰ رو خیلی راحت از بخش تولید نرم افزار برای استور اندروید و اپل تأمین میکنه دشمنی کور کورانت رو فقط میشه پای جهالتت گذاشت :bye:

REZA

اصلاا دلم نمیخواد ویندوز فون شکست بخوره

pika

آمار اسپانیا جالبه رسما همه اندروید دارن!
فک کنم ایران مثل فرانسه باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com